Gå til innhold

Når bestille kirke?

Anbefalte innlegg

Gjest La Coste
Skrevet

Når bør man bestille kirke for vielse hvis man skal være sikker på å få den dagen man ønsker? Hvor lenge før bryllupet sånn ca?

Hva med selskapslokaler? Hvor tidlig bør man være ute?

Takk for svar :blunke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer sikkert litt an på hvor de ligger og på hvor populære de er.

Den kirka vi skal gifte oss i bestilte jeg 14 mnd før, men det er ikke sikkert det er nødvendig alle andre plasser..

Uansett er det greit å ha kirke og lokale klart tidlig i planleggingsprosessen, ett år går fryktelig fort :wink:

Lykke til!

K.

Gjest Tabby
Skrevet

Jeg bestilte kirken drøyt 18 mnd før jeg, selv om vi skal ha vinterbryllup. Da vet jeg at det er i boks og kan slappe av litt på det punktet.

Skrevet

Jeg reserverte kirken og tidspunkt allerede i februar for vielse i mai 2004.

Det samme med lokalene.....

Skrevet

Vi beatilte kirke i januar 2002 og giftet oss august 2002. Da var det allerede bokket et par vielser. Når man bør bestille avhenger av hvor populær kirken er. Det samme gjelder selskapslokler. Det lureste er å ta en telefon og høre når de anbefaler at man bestiller.

Skrevet

Vi bestilte kirke og lokale i begynnelsen av mai,altså 14 måneder før.

Gifter oss i en liten kirke der jeg kommer fra,og det sjokkerte meg at de hadde masse bestillinger allerede.

Skrevet

Vi bestilte i mars 2002 og giftet oss i August. Men det var i seneste laget. Måtte ta bryllupsdag ut fra hva som var ledig (heldigvis hadde vi ikke noen bestemt dato som vi absolutt ønsket), men uansett fikk vi ikke tidspunktet vi ville ha. Måtte velge mellom veldig tidlig eller veldig sen vielse.... (og dette var på et lite sted ute på landet!)

Bestill så fort du vet at/når dere har tenkt å gifte dere

Skrevet

Vi bestilte kirke over et år i forveien, og da var det bare en "time" ledig i hele august. Heldigvis var den timen den dagen vi helst ville ha... Tror det varierer veldig fra kirke til kirke. Bykirker og litt "spesielle" kirker er nok mer populære enn andre, så her lønner det seg nok å være tidlig ute. Vi bestilte også selskapslokale over ett år i forveien. Dette er nok enda mer kritisk å få bestilt enn kirke vil jeg tro.

Skrevet

Hvilken kirke skal dere gifte dere i?

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har bestilt kirke nå ett år i forveien. Det gikk uten problemer. Men når vi nå er på jakt etter selsakpslokaler er det flere steder som har booket nesten hele neste sommer allerede! Så jeg vil anbefale å bestille så fort dere vet hva dere vil ha. Noen selskapslokaler har også "obsjon" - at man kan reservere plassen og om det er noen andre som vil ha samme dato blir man oppringt og kan da bestemme om man vil ha lokalet eller ikke. Vi har gjort dette et par steder så vi er sikre på at vi har et lokale mens vi leter videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...