Gjest Grafica Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Har noen skapdører i det jeg er ganske sikker på at er eik. De er behandlet med en eller annen type lakk eller beis. Går med planer om å spørre huseiern utover våren om vi får lov til å male de i en lys, nøytral farge (står selvfølgelig for utgifter og arbeid selv). Men hvis de må pusses ned, tror jeg ikke jeg gidder... De har nemlig "rammer" med veldig mye riller som kommer til å bli et helvete å pusse. Så spørsmålet blir da enkelt og greit: Må jeg pusse de ned for å kunne male de?
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 Jeg vil tro at du må pusse ned med sandpapir i hvert fall. Det er ikke sikkert det er nødvendig å pusse helt bort det som er av gammel lakk eller beis, jeg har i hvert fall malt ting som har vært lakket tidligere med greit resultat, etter bare å ha pusset over.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2009 #3 Skrevet 11. januar 2009 Du må nok pusse ja, ellers vil vel ikke malingen sitte på den lakkerte overflaten. Evt gå over og vaske grundig med middel kjøpt hos maleforretning som matter ned lakken for deg. Evt må du vel da også gå over med en heftgrunn før du maler, så da vil det vel være like greit å pusse over. Du trenger jo ikke pusse så mye, bare sånn at overflaten ikke er helt glatt lenger. nok å stryke et par ganger overalt med finfint sandpapir
Gjest Grafica Skrevet 11. januar 2009 #4 Skrevet 11. januar 2009 Hmm, jeg får montere ned en av dørene kanskje, og spørre i maleforretning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå