Gjest det_er_bare_meg Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Hei. Jeg fikk meg et aldri så lite sjokk i går da jeg møtte kjæresten min. Så lenge jeg har kjent henne har hun hatt langt, bølgete og RØDT hår. Fantastisk ildrødt hår som passer utmerket til og komplementerer ansiktet (og huden) hennes. I går hadde hun platinablondt hår som var rettet ut. Jeg ble helt satt ut. Hun lurte jo selvfølgelig på hva jeg syntes. Jeg ville jo selvfølgelig ikke gjøre henne lei seg så jeg sa bare at det ser fint ut. Men er ganske sikker på at hun forstod hva jeg egentlig mente. Jeg hintet selvfølgelig aldri at jeg ikke likte det, men er redd for at sjokkuttrykket på ansiktet mitt kan ha avslørt meg. Synes dere jenter at vi gutter skal være ærlige i slike tilfeller? Det siste jeg vil i verden er å såre henne, så jeg tviler på at jeg kommer til å si noe.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Bare si at du synes hennes naturlige hår er enda flottere. Men at du elsker det betyr ikke at hun ikke er fri til å leke med farger og frisyrer som hun vil. Mange har behov for å fornye seg litt innimellom. Hvis din ærlige mening er at det nye håret er dritstygt, bør det ikke sies, men en dempet versjon av at hun kler sitt eget hår bedre, er gangbart. Og skjerp deg hvis du bare savner hennes gamle hår. Hvis hun OGSÅ er fin med sitt nye hår, så sier du det.
CeeCee Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Hvis hun er 16 (pluss/ minus et par år) ville jeg ikke sagt noe.. Det er bare en fase.. Er hun derimot voksen ville jeg nok sagt at jeg likte bedre håret når det var blondt men at det komplimenterte huden og at hun passet med det. En voksne dame bør tåle konstruktiv kritikk.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Hvis hun er 16 (pluss/ minus et par år) ville jeg ikke sagt noe.. Det er bare en fase.. Er hun derimot voksen ville jeg nok sagt at jeg likte bedre håret når det var blondt men at det komplimenterte huden og at hun passet med det. En voksne dame bør tåle konstruktiv kritikk. Mener du ay du ville sagt at du likte håret bedre håret når det var rødt fordi det da komplimenterte huden og det passet til henne? Hvis ikke blir det vel bare feil...
Jojo Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 Mener du ay du ville sagt at du likte håret bedre håret når det var rødt fordi det da komplimenterte huden og det passet til henne? Hvis ikke blir det vel bare feil... Hun mente sikkert rødt, bare skrivefeil vil jeg tro! Men ja, hun er voksen og bør takle litt mild ærlighet om hva du tenker om forskjellen! Dersom hun liker blondt hår bedre, burde du ikke mase om at du liker rødt!
CeeCee Skrevet 10. januar 2009 #6 Skrevet 10. januar 2009 Ser at innlegget mitt ble litt rotete ja... Hehe!
Phaedra Skrevet 11. januar 2009 #7 Skrevet 11. januar 2009 Haha, jeg har fått en del sjokkopplevelser av venninner når det gjelder dette og pleier å si "Vet du, jeg må ha litt tid til å venne meg til det" (hadde blant annet ei venninne som dukket opp med nybarbert hodeskalle - iiiik!). Og så, når jeg får summet meg, så sier jeg noe a la "Det er uvant. Jeg likte det egentlig bedre sånn som det var før, men du er veldig fin nå også". Mao. jeg lyver så det renner av meg. Helt ærlig: de fleste jenter jeg kjenner spør kjæresten om hva han synes for å få bekreftelse på valget sitt og positiv tilbakemelding. Hvis man vil ha ærlig svar så spør man sin beste venninne. (Men det finnes unntak ja)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå