Gå til innhold

Kule bokstaver (font) til invitasjonen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å bruke disse bokstavene i invitasjonen vår, men jeg vet ikke hva de heter eller hvor jeg kan finne dem. Jeg tenkte jeg kanskje kunne laste dem ned (eller, fonten, da), går det?

*grønn* :sjenert:

Noen som kan hjelpe?

post-25813-1231626178_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har lyst til å bruke disse bokstavene i invitasjonen vår, men jeg vet ikke hva de heter eller hvor jeg kan finne dem. Jeg tenkte jeg kanskje kunne laste dem ned (eller, fonten, da), går det?

*grønn* :sjenert:

Noen som kan hjelpe?

post-25813-1231626178_thumb.jpg

tror jeg fant akkurat den fonten du er ute etter og den kan du laste ned gratis her

Skrevet
tror jeg fant akkurat den fonten du er ute etter og den kan du laste ned gratis her

btw når du laster ned er det den som bare heter "scriptina" og ikke "scriptina alternates"

Skrevet

TUSEN TAKK! :)

Jeg har lastet den ned, men nå skjønner jeg ikke hvordan jeg skal bruke den... :klø:

Hvis jeg skal skrive i Word, f.eks., hvordan gjør jeg det?

Skrevet
TUSEN TAKK! :)

Jeg har lastet den ned, men nå skjønner jeg ikke hvordan jeg skal bruke den... :klø:

Hvis jeg skal skrive i Word, f.eks., hvordan gjør jeg det?

Heisann!

Så artig, vi bruker akkurat samme fonten på invitasjoner, webside osv :)

Det første du må gjøre er å installere fonten på pcen. Når du har gjort det skal den automatisk dukke opp i word. :)

Lykke til!

Skrevet

For å kunne bruke fonten etter at du har lastet den ned. Må du åpne den mappen hvor alle fontene dine ligger.

Hvis du bruker windows:

Trykk på startknappen nederst til venstre

-> finn "kontroll panel" (Control panel)----den ligger muligens under "settings"

I ruten som dukker opp finner du mappen som heter "font" så kan du bare dra over eller kopiere de nedlastede filene dine (som du først må ha "pakket ut" om du ikke allerede har gjort det)

Skrevet

Guuuuud, som jeg har styrt med dette nå! *rive seg i håret*

Fikk endelig til å pakke ut (jada, helt grønn!) og puttet fonten der den skal være osv., og fikk den opp i Word. Men den kommer opp som Scriptina - Alternates, kan det være grunnen til at den "velger seg bort", hvis jeg kan kalle det det? Altså, hvis jeg velger Scriptina under fonter og begynner å skrive, vil den bare skrive i Scriptina i noen få bokstaver før den hopper tilbake til Times New Roman. What to do?

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet

Genialt! :tommelsmil:

Skrevet
Guuuuud, som jeg har styrt med dette nå! *rive seg i håret*

Fikk endelig til å pakke ut (jada, helt grønn!) og puttet fonten der den skal være osv., og fikk den opp i Word. Men den kommer opp som Scriptina - Alternates, kan det være grunnen til at den "velger seg bort", hvis jeg kan kalle det det? Altså, hvis jeg velger Scriptina under fonter og begynner å skrive, vil den bare skrive i Scriptina i noen få bokstaver før den hopper tilbake til Times New Roman. What to do?

Skjer dette når du tar linjeskift? Går det bra hvis du på de neste bokstavene igjen velger Scriptina? Eller nekter den å skrive resten av ordet i den fonten?

Skrevet
Skjer dette når du tar linjeskift? Går det bra hvis du på de neste bokstavene igjen velger Scriptina? Eller nekter den å skrive resten av ordet i den fonten?

Jeg prøvde bare for moro skyld da jeg ofte har lett etter kule fonter på Internett, men aldri funnet noe. Det ble veldig rart, prøvde å skrive Innbydelse i et dokument også skifte font til "Scriptina" men det ble bare noen rare kråketegn. Tror det kom opp to "p" også to "d" eller noe sånt...

Skrevet
Jeg prøvde bare for moro skyld da jeg ofte har lett etter kule fonter på Internett, men aldri funnet noe. Det ble veldig rart, prøvde å skrive Innbydelse i et dokument også skifte font til "Scriptina" men det ble bare noen rare kråketegn. Tror det kom opp to "p" også to "d" eller noe sånt...

Rettelse, den la seg inn to ganger hos meg. Første med teksten "scriptina" i oversikten over fontene, der ble det bare rot. Også en gang til under som ser ut som bare små prikker uten noe navn i overskriften. Den fungerte fint, stilig :jepp:

Skrevet

Den hopper etter bare noen få bokstaver. Jeg har prøvd å skrive et ord, merke det og så velge Scriptina. Ingenting! kom ut av det, blankt! ingen bokstaver!...

Rettelse, den la seg inn to ganger hos meg. Første med teksten "scriptina" i oversikten over fontene, der ble det bare rot. Også en gang til under som ser ut som bare små prikker uten noe navn i overskriften. Den fungerte fint, stilig :jepp:

Jeg får også den prikkete skriften, men jeg syns det bare ser snålt ut :roll:

Jeg vil ha det sånn som det er på bildet! :sur:

Skrevet
Den hopper etter bare noen få bokstaver. Jeg har prøvd å skrive et ord, merke det og så velge Scriptina. Ingenting! kom ut av det, blankt! ingen bokstaver!...

Jeg får også den prikkete skriften, men jeg syns det bare ser snålt ut :roll:

Jeg vil ha det sånn som det er på bildet! :sur:

Tar du store nok bokstaver da, jeg blåste det opp til 60 eller noe sånt i størrelse, først da så det greit ut hos meg.

Skrevet

Merkelelig.

Hos meg er det ingen problem i noen programmer. Fonten fungere like fint overalt,.

Skrevet
Tar du store nok bokstaver da, jeg blåste det opp til 60 eller noe sånt i størrelse, først da så det greit ut hos meg.

Greit nok det, men jeg kan jo ikke skrive innbydelser i størrelse 60...

Merkelelig.

Hos meg er det ingen problem i noen programmer. Fonten fungere like fint overalt,.

:sur: :sur: :murvegg: :murvegg: meg óg, meg óg!!!

:grine:

Skrevet

Jeg har begge fontene liggende. Ei lengre oppe i tråden sa at dere ikke skulle laste ned Scriptina Alternates. Den som heter kun Scriptina er normal.

Gjest Koukla på jobb
Skrevet
Jeg har begge fontene liggende. Ei lengre oppe i tråden sa at dere ikke skulle laste ned Scriptina Alternates. Den som heter kun Scriptina er normal.

Begge fontene blir med når jeg laster ned, jeg får ikke velge. Jeg har prøvd å laste ned fra flere forskjellige sider.

Jeg har skjønt det sånn at Alternates er den hvor noen eller alle bokstaver forsvinner, mens den som heter bare Scriptina gir prikkete bokstaver (hos meg ihvertfall).

Nå er det rett før jeg gir opp... *sukk*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...