Gå til innhold

Er det i det hele tatt håp for oss?

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert gjestemann
Skrevet

Så sitter jeg her da, på en "kvinneside" i håp om å forstå dere litt bedre, med et virkelig ønske om å lære for å kunne bli en bedre mann for min kvinne.

Først leser jeg om en mann som fordømmes fordi han henger med kompiser og ikke prioriterer henne. Han er umoden, så bli kvitt'n!

OK, tenker jeg, det er viktig for kvinnen å føle at hun alltid har førsteprioriteten og at vi bryr oss og viser omsorg.

Så leser jeg videre og kommer til en tråd der mannen fordømmes fordi han stadig bryr seg, spør hvordan det går, og prioriterer henne foran samvær med andre. Han er også umoden og driver emosjonell utpressing, så bli kvitt'n!

Ja, jeg setter det bevisst litt på spissen.

Men spørsmålet blir:

Er det i det hele tatt mulig for en vanlig dødelig mann å leve opp til kvinnens standarder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt!!! :)

-Det var dette med MELLOMTINGEN mellom de ytterkanter du skrver om... ;)

Skrevet
Selvsagt!!! :)

-Det var dette med MELLOMTINGEN mellom de ytterkanter du skrver om... ;)

:ler: Akkurat det jeg skulle til å si. De fleste av oss synes det er greit å bli vist oppmerksomhet, men det er ikke greit å bli kvalt. Vi synes også det er helt greit at gutten/gubben tar seg en tur eller tre med gutta, så lenge han har tid til oss også.

Det er når han bare henger med gutta eller bare henger rundt halsen på oss vi får lyst til å pakke koffertene (hans). Heldigvis befinner jo de fleste menn seg mellom de to ytterpunktene et sted ;) .

Gjest Gjest_mellom_*
Skrevet

Ekstremt er aldri bra; hverken den ene eller den andre veien.

Du kan ikke overøse noen med oppmerksomhet og gaver, for det vil bare bli for mye i lengden. Du kan ikke bare prioritere kjæresten, for da får du aldri ny input.

Men du kan heller ikke ignorere henne eller la henne komme i andre rekke hele tiden.

De fleste av oss skjønner at det fins en mellomting ;)

Gjest frustrert gjestemann
Skrevet

MELLOMTING høres så fint ut!

Men når jeg leser her så ser jeg at den riktige mellomtingen sjelden lar seg finne for oss menn.

Enten er vi for små eller for store, vi er for harde eller for myke, for masete eller for uopmerksomme, vi er for lite hjemme eller for mye hjemme, vi snakker for lite eller for mye, enten maser vi om sex eller vi er ikke virile nok, vi prioriterer for høyt eller for lavt...

Hvordan skal vi hele tiden kunne treffe de riktige mellomtingene så vi kan være bra nok?

Jeg lurer på om det er en genetisk greie som gjør at kvinner alltid må klage på og bebreide menn for å trives..?

Men takk til henne som startet en tråd med positive ting om partneren!

Skrevet
Hvordan skal vi hele tiden kunne treffe de riktige mellomtingene så vi kan være bra nok?

Snakk med damen i ditt liv så får du nok rede på det. Og hør så etter hva hun sier, når hun sier det. ;)

Du må selvsagt ikke automatisk gjøre det hun sier for du har dine valg, men da vet du i allfall hva hun setter pris på og ikke.

Skrevet

Men når jeg leser her så ser jeg at den riktige mellomtingen sjelden lar seg finne for oss menn.

Enten er vi for små eller for store, vi er for harde eller for myke, for masete eller for uopmerksomme, vi er for lite hjemme eller for mye hjemme, vi snakker for lite eller for mye, enten maser vi om sex eller vi er ikke virile nok, vi prioriterer for høyt eller for lavt...

Jeg lurer på om det er en genetisk greie som gjør at kvinner alltid må klage på og bebreide menn for å trives..?

Tja.. Nå er det jo ikke alle kvinner som synes mannen sliter med å finne denne mellomtingen, da.... :)

Men de som sliter med det skriver her - og dermer slår man gjerne alle under en kam?

Han jeg er kjæreste med nå har denne mellomtingen inne helt naturlig. Han ER bare sånn. Ikke for mange telefoner - og når jeg gir et signal om at jeg trenger støtte eller noe å snakke med så er han der. Når jeg sier at jeg trenger litt fred og ro, så respekterer han det....

Så det egentlige kluet her er å faktisk HØRE på det kvinnen sier også...

Sier hun til deg at "jeg trenger noen timer i fred" - så la henne få fred... Ikke gå og mase på hva det er og fly rundt henne.... Du får vite hva det er når hun har tatt seg inn igjen og fått denne freden...

Er du ute med kompisser FOR MYE og hun sier at hun savner deg og skulle ønske du ville tilbringe litt mer tid med henne, så sett av tid til henne.

Men selvsagt... Det må jo gå begge veier... Det er ikke kun den ene part som skal lytte og endre på ting. Det går ikke.

Jeg tror også at kvinnen i ditt liv ville synes det var utrolig flott gjort av deg dersom du satt deg ned og snakket med henne om dette sånn innimellom...

For eksempel: "Er du fornøyd med ting som de er nå? Er det noe du synes jeg gjør for lite av eller for mye av?"

Da vil også hun føle at du bryr deg mye om hennes ve og vel - og faktisk HA LYST til å ta hensyn til dine ønsker også...

(Sånn er iallfall jeg.)

Dersom man tar en sånn "diskusjon" innimellom, så unngår mang gjerne fellen mange går i - at det går så langt at man irriterer hverandre - og dermed "glemmer" å høre og ta hensyn....

Gjest Tulletussa
Skrevet

Kjære frustrerte gjestemann! :)

Du må jo ikke lese her for å finne ut hvordan det "typiske" forholdet er, for her skriver jo frustrerte kvinner sin nød og sine hjertesukk. Da finner du nærmest bare ekstremene, ihvertfall hvis du leser kun første innlegget i de mest depressive trådene. Her inne finner du jo bare et lite utvalg av alle forhold, så å finne gjennomsnittet ut fra et slikt forum hvor de fleste skriver inn for å klage og avreagere blir ganske skjeivt i forhold til virkeligheten.

For å glede din egen kvinne ville jeg ikke lest på dette forumet for å finne råd, men heller spørre om du lurer på noe spesifikt. Men - som nevnt over, det beste er jo helt klart å bare spørre kjæresten din direkte! :) Vi er alle forskjellige, og ønsker forskjellige ting.

Gjest Frustrert gjestemann
Skrevet

Takker for fine svar!

Er sikkert et poeng at dette er et forum der mange får utløp for sine frustrasjoner og da blir det jo lett litt skjevt og negativt vinklet.

Noen ganger er vel også det enkleste det beste og de små ting de viktigste.

I helga la jeg opp til en diskusjon om sånne ting. Hva er bra og hva er dårlig og hva bør vi endre på? Var forberedt på en heavy diskusjon og milelange lister med punkter til forbedringer, men må ha truffet henne i lab frustrasjonsmodus, for svaret hennes var

- Hm... Jag har lyst på at du koser meg litt mer på ryggen, for det er så utrolig deilig at da får jeg gåsehud!

:)

Skrevet
p til en diskusjon om sånne ting. Hva er bra og hva er dårlig og hva bør vi endre på? Var forberedt på en heavy diskusjon og milelange lister med punkter til forbedringer, men må ha truffet henne i lab frustrasjonsmodus, for svaret hennes var

- Hm... Jag har lyst på at du koser meg litt mer på ryggen, for det er så utrolig deilig at da får jeg gåsehud!

:)

Da kan du umulig gjøre så mye "galt" til hverdags ;) .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...