Gå til innhold

Kan man komme over noen med mye kontakt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Angela_*
Skrevet

Kan man noen gang komme over en man elsker når man snakker sammen nesten hver dag, han sier han ikke vil miste kontakten og vil ha meg i livet sitt. Men jeg vil jo mer. Jeg vil være kjæreste, ikke venn!!! Det gjør fryktelig vondt å bare være venn når jeg bare tenker på at jeg vil ha ham. Men samtidig tror jeg ikke jeg vil holde ut å aldri snakke med han mer. Den tanken gjør nesten mer vondt. Men jeg vet det ikke blir oss to nå. Kan jeg klare å komme meg videre og fortsatt ha han i livet mitt???

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kan man noen gang komme over en man elsker når man snakker sammen nesten hver dag, han sier han ikke vil miste kontakten og vil ha meg i livet sitt. Men jeg vil jo mer. Jeg vil være kjæreste, ikke venn!!! Det gjør fryktelig vondt å bare være venn når jeg bare tenker på at jeg vil ha ham. Men samtidig tror jeg ikke jeg vil holde ut å aldri snakke med han mer. Den tanken gjør nesten mer vondt. Men jeg vet det ikke blir oss to nå. Kan jeg klare å komme meg videre og fortsatt ha han i livet mitt???

det som får stadig næring, bruker mye lenger tid på å dø ut.

Skrevet

Jeg hadde ikke klart det. Jeg ville bedt om en "kontakt-pause" til jeg hadde kommet over han. Hvis vennskap fremdeles var interessant, så kunne vi jo prøve da.

Skrevet
Jeg hadde ikke klart det. Jeg ville bedt om en "kontakt-pause" til jeg hadde kommet over han. Hvis vennskap fremdeles var interessant, så kunne vi jo prøve da.

Det hadde jeg heller ikke klart. Det gjorde jeg med eksen min. Det hjalp meg å ta en "kontakt-pause" fordi da fikk jeg alt litt på avstand.

Skrevet

Det er virkelig selvpining.

Ikke umulig at det kan fungere å være venner etterhvert, men ikke mens følelser fremdeles er en del av det.

Du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å ha kontakt mens du fortsatt har følelser.

Skrevet
det som får stadig næring, bruker mye lenger tid på å dø ut.

Det tror jeg også. Selvsagt kan man være forelsket i det uendelige uten kontakt, men jeg tror det er lettere å bryte med følelsene ved å kutte kontakt.

Gjest Gjest_Angela_*
Skrevet
Det hadde jeg heller ikke klart. Det gjorde jeg med eksen min. Det hjalp meg å ta en "kontakt-pause" fordi da fikk jeg alt litt på avstand.

Jeg vet vel innert inne at dere har rett, men jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal overleve uten å se og snakke med han heller.

Skrevet

Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Opplever at det er vanskelig å komme over han når vi har så mye kontakt. Så nå har jeg tatt litt avstand, og tar sjelden kontakt (er som regel han som tar kontakt). Noe kontakt må jeg ha, da vi er i samme miljø (som er lite), så jeg møter ham rett som det er.

Skrevet

Er ikke lett dette! Been there, done that! Men ta "kontakt-pause" de bruker å hjelpe, men ikke alltid mannfolka holder til avtale i slike tilfelder. Det er som om de nyter at den andre lyder, og de fortsetter å kontakte. Eks pleide å sende "savner deg, kan ikke la være å tenke på deg"-meldinger i ny og ne..

Men du må ta et valg, og bestemme deg for å verken kontakte, bry deg om hans kontakt. Det er tøft, men du kommer til å skjønne at det var verdt det når du føler deg sånn som du gjør nå!

Lykke til! Klem

Skrevet
Jeg er i akkurat samme situasjon som deg. Opplever at det er vanskelig å komme over han når vi har så mye kontakt. Så nå har jeg tatt litt avstand, og tar sjelden kontakt (er som regel han som tar kontakt). Noe kontakt må jeg ha, da vi er i samme miljø (som er lite), så jeg møter ham rett som det er.

Som er?:)

Skrevet

Jeg tror det beste er å kutte kontakten helt, helt til du er over ham. Men det er vanskelig å velge bort kontakt med noen man har følelser for. Selv om man vet det er det lureste...

Skrevet

Altså - møter på ham da, ikke møter ham ;)

Vi har samme hobby, så vi treffes på stevner, treninger etc. Ikke noe fysisk!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

jeg har vært igjennom akkurat dette det siste halvåret.

det ble slutt i mai i fjor, vi skulle være venner, og det skjærte seg helt.

han var den som ville være venner,jeg var den som ville være kjæreste.

og.. han er jo som gutter flest, interessert i fysisk kontakt.. så når han tok initiativ til sex osv, så ble jeg jo med på det -fordi jeg lengtet etter han.

i november i flor klarte jeg ikke mer. og kuttet kontakten helt. noe som var helt forferdelig og jeg gråt meg i søvn hver dag.

men fy søren så mye bedre jeg har det med meg selv nå.

og jeg vet at en dag.. om kanskje et halvt år.. så kan jeg ta kontakt med han og være venn med han..

vi har jo vært så nærme venner at vennskapet vil fortsette å være der selv om vi aldri noengang skal snakke sammen mer, før om et halvt år -ihvertfall. :)

så jeg anbefaler deg å kutte han ut..

Gjest padawan
Skrevet

jeg har vært i samme situasjon og brøt all kontakt med vedkommende. det var dritkjipt i månedene etterpå men nå som jeg ser meg tilbake er dette noe av det lureste jeg har gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...