Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 Synes dere det er greit at to 10-åringer overnatter hos hverandre når de er gutt og jente? Hvorfor/hvorfor ikke? Bør de slutte med det når de blir tenåring? Hvorfor/hvorfor ikke? og når i så fall
Lovis Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 Ser ikke noe problem med at to 10- åringer sover hos hverandre. I mine øyne er en 10- åring fremdeles et barn. Blir litt mer usikker når de passerer 12-13 år. Men det kommer veldig ann på hva forhold barna har. Noen gutter og jenter har et veldig tett venneforhold, men det er ikke noe mer enn det.
Gjest StockDama Skrevet 11. januar 2009 #3 Skrevet 11. januar 2009 Jeg fikk aldri noen beskjed om at jeg ikke fikk lov til å overnatte hos det motsatte kjønn hverken som barn eller ungdom. Ikke ser jeg noen grunn til å sette noen aldersgrense på det heller. Om de vil eksperimentere så hjelper det nok lite å nekte de å overnatte, det finner man alltids plasser til uansett
thapara Skrevet 11. januar 2009 #4 Skrevet 11. januar 2009 Om de vil eksperimentere så hjelper det nok lite å nekte de å overnatte, det finner man alltids plasser til uansett Mhm! Tror forøvrig jeg ville skilt litt mellom gamle venner og 15-åringens nye venninne..
Phaedra Skrevet 12. januar 2009 #5 Skrevet 12. januar 2009 Jeg overnattet hos guttevenner til jeg kom i tenårene, og så mente foreldrene mine at det ble feil, med mindre vi var flere jenter og flere gutter som overnattet (pysjamasparty f.eks. ). Jeg tror nok kanskje at dette er en praksis jeg også kommer til å følge. Det kan godt hende jeg ville sett annerledes på det hvis det var snakk om noen som hadde vært bestevenner i mange år. Og jeg ville definitivt satt ned foten hvis de var forelsket (jada, vet de kan gjøre det andre steder, men trenger nå ikke gi min tillatelse eller oppmuntring fordet )
kaprifolen Skrevet 12. januar 2009 #6 Skrevet 12. januar 2009 Er som en annen skrev her, forskjell på barndomsvenner/lekekamerater og nye bekjentskap man bygger i tenårene... Men jeg hadde ikke hatt noen innsigelser på at en tiåring har besøk av en venn/venninne av motsatt kjønn.... Uansett hvor lenge de har kjent hverandre. I denne alderen, HVIS de er "kjærester", så er det vel i tilfelle suss på munnen og holde hender de "eksprimenterer" med i denne alderen...
Gjest Gjest_Mor_* Skrevet 12. januar 2009 #7 Skrevet 12. januar 2009 Min datter overnattet også hos sin gode venn når hun var 10 år, men etterhvert vokste de fra hverandre. Men hadde ingen motforestillinger da, vi voksne synes bare det var hyggelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå