Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Hører stadig vekk på tv og andre steder at folk sier ting som "trøsten må være at andre har det verre", om sykdom o.l. Eller at trøsten er at mange har den samme sykdommen. Eller at folk som har dårlig råd kan trøste seg med at andre er enda fattigere. Er jeg utrolig rar som ikke synes det er noen trøst i at mange andre har det verre enn meg selv? Joa, har man en sykdom kan det jo være en fordel om andre har hatt den slik at noen får funnet opp medisiner mot den. Men ellers?
Crow Jane Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Er jo et gammelt ordtak som sier: "Egen lykke er bra, men andres ulykke er heller ikke å forakte." :gjeiper: Husker det stod på russekortene i forrige århundre
Gjest Trolletrine Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Om ikke verre, så ihvertfall i samme situasjon Ja, vet jeg er en djevel, men det hjelper meg faktisk på laaange kjedelige 10 timers nattevakter å ramse opp for meg selv alle andre som også er på jobb :politi, brannmenn osv.... Og har jeg det personlig helt forferdelig, så hjelper det også å tenke på at min situasjon ikke er unik, og at mange,mange andre enten er i samme situasjon nå, eller har kommet seg helberget ut fra det. Ganske motiverende faktisk
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Ja, jeg finner stor trøst i det. Det hørtes stygt ut mtp sykdom. Men når det gjelder å være på jobb ja, stå opp tidlig, gå ute i regnet, tenker jeg at det er mange andre som gjør det også. Da jeg skulle opereres nylig tenkte jeg på alle som skulle operere HJERNEN, og lignende, og følte meg bedre siden min operasjon bare var et lite inngrep. Når jeg føler meg feit, tenker jeg at det er mange som er skikkelig feite, og at jeg tross alt ikke er så ille.
cilja Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 Noen ganger føler jeg sjalusi ovenfor de som har ting jeg ikke har. F.ek. stort, lekkert hus, flott bil etc etc. Da hjelper det uendelig å minne meg selv på hva jeg har å være glad for. Noen dager er man mer sjør enn andre. For min del hjelper det usigelig å sammenligne meg med naboen min som bor nede, for han har mer eller mindre "mistet grepet". Da føler jeg takknemlighet for at jeg ikke har det like ille...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå