Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Jeg oppdaget til min store skrekk i går at katten min har mistet masse pels under anus. Han har ikke hår på et område som er ca 10 cm langt og 10 cm bredt der hvor anus slutter. Hva i all verden kan dette være? Veterinæren er jo stengt, og jeg er mildt sagt veldig bekymret... Han virker ikke som han har smerte, men han er en godt voksen gutt så han ligger mye rolig til vanlig også. Noen som har opplevd det samme?? Ormetabletter er nettopp tatt, så det kan ikke være orm...
Aurora M. Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Hmm... Hvordan er huden dens der da? Er det tegn til irritasjon, flassing, blemmer, prikker eller lignende? Og hvordan er pelsen ellers rundt omkring? Kan du lett dra av pels ellers og? Det finnes jo mange typer hudsykdommer hos katt (parasitter), eller det kan være mangel på noe i kosten. Det er jo litt rart om det bare er akkurat der.. men det kan jo være at det er et område det først blir synlig på, fordi huden "gnisser" mot hverandre når den går, og den som oftest har tynnest pels der i utgangspunktet. Ellers har jeg ikke så mye personlig erfaring med det, men kanskje noen annen har?
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Hmm... Hvordan er huden dens der da? Er det tegn til irritasjon, flassing, blemmer, prikker eller lignende? Og hvordan er pelsen ellers rundt omkring? Kan du lett dra av pels ellers og? Det finnes jo mange typer hudsykdommer hos katt (parasitter), eller det kan være mangel på noe i kosten. Det er jo litt rart om det bare er akkurat der.. men det kan jo være at det er et område det først blir synlig på, fordi huden "gnisser" mot hverandre når den går, og den som oftest har tynnest pels der i utgangspunktet. Ellers har jeg ikke så mye personlig erfaring med det, men kanskje noen annen har? Tusen takk for rask tilbakemelding Alt ser helt normalt ut, men akkuratt her har han en stor rund flekk helt uten pels. Han vil ikke la meg se, og har gjerne halen halvveis opp bare, slik at han dekker over, men jeg kan ikke se tegn til irritasjon...bare masse hud. Resten av kroppen og pelsen er helt fin...
Aurora M. Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Er pus av det litt "rundere slaget"? Hvis ja, og den ligger mye rolig, så kan det jo rett og slett være en mulighet at pelsen er slitt bort der... Uansett ville jeg ha prøvd å følge godt med i helgen om den gir uttrykk for at den klør eller vasker seg ekstra mye der. Og så håper jeg det blir veterinæren på mandag? Og så må du komme tilbake og fortelle hvordan det gikk, så vi kan lære. Ellers kan du bare slappe av til mandag, for dette er ikke noe som er kommet brått for pus vet du.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 Er pus av det litt "rundere slaget"? Hvis ja, og den ligger mye rolig, så kan det jo rett og slett være en mulighet at pelsen er slitt bort der... Uansett ville jeg ha prøvd å følge godt med i helgen om den gir uttrykk for at den klør eller vasker seg ekstra mye der. Og så håper jeg det blir veterinæren på mandag? Og så må du komme tilbake og fortelle hvordan det gikk, så vi kan lære. Ellers kan du bare slappe av til mandag, for dette er ikke noe som er kommet brått for pus vet du. Det blir garantert veterinæren på mandag ja Og jeg lover å komme inn her og dele kunnskapene med dere. Han er en liten "runding", hehe...men det ser veldig rart ut sånn det har blitt... det er jo et stort, rundt, hårløst område..vi får se hva legen sier. Forhåpentligvis går alt kjempebra. Takk for støtten forresten, nå slapper jeg litt bedre av til mandag
Gjest mil Skrevet 11. januar 2009 #6 Skrevet 11. januar 2009 Nytt sjansen til å spørre veterinæren om råd til å slanke ham, hvis han er blitt litt rund Katter mangedobler risikoen for blant annet nyreproblemer og leddproblemer med tilhørende smertehelvete, og dør som oftest flere år tidligere, hvis de er overvektige. Ingen grunn til å utsette våre kjære små for sånt
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2009 #7 Skrevet 11. januar 2009 Nytt sjansen til å spørre veterinæren om råd til å slanke ham, hvis han er blitt litt rund Katter mangedobler risikoen for blant annet nyreproblemer og leddproblemer med tilhørende smertehelvete, og dør som oftest flere år tidligere, hvis de er overvektige. Ingen grunn til å utsette våre kjære små for sånt Sant, men han har for som er anbefalt av veterinær..og det er slankende tror jeg? Men vi kan jo høre i morgen og... Takk skal du ha!
Barra Skrevet 7. februar 2016 #9 Skrevet 7. februar 2016 Ble katter frisk? Fant dere ut hva som var problemet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå