Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Skal gi pengegave i dåpspresang i morgen. Foreldrene er et vennepar. Hva er et passelig beløp syns dere?
Bomull Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 (endret) Jeg hadde gitt 500. Jeg regner med at de ville vært svært nære venner om jeg var invitert i barnets dåp. For meg er dåpsfest et selskap for de aller nærmeste. Endret 10. januar 2009 av Sunshine
Gjest Purple Haze Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Enig med sunshine. Er man så nær at man blir invitert i dåp, bør man gi såpass som 500.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Skal gi pengegave i dåpspresang i morgen. Foreldrene er et vennepar. Hva er et passelig beløp syns dere? Jeg gir aldri penger i dåpsgave noe mere. Av en stor famlie, så var vi flere som ga penger til et dåpsbarn. Det ble satt på bok. Foreldre gikk fra hverandre. Flere år senere ved tilfeldighet, så ville jeg gi barnet flere penger og spurte mor om jeg kunne ta med barnet og bankbok og dra til banken. Hun sier da at den gang hadde de slått sammen flere bøker. Stakkars unge ante ingenting om bankbok. Mor husker enda ikke hva HUN hadde brukt pengene til. Dette er f...meg tyveri. Samme barn skal konfirmeres om to år. Barnet vil få en stor sum penger, men de forblir på min konto til barnet er 20 år. Ja jeg vet at det er myndig ved 18,men syns 20 år er mere moden alder. Noe vi har gitt beskjed om allerede til foreldre, noe de syns er greit. Selvfølgelig skulle barnet være ferdig med vg.skole ved 18 og skal videre, så vil summen utbetales til videre studier.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 OK. men nå hadde jeg helt glemt å kjøpe presang, så penger er eneste alternativ en søndag.. men jeg kommer heller ikke til å følge med på hvor pengene havner...det får bli foreldrenes ansvar..
Bomull Skrevet 11. januar 2009 #6 Skrevet 11. januar 2009 (endret) Jeg synes penger er en super dåpspresang jeg! De fleste oppretter konto i barnets navn som pengegaver setter inn på, og da vil det ikke bli noe problem ved en evt skillsmisse. Dessuten vil jeg mye heller at barnet mitt skal få penger det kan spare til førerkort eller utdanning enn masse krimskrams som blir stuet bort på loftet Endret 11. januar 2009 av Sunshine
Bomull Skrevet 11. januar 2009 #7 Skrevet 11. januar 2009 Og så må jeg legge til at jeg synes det er flott med et par smykker, en flott bok og andre ting man kan spare og bruke resten av livet. Men jeg vet på meg selv at jeg setter mye mer pris på smykket jeg fikk av besteforeldrene mine til dåpen, enn det jeg fikk av en tante jeg ikke har kontakt med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå