Frustrert Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 Jeg har et seriøst problem når det gjelder mitt sinne/aggresjonsnivå. Jeg sliter også med dårlig selvtillitt. Jeg blir ofte sint på min samboer pga bagateller. Et eksempel: Jeg starter kranglen med å forskuttere hva han føler ut fra en komplisert feilanalyse av meg. Han blir irritert fordi jeg forskutterer noe som er feil. Jeg forstår dette og blir lei meg for det jeg har sagt/gjort. Han blir stille og holder på med egne ting (pc feks). Jeg sitter i sofaen og prøver å finne på ting å si, som kan lette stemningen. Jeg gråter ofte i slike settinger. Han spør hvorfor jeg gråter, og jeg svarer med at han ikke bryr seg. Jeg har behov for å bli holdt rundt og bli fortalt at han er glad i meg. Han vil ikke dette pga han føler seg såret. Jeg blir mer irritert og urasjonell. Jeg presser ham og vi begge hever stemmene. Han ber meg stoppe flere ganger, men jeg bare fortsetter å presse. Jeg har kommet inn i en ond sirkel, hvor jeg innbiller meg at han ikke bryr seg, fordi han ikke vil trøste meg når jeg er lei meg for det jeg har sagt eller gjort mot ham. Han ber meg pakke sakene og dra til en leilighet jeg disponerer noen km unna. Da eksploderer jeg, fordi han kaster meg ut ”uten grunn”. Jeg slår i veggene (så jeg får blåmerker og vondt i de følgende dagene). Jeg kaster ting rundt meg og sier stygge ting til ham. Han er også sint mot meg, men jeg vet at han bare blir provosert av meg. Sist krangel var jeg på nippet til å slå ham. Jeg har dyttet ham unna meg og dyttet ham inn i veggene, men aldri slått ham. Innerst inne vet jeg at han er glad i meg, og at vi kan ha det kjempetopp bare jeg får kontroll på sinne mitt. Jeg har mistet troen på meg selv, og sliter derfor meg å takle dette på egen hånd. Min samboer har gitt opp nå og vil vente og se hva som skjer mellom oss, dersom jeg kan vise til en endring. Jeg MÅ og VIL endre dette, men vet ikke hvordan eller hvor jeg kan henvende meg for å få den hjelpen \ veilledningen jeg trenger. Jeg bor på sørlandet (Krsand) og vil gjerne slippe å reise langt for å få hjelp, men er villig til å ofre mye for å få rette hjelpen. Har lest om Jørgen Rasmussen i Kongsberg, men synes dette er litt langt unna. Er det noen som vet om lignende behandlinger på sørlandet? På forhånd takk for seriøse svar
MonicaR Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 Hva om du tar kontakt med voksenpsykiatrisk i ditt nærområdet og hører om de vet om noen som er "eksperter" på akkurat det området? Eller legen din.. H*n vet sikkert hvor han skal sende en henvisning....
Frustrert Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 12. januar 2009 Hva om du tar kontakt med voksenpsykiatrisk i ditt nærområdet og hører om de vet om noen som er "eksperter" på akkurat det området? Eller legen din.. H*n vet sikkert hvor han skal sende en henvisning.... Takk for svar Jeg har ikke pratet med fastlegen enda, men har sendt mailer til diverse som jeg tror driver med slikt. Har ikke fått svar enda. Men mulig det er fastlegen som er rette person å ta kontakt med...
MonicaR Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Takk for svar Jeg har ikke pratet med fastlegen enda, men har sendt mailer til diverse som jeg tror driver med slikt. Har ikke fått svar enda. Men mulig det er fastlegen som er rette person å ta kontakt med... Det er ganske vanlig at man må ha henvisning fra fastlege til "sånne ting" - altså mer spesialiserte leger/psykiatere/spykologer, så tror det er en god vei å starte. Lykke til!! Håper du kommer "dit du ønsker" med sinnet ditt!
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #5 Skrevet 14. januar 2009 Jeg har et seriøst problem når det gjelder mitt sinne/aggresjonsnivå. Jeg sliter også med dårlig selvtillitt. Jeg blir ofte sint på min samboer pga bagateller. Et eksempel: Jeg starter kranglen med å forskuttere hva han føler ut fra en komplisert feilanalyse av meg. Han blir irritert fordi jeg forskutterer noe som er feil. Jeg forstår dette og blir lei meg for det jeg har sagt/gjort. Han blir stille og holder på med egne ting (pc feks). Jeg sitter i sofaen og prøver å finne på ting å si, som kan lette stemningen. Jeg gråter ofte i slike settinger. Han spør hvorfor jeg gråter, og jeg svarer med at han ikke bryr seg. Jeg har behov for å bli holdt rundt og bli fortalt at han er glad i meg. Han vil ikke dette pga han føler seg såret. Jeg blir mer irritert og urasjonell. Jeg presser ham og vi begge hever stemmene. Han ber meg stoppe flere ganger, men jeg bare fortsetter å presse. Jeg har kommet inn i en ond sirkel, hvor jeg innbiller meg at han ikke bryr seg, fordi han ikke vil trøste meg når jeg er lei meg for det jeg har sagt eller gjort mot ham. Han ber meg pakke sakene og dra til en leilighet jeg disponerer noen km unna. Da eksploderer jeg, fordi han kaster meg ut ”uten grunn”. Jeg slår i veggene (så jeg får blåmerker og vondt i de følgende dagene). Jeg kaster ting rundt meg og sier stygge ting til ham. Han er også sint mot meg, men jeg vet at han bare blir provosert av meg. Sist krangel var jeg på nippet til å slå ham. Jeg har dyttet ham unna meg og dyttet ham inn i veggene, men aldri slått ham. Innerst inne vet jeg at han er glad i meg, og at vi kan ha det kjempetopp bare jeg får kontroll på sinne mitt. Jeg har mistet troen på meg selv, og sliter derfor meg å takle dette på egen hånd. Min samboer har gitt opp nå og vil vente og se hva som skjer mellom oss, dersom jeg kan vise til en endring. Jeg MÅ og VIL endre dette, men vet ikke hvordan eller hvor jeg kan henvende meg for å få den hjelpen \ veilledningen jeg trenger. Jeg bor på sørlandet (Krsand) og vil gjerne slippe å reise langt for å få hjelp, men er villig til å ofre mye for å få rette hjelpen. Har lest om Jørgen Rasmussen i Kongsberg, men synes dette er litt langt unna. Er det noen som vet om lignende behandlinger på sørlandet? På forhånd takk for seriøse svar Huff! Er du dama mi? Vet akkurat hvordan typen din har det
Gjest Fugl Fønix Skrevet 14. januar 2009 #6 Skrevet 14. januar 2009 Dersom du har lyst til å prøve alternativ behandling, så vet jeg om en jeg selv har fått tiltro til. Jeg har vært hos henne to ganger, og begge gangene har jeg blitt forbløffet over innsynet hun har, men også over de gode rådene etc. jeg har fått der. Hun heter Inger-Lill Moneel, og er behandler i Arendal. Der er vel ikke mer enn tre kvarter unna Kristiansand. Du kan jo se på hjemmesiden hennes. Dersom du har noen spørsmål etc. kan du bare sende meg en PM .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå