Gå til innhold

Vis meg ditt drømmehus

Strix

Anbefalte innlegg

Hva slags hus er ditt drømmehus? Legg veldig gjerne ved en link :)

Evt. hvorfor akkurat det huset/den hustypen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen respons, ingen som vil dele ideer med meg ;)

Jeg kan vel kanskje begynne med å kaste ut noen som jeg syns er fine. Jeg liker både de tradisjonelle og en del funkishus

Hos Nordbohus liker jeg f.eks:

Litt svak for dette , mest pga. planløsningen, det er litt voldsomt utvendig.

Syns dette er ganske fint med høye vinduer :)

Og dette er ikke så dumt heller, litt koselig på en måte...

Endret av Strix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos Nordbohus liker jeg f.eks:

Litt svak for dette , mest pga. planløsningen, det er litt voldsomt utvendig.

Jeg liker også dette... :rødme: Og jeg vet om en perfekt tomt til det og. Langt oppå en topp (hehe det er i ett boligområde) med 360 graders utsikt. *Drømme*

Fikk bakoversveis når jeg fant den i prislisten :2 896 700. Hjelp!

Tror den ser litt voldsom ut utenpå pga rødfargen...Håper jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også dette... :rødme: Og jeg vet om en perfekt tomt til det og. Langt oppå en topp (hehe det er i ett boligområde) med 360 graders utsikt. *Drømme*

Fikk bakoversveis når jeg fant den i prislisten :2 896 700. Hjelp!

Tror den ser litt voldsom ut utenpå pga rødfargen...Håper jeg :)

Likte planløsningene jeg også, men rødfargen ødela mye for helhetsinntrykket. Tror det hadde vært mye penere i en grå/beige farge..

Mitt drømmehus eksisterer knapt nok i mitt hode. Jeg vil nemlig få en arkitekt til å tegne det. Vi har en potensiell tomt (kan skilles ut fra families tomt) som ligger veldig fint til på toppen av en halvøy med utrolig fine utsikt og solforhold. Vil ikke bygge noe ruvende der, men noe som er tilpasset terrenget. Gjerne flere halvplan. Vil bygge i teglstein tror jeg. Store panoramaviduer er et must. Også har jeg jo klare preferanser i forhold til rominndeling også da. Vil ha STORT kjøkken med god plass langbord. Åpen løsning mellom kjøkken og stue. Stor stue. MÅ ha romslig vaskerom med utgang til tørkestativ ute og slik at skitne barn kan bruke den inngangen og kle av seg der. Hovedsoverom må ha walk-in-closet. Bør ha minimum tre soverom med romslig størrelse. Badet bør være på ca. 10 kvm og ha dusj og badekar. Bør også ha et WC i tilknytning til entre/kjøkken/stue plan. Hybel i underetasje eller tilbygg.

Dobbelgarasje med større mål enn standard. Masse lagringsplass i hus og garasje er et must.

Jeg er også litt fascinert av Fornebu huset til Murgaardhus AS:

http://www.murgaardhus.no/index.php?cid=20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mange like ideer og ønsker som meg gjest ;)

Murhus er jeg ikke så begeistret for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forelsket meg i det huset. Men det blir nok uaktuelt :(

Dette virker fint også. Men de er ikke hus jeg drømmer om - det er mer retningen jeg synes er fint. Så drømmehuset må nok bli tegnet av arkitekt. Jeg har en del krav til hus også, så jeg blir nok plagsom kunde ;)

Ellers er jeg vanvittig gla i gamle industribygninger som er bygd om til hus (da gjerne noe veldig moderne), men man finner ikke så mange i passende Norge (det er jo bare gårdstil), og det er svindyrt å pusse opp sånt her. Dessverre. Synes det er utrolig fint med sånne kombinasjoner - dvs noe gammelt, mikset med nye rene linjer.

Ser ofte på denne tv-showen, og der har de hatt MYE fint.

Som denne, denne, denne, denne, denne og spesielt den her (men hadde nok selv gjort det litt annerledes inne). Man kan se på bilder fra galleri i høyre hjørne.

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hviote huset du linket til der mrs_bond likte jeg også veldig godt! Jeg har en sånn blandet smak av og til at jeg blir helt skrullete ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Hvis jeg virkelig kunne velge fra øverste hylle, tror jeg at jeg hadde valgt noe retning av dette (Villa Dammann).

Ellers er jeg også glad i gamle hus, og synes nye hus som gir seg ut for å være gammelt er tilsvarende dumt.

Kontraster er fint - det vil si man trenger ikke nødvendigvis holde stilen dersom man bygger på, men gjerne bryte helt. Jeg liker traust materialbruk, i utgangspunktet lite behandlet materiale. Det vil si umalt panel, ubehandlet betong, osv. Men dette vil også være avhengig av hvilken stil det er på huset.

Nå bor vi forsåvidt også i drømmehuset - i mine øyne - det er et oppusset hvitt og stort sørlandstrehus. Som er blitt funskjonelt og moderne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor hvit sveitservilla! Drømmerom- biblotek!

Tror jeg må skaffe meg småbruk hvis jeg skal få alle rom og funksjoner jeg ønsker meg: bakerom med steinovn, røykeri og sånt noe bør jo være i egne småhus.. Akk sukk den som hadde hatt mye cash!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke kjøpe det ogjeg øsnker vel større hage osv, men rent isolert tror jeg dette må være drømmehuset mitt!

Endret av Strix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke kjøpe det ogjeg øsnker vel større hage osv, men rent isolert tror jeg dette må være drømmehuset mitt!

Ganske pent hus! Har sett andre i lignende stil som er mye penere utvendig, men innvendig var det flott! Jeg har senket en del krav/ønsker om kvm ettersom prisen betyr en del og så skal man jo holde det rent ;)

(tillot meg å endre linken din da det var valgt feil klammetekst ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(tillot meg å endre linken din da det var valgt feil klammetekst ;) )

Kjempefint at du endret, jeg skjønner jo ingenting av de linke-greiene...

Jeg bryr meg ikke så mye om huset utvendig, men innvendig tror jeg det huset hadde alt jeg ser etter (bortsett fra at jeg kanskje ville lagt nytt bad, selv om det ikke var nødvendig).

Og drømmehuset mitt står på en stor tomt med flott utsikt, nærhet til byen osv osv.

Jeg har ikke råd til noe av dette, men det er vel derfor det kalles "drømmehus"...

Endret av superlady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wrangler

Irland, på landet (hvis jeg en dag kunne tenke meg å bo på landet da...)

postman pat hus

Mer på landet...liker godt slik terasse, ser for å drikke te eller vin på varme kvelder...lese en bok..mm

hvitt hus

Allers helst ønsker jeg meg loftsleilighet midt i byen, gjerne 2 etg. og åpen trapp, murstein, rustikk og røfft med rene flater (mur, stål, trebjelker i taket, stor peis, plass til chesterfield møbler)

loft apartment

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Jeg har surret litt rundt på Finn.no, og av de dyreste boligene var det disse tre jeg falt for:

Dette huset. Nydelig hus og flott interiør. Et godt eksempel på at umalt panel kan være fint, synes jeg (jfr. tidligere tråder). Her tror jeg forresten det har vært boligstylere på gang. Ikke helt sammenheng mellom utdatert kjøkken og supermoderne møbler. :fnise:

Dette huset, et utrolig flott arkitekttegnet hus med mange flotte møbler. Muligens litt for perfekt. :fnise:

Dette huset, som er veldig fint ute, men som etter min smak blir litt for polert innvendig. Overhodet ikke min stil innredningsmessig.

Dette huset, selv om det var litt for stivt innvendig. Fine terrasser.

Endret av Elastica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Grafica

Jeg simpelthen ELSKER sveitservillaer. Høyt under taket, store døråpninger, romstørrelser og at det er litt kronglete på en koselig måte... Familien til bestevenninnen min har det absolutte drømmehuset. Også veldig glad i hus fra jugend-perioden.

Ellers elsker jeg typiske byleiligheter. Noen som har sett Gossip Girl? Leiligheten til Dan og familien er et godt eksempel. Typiske litt eldre bygårdsleiligheter er også fantastisk.

Generelt liker jeg steder det er høyt under taket :fnise:

Akkurat nå er dette drømmehjemmet

Menneh... Seks millioner da gitt :sjenert:

Endret av Grafica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er jeg også glad i gamle hus, og synes nye hus som gir seg ut for å være gammelt er tilsvarende dumt.

Kontraster er fint - det vil si man trenger ikke nødvendigvis holde stilen dersom man bygger på, men gjerne bryte helt. Jeg liker traust materialbruk, i utgangspunktet lite behandlet materiale. Det vil si umalt panel, ubehandlet betong, osv. Men dette vil også være avhengig av hvilken stil det er på huset.

Hehh, you're my kind of lady... :Nikke:

(utenom panel da, jeg har fått skikkelig allergi mot panel, klarer ikke å se det fine i panel, behandlet eller ikke)

PS. husket også dette huset - me like.

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...