Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 Leste om økologisk hudpleie på greenspirit.no og ble overrasket over at det finnes så mye helseskadelige stoffer i vanlige produkter. Måtte gå igjennom alt jeg hadde på badet av kremer og såper. Er skrekkslagen etter å ha konstatert at jeg i alle år har smurt meg inn med både parabener og paraffin som viser seg å være direkte helseskadelig. Er det mange her som er klar over dette? Bruker dere økologisk? Hva bruker dere? Og hvorfor bruker dere eventuelt ikke økologisk?
superlady Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 Jeg bruker som regel økologisk hudpleie, men kjøpte sist en hårkrem fra Redken som nok ikke er så veldig økologisk... Ellers bruker jeg Dr.Hauschka i ansiktet og det varierer litt hva jeg har på kroppen, men det kommer fra helsekosten. Bruker også helsekostprodukter i håret og det fungerer fint. Bruker til og med krystall som deodorant. Jeg liker produktene veldig godt og så føler jeg meg liksom litt bedre og sunnere når jeg ikke tilfører kroppen alt mulig dritt som påvirker hormonbalansen og alt mulig.
Gjest itla Skrevet 11. januar 2009 #3 Skrevet 11. januar 2009 (endret) Jeg bruker ikke nødvendigvis økologisk hudpleie, men holder meg i stor grad til merker som ikke bruker parabener, sulfater, silikoner osv i sine produkter. Merker jeg er fornøyd med er REN (hud- og kroppspleie) og Aveda (hår). Endret 11. januar 2009 av itla
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2009 #4 Skrevet 11. januar 2009 Ja. Holder meg stort sett til Avalon organics, lavera, weleda, krystalldeodorant (prøver andre nå, har begynt å svette mye i det siste), osv. Kjøper det meste på iherb, etter tips i en rabattråd her et sted (den 5 dollaren kom fint med for å komme under grensen på 200 ), helsekost og ebay.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2009 #5 Skrevet 11. januar 2009 Jeg bruker kun økologiske hud- og hårprodukter. John Masters Organics er min store favorit men del blir også en del Dr.Hauschka og noe Weleda. Man kan lese mer om John Masters Organics her. Anbefaler alle å prøve produktene, er bare helt aaamazing!
Britney Skrevet 11. januar 2009 #6 Skrevet 11. januar 2009 Jeg bruker Dr. Hauschas produkter.Også bruker jeg også Dermalogica selv om de ikke er økologiske så unngår de å bruke petroleumspreparater. Styrer hvertfall langt unna L'Oreal, Maybelline og annet du finner i dagligvare/parfymerier og de dyre store som Dior, Guerlain osv. er nesten de verste.
Britney Skrevet 11. januar 2009 #7 Skrevet 11. januar 2009 Ja. "Holder meg stort sett til Avalon organics, lavera, weleda, krystalldeodorant" Jeg bruker også krystalldeodorant, mest pga. kreftfaren forbundet med å bruke vanlig deodorant.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. januar 2009 #8 Skrevet 12. januar 2009 Til alle dere som sliter med allergi og kløe i forbindelse med sjampo, såpe, kremer ol. anbefaler jeg å bruke økologisk. Det er så utrolig mye sterk kjemi i vanlige anerkjente produkter. SLS f.eks i såpe gir den skummende effekten, men kan også gi kløe og tørrhet i hodebunn og på huden.
Vera Vinge Skrevet 12. januar 2009 #9 Skrevet 12. januar 2009 Jeg er veldig tilhenger av tanken, men de jeg har forsøkt av hår- og hudpleie så langt, har jeg ikke vært så fornøyd med. Men produkter som fuktighetskrem til kroppen, håndkrem og leppepomade, kjøper jeg gjerne fra helsekosten. Jeg blir nemlig også litt skremt av hva som kan være i diverse andre produkter. Det er også en av grunnene til at jeg liker Decléor, som i det minste anses som renere enn en del annen hudpleie.
desert_rose Skrevet 12. januar 2009 #10 Skrevet 12. januar 2009 har blitt mer og mer obs på dette med kjemikaljer/aluminium og parabener i shampooer og deodoranter i det siste. begynte med krystalldeodorant etter å ha opplevd plutselig, sterk svettelukt -tilogmed etter dusj- noe som krystalldeodoranten har har umiddelbar virkning på. effektiv og en helt naturlig mild antipersperant. har også gått til innkjøp av en shampoo med 100% naturlige ingredienser fra dødehavet på helsekosten. dead sea spa magik mineral shampoo heter den. håret mitt har fått helt nytt liv og glans. vel verdt å bruke penger på. ble spesielt inspirert etter å ha lest i denne tråden Hårproblemer
Britney Skrevet 13. januar 2009 #11 Skrevet 13. januar 2009 (endret) Endring: ser at Dermalogica også bruker en del ting som ikke er bra. Mye parabener i skin smoothing creamen min... (men bruker den veldig sjelden så det får gå til den er tom:-)) Endret 13. januar 2009 av Britney
Gjest Raptuza Skrevet 14. januar 2009 #12 Skrevet 14. januar 2009 Har noko av Weleda og L'Occitane. Mesteparten ikkje-økologisk.
Rexina Skrevet 15. januar 2009 #13 Skrevet 15. januar 2009 Har prøvd Dr Hauschka, men var ikke fornøyd. Fikk verre hud enn utgangspunktet, selv om den ble bedre først. L'occitain liker jeg godt, og har endel gode produkter fra de:)
Gjest Gjest_Fresh_* Skrevet 15. januar 2009 #14 Skrevet 15. januar 2009 Jeg har blitt veldig bevisst på å bruke økologisk etter å ha lest om skadevirkninger av all kjemi som puttes i kosmetikk. Jeg bruker krystalldeodorant. Er utrolig fornøyd med den fremfor den økologiske Santé deodoranten som forsterket svettelukten. Brukte Dr. Hauschka en stund, men har nå mer eller mindre gått over til Exclusive Organic Care. Bruker fuktighetskrem, sminkefjerner, ansiktsmaske, peeling, bodybutter og kroppsskrubb fra den serien. Videre så bruker jeg økologisk vaskemiddel til klær og til oppvask og husrengjøring. Og det lukter så herlig friskt! Forbruk av parfyme har gått ned, men bruker det til spesielle anledninger. Det sprayes da kun litt på klærne. Må si jeg har blitt mer var på lukter og dufter. Spesielt fra kremer og parfymer jeg brukte før. Mye blir jeg direkte dårlig av. Når du først blir grønn, tror jeg det ikke frister å gå tilbake til kjemiens verden
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #15 Skrevet 15. januar 2009 Jeg bruker krystalldeodorant. Er utrolig fornøyd med den fremfor den økologiske Santé deodoranten som forsterket svettelukten. Jeg bruker krystallen til Sante, men det hender jeg lukter litt svette.. Er det forskjell på krystallene fra merke til merke tror dere?
Gjest Gjest_Fresh_* Skrevet 15. januar 2009 #16 Skrevet 15. januar 2009 Jeg bruker krystallen til Sante, men det hender jeg lukter litt svette.. Er det forskjell på krystallene fra merke til merke tror dere? Vet ikke om det er forskjell. Den Sante-deodoranten som jeg ikke var fornøyd med er en deo roll-on (mild wave). Bruker det som heter helsedeodoranten. 100% naturlig krystall står det. (Ammonium Alum og Potassium Alum). Hva står det på krystalldeodoranten fra sante?
Zadja Skrevet 15. januar 2009 #17 Skrevet 15. januar 2009 Hvis de er organiske, da holder de seg vel ikke særlig lenge?? Er det engangspakninger da eller? Noe må det jo inneholde for å unngå harskning eller..? Parabener er ikke verre enn andre konserveringsmidler? Jeg er for alt som er økologisk/allergivennlig/miljøvennlig/hudvennlig, men ikke for de som misbruker ordet økologisk og som erstatter kjente fy-innhold med mindre kjente fy-innhold.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #18 Skrevet 16. januar 2009 Jeg er for alt som er økologisk/allergivennlig/miljøvennlig/hudvennlig, men ikke for de som misbruker ordet økologisk og som erstatter kjente fy-innhold med mindre kjente fy-innhold. Ser mye misbruk av ordet "økologisk". Derfor bruker jeg kun produkter som er sertifisert av f.eks Ecocert eller BDIH. Da kan man lese seg til retningslinjene for hva de tillater og ikke tillater på deres nettsider. Blir så sinna når jeg ser "organic" eller "økologisk" i store bokstaver utenpå et produkt og det viser seg å være både parabener og mineraloljer i ingredienslista. Da hjelper det ikke så mye at produktet inneholder en liten prosentandel økologiske urter.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #19 Skrevet 16. januar 2009 En venninne har påvirket meg mye. Hun har selv vært mye plaget med eksem, og jeg har også eksem (men en annen type enn henne). Etter å ha begynt med helsekostprodukter har jeg blitt så mye bedre i både hud, hår og hodebunn. Hvis jeg innimellom har kjøpt en butikksjampo fordi jeg selv har gått tom og må låne, har jeg kjent en intens kløe etter en stund, og jeg føler at det sitter noe på hodebunnen min som ikke er bra. Jeg har prøvd mange produkter fra bl.a. Dr. Hauschka og Lavera, nå bruker jeg Dead Sea Spa Magik. Det deiligste produktet deres er saltskrubben, den er helt fantastisk. Alle jeg har kjøpt den til i gave har vært superfornøyde. Jeg har en tørr hudtype og trenger mye fukt, og da nytter det ikke for meg å bruke produkter med parfyme, parafin eller alkohol i... :-P
Gjest Gjest_Varsia_* Skrevet 17. januar 2009 #20 Skrevet 17. januar 2009 Jeg spør her, siden ingen reagerte på tråden jeg prøvde å skrive om emnet. Noen som har erfaringer med origins-serien? De påstår hvertfall at de ikke har parabener, mineraloljer, alkoholer og masse andre fremmedord i produktene sine, og tester så klart ikke på dyr. Vet ikke hvor man vanligvis får kjøpt den, men på Gardermoen har de hvertfall stort utvalg. Noen som vet noe om denne serien? Og om produktene er bra? Kjøpte en ansiktskrem jeg så langt er veldig fornøyd med, men vil gjerne høre litt fra andre før jeg eventuelt investerer i mer... Origins
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå