Gjest *GG* Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 Om to venner av motsatt kjønn sover en natt i samme seng, men gutten har en kjæreste, er det da galt? Ingenting skjer mellom dem, begge har klær/nattøy på hele natten, og grunnen til at de deler en seng (som forsovidt er såpass bred at de ikke ligger heeelt oppi hverandre heller.) er at han er på besøk hos henne som studerer i en annen by, og det er liten vits i at han skal ta inn på hotell når de er bestevenner og hun har plass i senga. Hva synes dere? Er det moralsk riktig?
Noli Skrevet 11. januar 2009 #3 Skrevet 11. januar 2009 Moralsk riktig? Merkelig måte å formulere det på. Jeg ville ikke gjort det, men jeg synes ikke det er umoralsk av den grunn. For oss er det å sove sammen veldig intimt, og ikke noe vi gjorde før vi hadde vært sammen en god stund. Derfor ville vi heller ikke sovet i samme seng som venner heller.
Gjest *GG Skrevet 11. januar 2009 #4 Skrevet 11. januar 2009 ja, hehe.. var kanskje litt rart formulert. Jeg er bare redd for at hvis jeg sier han kan sove i senga mi, istedet for å ligge på betonggulvet, vil han tro jeg mener det som om jeg legger an på han. Men det TRENGER jo faktisk ikke være noe seksuelt ved å sove (og bare sove) i samme seng? Jeg vil jo ikke lage problemer for han og kjæresten hans, jeg synes bare det blir litt teit om han skal betale for hotellrom, eller ligge på gulvet..
Gjest Miley Skrevet 11. januar 2009 #5 Skrevet 11. januar 2009 Hadde han vært min kjæreste hadde det ikke vært greit, hadde han vært kompisen min så hadde jeg nok gitt ham tilbudet. Jeg mener det må være opp til ham og kjæresten om det er ok eller ikke.
Gjest Flode Skrevet 11. januar 2009 #6 Skrevet 11. januar 2009 Hadde han vært min kjæreste hadde det ikke vært greit, hadde han vært kompisen min så hadde jeg nok gitt ham tilbudet. Jeg mener det må være opp til ham og kjæresten om det er ok eller ikke. Enig her...
Siljesiss Skrevet 11. januar 2009 #7 Skrevet 11. januar 2009 Hadde han vært min kjæreste hadde det ikke vært greit, hadde han vært kompisen min så hadde jeg nok gitt ham tilbudet. Jeg mener det må være opp til ham og kjæresten om det er ok eller ikke. Helt enig.. Det hadde absolutt ikke vært greit om det var min kjæreste..
Jade Skrevet 11. januar 2009 #8 Skrevet 11. januar 2009 Jeg hadde ikke synes det var greitt. Jeg hadde heller ikke tilbudt en kompis dette av hensyn til damen hans, selv om jeg visste at ingenting kom til å skje. Siden jeg sikkert skulle ha flere gjester senere i livet, hadde jeg kjøpt en feltseng, og tilbudt han å sove på den. Ingen skal trenge å ligge på noe betonggulv.
Jojo Skrevet 11. januar 2009 #9 Skrevet 11. januar 2009 Har du ikke sofa? Eller ekstra madrass? Ville ikke latt en kompis sove i samme seng som meg, heller hadde jeg syntes at typen (som ikke fins) sov sammen med venninna si!
Aurela Skrevet 11. januar 2009 #10 Skrevet 11. januar 2009 Så lenge det er greit for deg og ham, og kjæresten hans vet det og godkjenner det er det vel ok. Men hvis ikke, kunne ikke han tatt med liggeunderlag, eller vet du om noen med en ekstra madrass i nærheten, eller om du har en sofa en av dere kunne sovet på?
Sol79 Skrevet 11. januar 2009 #11 Skrevet 11. januar 2009 Jeg syns det høres temmelig rart ut. Har du ikke sofa eller en klappseng (som fåes kjøpt for 150 kr)? Hadde det vært min kjæreste hadde jeg blitt skikkelig sur. Han kan sove på gulvet eller på hotell.
R@punzel Skrevet 11. januar 2009 #12 Skrevet 11. januar 2009 Og jeg mener at det bør gå an, og at det er et eksempel på en liten og uvesentlig detalj som bare skaper usikkerhet oppe i hodet på kjæresten, og informasjon som ikke trenger å deles.
Sinner Skrevet 11. januar 2009 #13 Skrevet 11. januar 2009 [quote name='*GG*' date='11.01.2009 (15:58) ' post='642731 Ingenting skjer mellom dem, begge har klær/nattøy på hele natten, og grunnen til at de deler en seng (som forsovidt er såpass bred at de ikke ligger heeelt oppi hverandre heller.) er at han er på besøk hos henne som studerer i en annen by, og det er liten vits i at han skal ta inn på hotell når de er bestevenner
Gjest *GG* Skrevet 11. januar 2009 #14 Skrevet 11. januar 2009 [quote name='*GG*' date='11.01.2009 (15:58) ' post='642731 Ingenting skjer mellom dem, begge har klær/nattøy på hele natten, og grunnen til at de deler en seng (som forsovidt er såpass bred at de ikke ligger heeelt oppi hverandre heller.) er at han er på besøk hos henne som studerer i en annen by, og det er liten vits i at han skal ta inn på hotell når de er bestevenner Jeg hadde ikke reagert et sekund på at kjæresten min hadde sovet i samme seng som bestevennen sin, Det er tross alt ikke snakk om en bitteliten enkeltseng slik som jeg forstod trådstarter. nettop, det er en dobbeltseng. Og grunnen til at ikke har sofa eller en klappseng, er logisk nok at jeg bor i en hybelleilighet, så senga mi er sovesofa, og det er ikke gulvplass nok til en ekstraseng.. Men jeg kan sikkert få tak i en skumgummimadrass et eller annet sted! det jeg lurte på er om jeg burde la han (og da eventuelt kjæresten) være den som tar det valget?
Gjest Miley Skrevet 11. januar 2009 #15 Skrevet 11. januar 2009 nettop, det er en dobbeltseng. Og grunnen til at ikke har sofa eller en klappseng, er logisk nok at jeg bor i en hybelleilighet, så senga mi er sovesofa, og det er ikke gulvplass nok til en ekstraseng.. Men jeg kan sikkert få tak i en skumgummimadrass et eller annet sted! det jeg lurte på er om jeg burde la han (og da eventuelt kjæresten) være den som tar det valget? Selvfølgelig
Jade Skrevet 11. januar 2009 #16 Skrevet 11. januar 2009 Selvsagt bør han og kjæresten ha siste ordet. Men jeg vil sterkt anbefale feltseng fremfor madrass på gulvet. Det koster omtrent det samme + at det er mer komfortabelt. Den kan også slås sammen og legges under sengen.
Gjest Ingeniøren Skrevet 11. januar 2009 #17 Skrevet 11. januar 2009 Og jeg mener at det bør gå an, og at det er et eksempel på en liten og uvesentlig detalj som bare skaper usikkerhet oppe i hodet på kjæresten, og informasjon som ikke trenger å deles. Farlig, farlig! For hva gjør man når kjæresten tilfeldigvis spør om hvilket hotell du overnatta på? Da blir du fort nødt til å si at du sov hos venninnen og selv om du kan lyve å si "jeg sov på gulvet" vil mange bli avslørt som løgnere. Da har du ett problem, du er nettopp tatt i løgn og skal med troverdighet klare å overtale kjæresten om at ingenting skjedde. Jeg velger det totalt motsatte av deg. Å sove i samme seng med noen andre er bare ok dersom kjæresten er veldig trygg på seg selv, de involverte, forholdet og har null sjalusiproblemer sånn at man kan være totalt åpen om det også før avreise. I realiteten tror jeg det er ett klart mindretall som ville sett på dette med blide øyne. Hvorfor skal man utsette forholdet for tillitsproblemer bare for å få sove i samme seng som venninna si? Jeg betaler gledelig noen hundre kroner for ett hotellrom eller sove på gulvet ett par netter for å slippe slikt. Som du sier, å sove i samme seng som ei venninne skaper bare usikkerhet i hodet på kjæresten.
Pingting Skrevet 11. januar 2009 #18 Skrevet 11. januar 2009 Jeg hadde faktisk syntes at det var heltgreit om kjæresten min gjorde noe sånt! Men folk har forskjellige grenser, så det er vanskelig å si. Kan du ikke spørre ham på den måten da? "Hvis både du og kjæresten din er komfortable med det, kan du sove i senga mi. Den er stor nok for to, uten at vi må ligge helt inntil hverandre."
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2009 #19 Skrevet 11. januar 2009 Hva om hu som du skal sove hos fiser så høyt at du hører det når hun sover?
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2009 #20 Skrevet 11. januar 2009 Jeg såv over i dobbelt senga til min kompis uten og spørre samboeren min, tenkte ikke på at jeg skulle spørre om lov først, han stoler såpass på meg at jeg ikke tar avgjørelser som kan gå ut over forholdet vårt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå