Gå til innhold

Alkohol

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tittelen forklarer vel hva dette handler om.

Jeg har et usunt forhold til alkohol. Hver helg, eller uke, bruker jeg godt over 1000 kr på alkohol. Jeg drikker et sted mellom 4-7 dager i uka, og av og til drikker jeg hver dag over en lengre periode, den lengste har vart i to måneder. Den siste uka har jeg holdt meg unna alkoholen, jeg har altså ikke drukket siden 1. januar. Men nå begynner kroppen å skrike etter alkohol. Jeg sitter her og skjelver, føler meg litt redd, og vil aller helst hente flaska som står i kjøleskapet.

Men nå vil jeg klare dette! Jeg må klare det! Leveren min takler ikke slike hardkjør så mye mer, og familielivet har gått til helvete. Kjæresten min gjorde det slutt med meg i høst.

Hva skal jeg gjøre? Jeg har samtaler med min fastlege to ganger i måneden. I tillegg har jeg samtale med en psykiatrisk sykepleier to ganger i måneden. Til tross for dette klarer jeg ikke å snu forbruket mitt. Jeg har fått tilbud om antabus, men det hender at jeg ikke tar tablettene. Noen som har vært i samme situasjon som vil dele erfaringer med meg? Råd`, tips`?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...