FrizzleSizzle Skrevet 10. januar 2009 #21 Skrevet 10. januar 2009 Har ikke lås til noen av innerdørene, på badet har vi satt på en krok og den bruker vi stort sett alltid.
cilja Skrevet 10. januar 2009 #23 Skrevet 10. januar 2009 Nei, vi låser bare døra til do når vi har gjester. Nå er barna 1.5 og 6. Vet ikke hvordan det blir når de blir eldre.
Gjest Pet Skrevet 10. januar 2009 #24 Skrevet 10. januar 2009 Jeg låser døra til soverommet mitt når sønnen min på 17 er alene hjemme over natta.
Gjest Wrangler Skrevet 10. januar 2009 #25 Skrevet 10. januar 2009 Jeg låser døra til soverommet mitt når sønnen min på 17 er alene hjemme over natta. Nå trodde jeg det først sto at du låste døra når du var alene med sønnen din hjemme! Måtte tenke et par sekunder før jeg forsto.
ToveM Skrevet 10. januar 2009 #26 Skrevet 10. januar 2009 Har kun lås på badedøren, Nøkler de de andre innerdørene ligger vel rundt omkring en eller annen plass, men aner ikke hvor.
Arkana Skrevet 10. januar 2009 #27 Skrevet 10. januar 2009 Nei. Vi låser badedøra hvis vi har gjester, ellers ikke.
Bellatrix Skrevet 10. januar 2009 #28 Skrevet 10. januar 2009 Badet. Hvis ungene er her låser vi døra når vi skal kose oss. De kan banke på om de vil noe.
Gjest Klaveret Skrevet 10. januar 2009 #29 Skrevet 10. januar 2009 (endret) Vi har en unge på besøk annenhver helg. Da blir baderomsdøra låst når vi er der, og soveromsdøra er låst hele tiden. Hvis h*n vil noe får h*n hversågod banke på. H*n er 3 år. Du må være den onde stemoren!!! Vi låser badet og soveromsdøren når vi tar "middagshvil". Ellers ikke. Edit, skrivefeil. Endret 10. januar 2009 av erteblomst1
Gjest Pet Skrevet 10. januar 2009 #30 Skrevet 10. januar 2009 Nå trodde jeg det først sto at du låste døra når du var alene med sønnen din hjemme! Måtte tenke et par sekunder før jeg forsto. Neida! Men når han er alene hjemme og har besøk vil jeg ikke at besøket skal rote rundt på rommet mitt. Det har skjedd en gang og etter det begynte jeg å låse.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #31 Skrevet 10. januar 2009 Vi låser døren til badet hvis vi er på do når vi har gjester. Vi låser også døren til soverommet hvis vi har sex, er ikke gøy om barn kommer inn og ser oss i doggystyle. Hører jo med en gang om noen tar i dørhåndtaket, og da responderer vi kvikt Låst soveromsdør har ikke vært nødvendig på lenge, da vi har fått en baby som sover der. Nå finner vi andre plasser i huset der vi kan ha litt voksenaktivitet
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #32 Skrevet 10. januar 2009 Du må være den onde stemoren!!! Vi låser badet og soveromsdøren når vi tar "middagshvil". Ellers ikke. Edit, skrivefeil. Du har helt rett! Og se hvor mye jeg bryr meg!
camilla* Skrevet 10. januar 2009 #33 Skrevet 10. januar 2009 Det er nøkkel på badene men vi låser ikke døren. hender noen gjeser vil låse, og da kan de gjøre det. Begge barna har nøkkel til rommet sitt, og det har hendt de har låst dørene der. Dette for å slippe at hennes venninner kommer inn på hans rom og omvendt - men egentlig tror jeg de synes det er litt spennende om guttene/jentene banker på dørene og "erter" og fniser... de er 10 år
Jade Skrevet 10. januar 2009 #34 Skrevet 10. januar 2009 (endret) Låser baderomsdøren av og til. Tidligere låste vi også vaskerommet når minsten var mindre (pga vaskemidler osv). Soverom låses aldri, og jeg har en nøkkel hengende høyt utenfor badet, tilfelle minsten (eller andre små gjester) skulle finne på å låse en av innedørene med baderomsnøkkelen. Endret 10. januar 2009 av Jade
jolie Skrevet 11. januar 2009 #35 Skrevet 11. januar 2009 Ellers låser jeg alle innerdører når jeg reiser bort. Hvorfor?
Rosalie Skrevet 11. januar 2009 #36 Skrevet 11. januar 2009 Da jeg vokste opp, låste vi baderomsdøren når vi var på badet. Nøkkelen sto i hele tiden, så broren min klarte å låse seg inne en gang han var liten. Men det var ikke noe problem, da det var samme lås på alle innerdørene i huset, så det var bare å hente en annen nøkkel og låse opp utenfra. Ellers pleide jeg å låse døren på rommet mitt dersom jeg ville ha fred da jeg var tenåring. Ikke det at foreldrene mine noen gang kom inn uten å banke på først, men... Har aldri opplevd at foreldrene mine låste soveromsdøren.
Kosemose Skrevet 11. januar 2009 #37 Skrevet 11. januar 2009 Låser dere innerdører i huset når dere skal ha privatliv? Så langt ikke. Vi har vane for å banke på dører som er igjen og det med åpen/lukket dør har kanskje blitt et slags "signal" hos oss. Har akkurat skaffet nøkkel til baderomsdøren, og ser for meg at den nok vil bli brukt mer og mer etterhvert som barna blir store. Jeg tenker at større barn syns det er ubehagelig å vise seg naken men også å se foreldrene sine nakne. Det med å låse soveromsdør har jeg egentlig ikke tenkt på før nå. Men har absolutt ikke noe lyst til å utsette noen av oss for at de skal "ta oss på fersken"...
lille katt Skrevet 11. januar 2009 #38 Skrevet 11. januar 2009 Vi låser døra på badet når vi går på do, ikke ellers. Jeg låser også ALLTID døra på badet når jeg er alene hjemme, uansett ærend. Har en liten greie på det der . (da jeg var leieboer i studenttiden satt jeg på do en kveld jeg var alene hjemme - plutselig var det noen som låste seg inn og ropte "hallo, er det noen her"! Baderomsdøren var like ved ytterdøren, og jeg fikk helt noia! Det var utleier som tok runden for å sjekke at alle hadde varme på i juleferien, og han trodde huset var tomt. Jeg hadde heldigvis låst da, av gammel paranoid vane, men nå har jeg virkelig fått bekreftet at det er viktig å låse ) Vi skal bytte ut nøklene på badene med vrilås for å forhindre innelåsing, men har ikke funnet noen vrilås som passer enda. Når barna blir større ser jeg nok for meg at vi låser døra på soverommet hvis vi skal ha oss, så barna ikke buser inn.
camilla* Skrevet 11. januar 2009 #39 Skrevet 11. januar 2009 Hos oss så er dorull-lageret i et skap under vasken. Så når barn er på do og det brått blir tomt for dorull så ropes det : "hallooooo det er tomt for dooooooorull" om døren da skulle vært låst så hadde de ivertfall ikke fått hjelp utenifra. Hadde vel blitt mange kreative påfunn da - for å få tak i dorull
Phaedra Skrevet 12. januar 2009 #40 Skrevet 12. januar 2009 Dodøra låses, og soveromsdøra låses hvis vi trenger litt privatliv. Nå er ungene i huset ganske store da, så jeg tror de ville blitt minst like flaue som oss hvis de hadde kommet durende inn mens... eh... ja dere vet Ellers fikk jeg vite av datteren til forloveden min her om dagen at "Mamma og kjæresten låser døra på soverommet når de sexer" (direkte sitat ja) - så gliste hun stort og løp sin vei (hun er 10) så hum... noe får de nok med seg alikevel hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå