Lipstick Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Jeg lurer på om det er mulig for meg å søke permisjon uten lønn i et halvt års tid for å jobbe i Spania (i samme bransje)? Har bare jobbet i ett år der jeg er fast ansatt nå, så tenker jeg å begynne i ny jobb i Spania i oktober i år, bare for et halvt års tid. Men det er synd å si opp jobben for dette, trives rett og slett ekstremt godt der jeg er fast ansatt... ...Samtidig synes jeg det er trist å ikke følge drømmene sine. Noen som vet om det er normalt å ta permisjon fra jobben sin for å bo i utlandet i kort tid?
liv Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Du må nesten høre med arbeidsgiver da det er opp til arbeidsgiver om du får perm.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Akkurat når det gjelder permisjon for å ta seg jobb et annet sted så er det ingen regler i arbeidsmiljøloven. Du må derfor snakke med sjefen din og eventuelt sjekke arbeidsreglementet. Sjefen har ingen plikt etter arbeidsmiljøloven til å gi deg permisjon for at du skal kunne jobbe et annet sted.
Lipstick Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. januar 2009 Okidok, da må jeg høre med arbeidsgiveren min. Takk for svar
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå