Gå til innhold

Vanskelig å tenkte slanking en søndag :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mandagn til fredag går greit å tenke slanking, da har man rutiner med jobb og sånn..

Lørdag klarer jeg det greit, for jeg har noe kos til kvelden.. Men søndag er fryktelig, ingen rutiner og lyst på sjokolade :(

For 4-5 timer siden åpnet jeg en 200 g melkesjokolade og tok to ruter, det fikk litt av søtsuget bort... Men samvittigheten var ikke noe ålreit :(

Tips mottas med takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mandagn til fredag går greit å tenke slanking, da har man rutiner med jobb og sånn..

Lørdag klarer jeg det greit, for jeg har noe kos til kvelden.. Men søndag er fryktelig, ingen rutiner og lyst på sjokolade :(

For 4-5 timer siden åpnet jeg en 200 g melkesjokolade og tok to ruter, det fikk litt av søtsuget bort... Men samvittigheten var ikke noe ålreit :(

Tips mottas med takk!!

Kjære deg, dette er helt normalt og som du skriver over så har du ett sunt kosthold på hverdagene og da skal man få kose seg i helgen. Jeg er som deg. Holder meg strikt i hverdagene og bruker helgen som belønning =)

Du kan jo alltids kjøpe mørk sjokolade 70 %, den gir en raskere metthetsfølelse på "sjokoladelysten" og smaker meget godt. Evt. at du leser litt rundt på KG og finner masse alternative tips til søtsug og sunne alternativer til sukker... Men ikke ha dårlig samvittighet. Nyt de bitene du tar og ta deg en liten spasertur senere om du føler det veier litt opp mot samvittigheten =)

Gjest Bolledeig
Skrevet

Å knytte skyld- og skamfølelser til mat har aldri hjulpet for noen ting. Om man ikke koser seg med kosemat, er poenget borte, er du ikke enig? Lev sunt og greit, og kos deg skikkelig med de få utskeielsene du har. Det er ingen som har dødd av to ruter sjokolade på en søndag.

Men sånn hvis du sliter mye med søtsug og sånt, sånn generelt: Å ikke ha slikt hjemme hjelper (naturligvis) veldig på eventuell fristelse, det er vanskelig å spise det man ikke har liggende. Så kan man heller kjøpe seg en liten eventyrsjokolade eller likn på butikken i ny og ne :)

Gjest Elfrida
Skrevet
Det er tull å få dårlig samvittighet av to ruter melkesjokolade! Hadde det vært hele plata så hadde jeg skjønt deg, men seriøst, to ruter er ikke noe å deppe over.
Skrevet
Å knytte skyld- og skamfølelser til mat har aldri hjulpet for noen ting. Om man ikke koser seg med kosemat, er poenget borte, er du ikke enig? Lev sunt og greit, og kos deg skikkelig med de få utskeielsene du har. Det er ingen som har dødd av to ruter sjokolade på en søndag.

Men sånn hvis du sliter mye med søtsug og sånt, sånn generelt: Å ikke ha slikt hjemme hjelper (naturligvis) veldig på eventuell fristelse, det er vanskelig å spise det man ikke har liggende. Så kan man heller kjøpe seg en liten eventyrsjokolade eller likn på butikken i ny og ne :)

Kjempebra svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...