Frustrert Skrevet 11. januar 2009 #1 Skrevet 11. januar 2009 Jeg har kjøpt meg en PFC (Pearly). Det jeg lurer på er når jeg skal starte målingene for at PFC'en skal måle riktig? Jeg sluttet med p-pillene forrige mandag (1 uke før forventet mens pga min feilberegning). Jeg har lest at dag 1 i syklusen er første mensdag. Men nå måler jo min PFC på dag 7 i dag. Vil den måle en "feil" syklus når den plutselig har 1 uke ekstra? Det står i brosjyren at man ikke skal registrere første mens etter p-piller. Da blir jo min første syklus kjeeempelang, med masse påfølgende (unødvendige?) røde dager? Bør jeg slette målingene fra sist uke, og starte på nytt i morra? Noen som kan hjelpe en stakkars nybegynner som ikke er helt oppdatert på kvinners virkemåte? Til tross for sine 26 år
lille katt Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 Det står i brosjyren at man ikke skal registrere første mens etter p-piller. Da blir jo min første syklus kjeeempelang, med masse påfølgende (unødvendige?) røde dager? Den første syklusen blir nok kjempelang ja, men de røde dagene er ikke unødvendige. Du kan ikke stole på PFC-målingene før den har registrert en eggløsning, og det er jo vanskelig å vite når eggløsningene starter etter at man har sluttet på p-pillen. Jeg vet ikke om du trenger å slette målingene du har gjort, men det er kanskje ikke noe poeng å registrere "M"-dager før du vet at du har hatt første eggløsning. Det vil ta litt tid i begynnelsen, ja .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå