Gå til innhold

Fra rødt til blondt

Ethereal

Anbefalte innlegg

Hello!

Jeg har en venninne som jeg skal farge håret til. Hennes hår er rødt/oransje, og nå vil hun altså bli blond.

Må hun da første bleke håret, og SÅ farge det blondt, eller holder det å bare ha oppi den blonde fargen? Innbiller meg at det blir skikkelig rar farge hvis det ikke blekes først...

Hvordan ville dere gjort det? Farging hos frisør er uaktuelt. Dessuten skal det nok gå bra å bleke og farge det, da hun ikke har farget håret mange ganger før (og bare brukt hårfarge som går ut etter seks uker da...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun burde IKKE prøve seg på dette prosjektet hjemme. Den fargen som er desidert vanskeligst å få ut av håret, er rødt. Å gå fra rødt til blondt er svært vanskelig, og i noen tilfeller umulig. Ofte må man bare vente til at håret er vokst ut. Hvis hun tar hjemmebleking/avfarging får hun sannsynligvis mangefarget hår, med blondt innerst og flammerødt nederst. Jeg gjorde dette selv for mange år siden, og endte opp med å gå til frisøren likevel, med ca seks farger i håret. Vi måtte klippe av det nederste, så sluttresultatet ble helt jævlig...

Her kan du lese litt om tidligere (dårlige) erfaringer: http://forum.kvinneguiden.no/lofiversion/i...hp/t199844.html

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør det hjemme, nei.

Det kan ende med katastrofe, og hun risikerer å se ut som en kanarifugl, eller med oransje hår, kanskje det løsner fordi dere trenger så mange pakker med blekemiddel etc etc.

Røde pigmenter er vanskelig å skjule, og skal hun skifte farge er nok ikke blond det helt store.

Sats heller på mørkt om håret skal farges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia,du må bleike det! Men regner med det holder..Jeg har gjort alt fra sort til hvitt og rødt til hvitt men må ha tålmodighet og gjerne i 2 omganger.Jeg har ALDRI missa men man må jo bruke huet når man gjør en sånn ting og jeg kan ikke fatte at alle rører det til og ikke klarer å bleike det lyst.Men må si meg enig at det blir slitt og tørt men det velger du jo selv når du vil gjøre det ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Depend bleking! for mørkblondt/lyseblondt hår. Jeg har selv rødt hår og fikk det helt blondt med den! Beste bleking jeg har prøvd! Får så lyst hår man bare vil og ikke noe orange;) den er vanskelig og finne, men prøv parfymelle og cubus eller andre steder;)

Lykke til, dette går bra =))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Depend bleking! for mørkblondt/lyseblondt hår. Jeg har selv rødt hår og fikk det helt blondt med den! Beste bleking jeg har prøvd! Får så lyst hår man bare vil og ikke noe orange;) den er vanskelig og finne, men prøv parfymelle og cubus eller andre steder;)

Lykke til, dette går bra =))

Hei!

hvordan ble den fargen da? vart den platina blondt eller ? :gjeiper: ¨

jeg tenker på å farge håret blondt men jeg er redd for at håret mitt blir kjempe øddelagt.. blir det d? :)

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er uaktuelt å gjøre det hos frisør, kan dere la være.

Jeg skulle avfarge/bleke håret hjemme, og endte opp hvit på toppen og oransje i midten. Ble frisørtime og flere runder med farging dagen etter ja gitt, og mye dyrere enn å bare gjøre det hos frisøren i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men går det an å gå fra mørkerødt til blondt om man gjør det hos frisør da? Mener jeg har spurt om det før og fått nei, nemlig..

Jeg har farget håret mørkerødt hos frisør i tre år, og har noen ganger hatt litt lyst til å prøve blondt hår. Er opprinnelig mørkeblond/kommunefarget.

Noen som vet om det går an?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Men går det an å gå fra mørkerødt til blondt om man gjør det hos frisør da? Mener jeg har spurt om det før og fått nei, nemlig..

Jeg har farget håret mørkerødt hos frisør i tre år, og har noen ganger hatt litt lyst til å prøve blondt hår. Er opprinnelig mørkeblond/kommunefarget.

Noen som vet om det går an?

:)

Det GÅR an. Men frisøren vil kanskje gjøre det i flere runder. Det er en stor påkjenning for håret, mange kjemikalier og sterke stoffer som vil slite på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...