Gå til innhold

utro?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_forvirret_*
Skrevet

I natt sov jeg i samme seng med en bekjent... Det ble etterhvert litt kosing, men utenpå klær, og bare litt kiling i ansikt og rygg.

Jeg har kjæreste.

Var jeg utro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at dersom du må skjule det for din partner, er du utro. Hvis du kan fortelle det til ham, er du ikke det.

Skrevet

Jeg hadde absolutt ikke synes noe om det....

Kjenner på meg bare jeg leser det at jeg hadde blitt sjalu...

Synes den var godt over streken, ja....

Men om du er utro eller ikke kommer vel an på hvilket forhold dere har og hvilke grenser dere har for hverandre.....

Skrevet
Jeg mener at dersom du må skjule det for din partner, er du utro. Hvis du kan fortelle det til ham, er du ikke det.

Det synes jeg er en ok regel. Ulike forhold har ulike grenser for hva de ser som utroskap.

Skrevet

synes faktisk at spørsmålet ditt besvarer seg selv......... Hadde du ment at det ikke var utroskap hadde så hadde du ikke stilt spørsmålet. Ergo det var utroskap....

Skrevet (endret)

Utroskap kommer mye an på hva partneren din og deg selv anser som utroskap eller ikke-akseptabel oppførsel. (ikke hva en masse mennesker på et forum måtte mene) Om min kjæreste hadde gjort noe slikt som dette ville jeg kanskje ikke kalt det utroskap, men jeg synes likevel han hadde gått over en grense. Andre igjen ville sikkert synes at dette er greit.

Endret av Pingting
Skrevet

ja det er faktisk utroskap.

hvis du leser de ti bud så har du det svart på hvitt der.. du lot deg styre av ditt begjær.

hvor tror du ellers utroskap har kommet inn i bildet fra?

hele samfunnet lever etter de kristne grunnverdiene, som handler om de ti bud.

jeg ser på meg selv som en helt vanlig, altså ikke mer kristen enn at det finns noe mektigere som rår over oss.. så dette er vanlige regler vi mennesker lever etter..

Skrevet

Jeg hadde akseptert det, X-en min hadde ikke det. Jeg respekterte hans grenser når vi var sammen, men jeg tror ikke jeg kommer til å gå inn i et nytt forhold der kroppskontakt og fysisk kærlighet er begrenset helt til partneren. Sex, klining osv skal jeg nok kunne godta, men kos? Neppe.

Men mine meninger er irrelevant for dere. Snakk med han, og finn ut hvilke grenser dere to har sammen.

Gjest Daisy Dean
Skrevet
I natt sov jeg i samme seng med en bekjent... Det ble etterhvert litt kosing, men utenpå klær, og bare litt kiling i ansikt og rygg.

Jeg har kjæreste.

Var jeg utro?

Hadde det vært min kjæreste som hadde gjort det, så ville jeg synes det var å gå litt over grensen. Kanskje ikke direkte utro, men jeg ville ikke syns det var helt okei.

Skrevet

Ikke enig i andre delen av denne uttalelsen...

Så for å sette det på spissen: Hvis partneren din har sex med noen andre og forteller deg om det, så er h*n ikke utro?

TS: Jeg hadde sett på det som at min kjære var utro hvis han hadde gjort det som du har gjort. Men dere må være enig om deres grenser i forholdet. Noen aksepterer kosing og kyssing med andre, mens for andre er kyssing utroskap.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg har kjæreste.

Var jeg utro?

Jeg ville ikke sagt at kjæresten min hadde vært utro hvis han hadde gjort det, men jeg hadde likevel ikke likt det eller akseptert det! Jeg hadde veldig sint og såret, og vurdert om jeg kunne stole på han videre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...