Gjest TS Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 Har frustrert googlet og klikket meg gjennom tusenvis av nettsider de siste to ukene. Har sett reklame for cd en "frøya - jenta fra landet" og bitt meg merke i sangen "her kommer sola". Mener bestemt å huske denne melodien (med en annen tekst altså) fra en reklame e.l for noen år tilbake. Er det noen som husker det? I tilfelle er jeg evig takknemlig. Har også kommet frem til at det KAN være en sang forbundet med idrett (kanskje fotball/håndball?) Det er nesten rart hvordan en så ubetydelig ting kan frata meg både nattesøvn og føre til utallige timer foran pc en.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 Har frustrert googlet og klikket meg gjennom tusenvis av nettsider de siste to ukene. Har sett reklame for cd en "frøya - jenta fra landet" og bitt meg merke i sangen "her kommer sola". Mener bestemt å huske denne melodien (med en annen tekst altså) fra en reklame e.l for noen år tilbake. Er det noen som husker det? I tilfelle er jeg evig takknemlig. Har også kommet frem til at det KAN være en sang forbundet med idrett (kanskje fotball/håndball?) Det er nesten rart hvordan en så ubetydelig ting kan frata meg både nattesøvn og føre til utallige timer foran pc en. Merkelig!! Jeg har hatt samme opplevelse med den sangen, men for min del minner den meg om en Jannicke sang! Kan det stemme tru?
Gjest TS Skrevet 11. januar 2009 #3 Skrevet 11. januar 2009 Merkelig!! Jeg har hatt samme opplevelse med den sangen, men for min del minner den meg om en Jannicke sang! Kan det stemme tru? Vet ikke, men nå må jeg i hvert fall inn å sjekke Jannicke sanger. Det må omtrent være det eneste jeg ikke har gjort. Føler likevel fremdeles sterkt at det er noe idrettsgreier. Ett eller annet landslag som har laget en sang på denne melodien. Eller Tufte?? Skal sjekke ut Jannicke så lenge..
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2009 #4 Skrevet 11. januar 2009 Vet ikke, men nå må jeg i hvert fall inn å sjekke Jannicke sanger. Det må omtrent være det eneste jeg ikke har gjort. Føler likevel fremdeles sterkt at det er noe idrettsgreier. Ett eller annet landslag som har laget en sang på denne melodien. Eller Tufte?? Skal sjekke ut Jannicke så lenge.. ok, si fra hvis du finner det ut da
Gjest Tror jeg vet svaret.. Skrevet 11. januar 2009 #5 Skrevet 11. januar 2009 Så akkurat reklamen selv..mener ganske så bestemt at det var en idrettssang ja. Og om jeg ikke husker feil så var det damelaget i håndball til Gjerpen som hadde en den sangen. "Her kommer Gjerpen.."
Visiter Skrevet 11. januar 2009 #6 Skrevet 11. januar 2009 Yes, "Her kommer Gjerpen"! Ah, det var Gjerpens glansdager, det. Herlig. Jeg mener også å huske at Jannicke sang "Her kommer solen".
Gjest TS Skrevet 11. januar 2009 #8 Skrevet 11. januar 2009 Så utrolig flinke dere er! Tusen millioner takk. Nå er jeg også heeelt sikker på at det er den Gjerpen sangen jeg har hatt i hodet hele tiden. Selv om jeg ikke husker teksten lenger (må være en gammel sang, er veldig lenge siden jeg fulgte aktivt med på håndball). Men ser til og med for meg videoen de laget til sangen, tror Hanne Hegh var med? Så bra - nå får jeg endelig sove normalt igjen..
Gjest Borghild Skrevet 18. januar 2009 #9 Skrevet 18. januar 2009 Den frøya-cdn virker helt pinlig dårlig! Dænsebænd-aktig dritt. Tragisk!!
Gjest antigartner Skrevet 18. januar 2009 #10 Skrevet 18. januar 2009 Den frøya-cdn virker helt pinlig dårlig! Dænsebænd-aktig dritt. Tragisk!! Helt enig. En CD jeg garantert ikke kommer til å kjøpe. Den lille smakebiten fra reklamen hørtes verre ut enn Anne Nørdsti, Heidi Hauge og Liv Marit Vedvik til sammen. Sangen det spørres etter er forresten opprinnelig en svensk schläger. Er spilt mye av Elisabeth Andreassen, og heter på originalspråket "Här kommer solen".
Gjest Gjest_Marit_* Skrevet 19. januar 2009 #11 Skrevet 19. januar 2009 Det er nå en ting, det er nå alltids folk som vil høre på den type musikk. En annen, og desto verre ting, er at hun kan bli tatt for plagiat dersom hun ikke har kjøpt sangen av de som lagde Gjerpen-sangen...
Gjest antigartner Skrevet 19. januar 2009 #12 Skrevet 19. januar 2009 Det er nå en ting, det er nå alltids folk som vil høre på den type musikk. En annen, og desto verre ting, er at hun kan bli tatt for plagiat dersom hun ikke har kjøpt sangen av de som lagde Gjerpen-sangen... Da får vi håpe de som lagde Gjerpen-sangen kjøpte rettighetene av de som opprinnelig lagde sangen (jf mitt forrige innlegg).
Gjest Gjest_Marit_* Skrevet 22. januar 2009 #13 Skrevet 22. januar 2009 Da får vi håpe de som lagde Gjerpen-sangen kjøpte rettighetene av de som opprinnelig lagde sangen (jf mitt forrige innlegg). Oj, sorry, jeg så ikke innlegget ditt før etter at mitt hadde kommet inn. Men, da får vi håpe at både "Gjerpen-jentene", og Frøya har kjøpt rettighetene Å så kanskje folk må begynne å finne en ny sang å lage tekst på...
Gjest Gjest_Barbarella_* Skrevet 29. januar 2009 #14 Skrevet 29. januar 2009 Hei! Den originale versjonen av sangen ble utgitt i 1982 av den svenske duoen Chips, som bestod av Kikki Danielsson og Elisabeth Andreasson. Den het Having a Party.
Gjest Catwoman Skrevet 29. januar 2009 #15 Skrevet 29. januar 2009 Det stemmer at Jannicke sang den. Husker jeg synes den var så fin - det er igrunn en ganske fin sang.
Gjest TS Skrevet 30. januar 2009 #16 Skrevet 30. januar 2009 Nå har jeg funnet sangen med både Jannicke og Chips. Pluss at jeg husker Gjerpensangen. Skulle gjerne hatt litt mer av teksten på sistnevnte, men har innsett at DEN nok ikke lenger er å få tak. Tusen takk til alle sammen for kjempegod hjelp.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2009 #17 Skrevet 5. februar 2009 JA det er en Jannicke sang:D Jeg visste det! Den er så fin når Jannicke synger den...
Gjest Roger Skrevet 23. februar 2010 #18 Skrevet 23. februar 2010 "Här kommer solen" var opprinnelig en sang av "Chips" med Elisabeth Andreasson og Kikki Danielson fra begynnelsen av 80-tallet. Elisabeth Andreassen synger den bl.a. i "Allsang på grensen", søk: har kommer solen - så kan du se video av den. Finner ikke Gjerpensangen på nettet.
B.A. Skrevet 24. februar 2010 #19 Skrevet 24. februar 2010 Denne sangen hadde jeg helt glemt jo! Likte den med Jannicke jeg Fant den også til oss som har savnet den
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #20 Skrevet 24. februar 2010 Å nei, nå kommer alle minnene tilbake! Jeg tror den Jannicke-kassetten gikk på repeat hjemme hos meg i et år eller noe.. Pga min ulogisk selektive klisterhjerne kan jeg fortsatt flere av sangene utenat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå