Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som vet hvordan man kan få tak i lærerstudent eller lignendesom kan hjelpe min 11 åring noen ganger i uka med rett skriving.

Bor i Oslo. Fins det forum, nettsider el der man kan legge ut en forespørsel?

Noen her som har leksehjelp til sine barn på privat basis?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke et alternativ for dere da å ta kontakt med Røde Kors som tilbyr leksehjelp i grupper?

Skrevet
Det er ikke et alternativ for dere da å ta kontakt med Røde Kors som tilbyr leksehjelp i grupper?

Nei det er ikke et alternativ. Det er ikke snakk om at vi ikke hjelper til med leksene - men et tillegg med hovedtyngde på rett skriving. Noe vi selvsagt også hjelper til med, men behøver hjelp med alternative innlæringsmetoder.

( læringsvansker og har noen diagnoser )

Noen her som har brukt leksehjelp i hjemmet eller vet hvor man kan henvende seg?

Veldig takknemlig for svar :)

Skrevet

Hva med å ta kontakt med karrieresenteret på universitetet eller gå opp på høyskolen i Oslo. Det er jo stort sett på slike steder at lærerstudenter vil oppholde seg.

Skrevet

Hei! :)

Jeg er selv leksehjelper i Røde Kors og må bare skyte inn at dette er et tilbud for alle, uansett om de får masse hjelp hjemme eller ei. Ofte er det lærerstudenter som er leksehjelpere også.

Får å få hjelp ville jeg nok spurt skolen/ kontaktlærer. De vet sikkert om muligheter... Mange barn får hjelp i spesialgrupper på skolen hvis de sliter med noe, hadde kanskje det vært noe? Ellers ville jeg forhørt meg på høgskoler som utdanner lærere, henge opp en lapp kanskje? :)

Lykke til:) Håper det ordner seg :)

Skrevet

Heng opp lapp på Høyskolen i Oslo og Universitetet om at dere søker leksehjelp. Det er mange som gjør dette (har ikke sett noen i din situasjon, men i andre typer - sliter med matte, sliter med engelsk osv).

Skrevet

Sett opp lapp på lærerskolen .. det er mitt råd.

Skrevet
Sett opp lapp på lærerskolen .. det er mitt råd.

Mitt også. Jeg var leksehjelper da jeg var lærerstudent, fant annonse i Aftenposten. Hyggelig jobb! :)

Skrevet

1000 takk for mange fine svar :)

Kontaktlærer (skolen) og PPT er innvolvert.. og har vært det i mange år.

Men det er begrenset hvilke ressurser de kan avse på hver enkelt elev - selv om diagnoser foreligger. Det er dessverre et spørsmål om økonomi. Støttelærer og ekstra undervisning er bevilget med 4t pr uke. Da i klassen. støttelæreren er fordelt mellom 4 andre ( med diagnoser de også) og hjelper til der det er behov. Flott løsning siden ingen vil stikke seg ut - men blir litt forlite hjelp på den enkeltes behov. Så da tar vi saken selv og vil da prøve om vi kan gjøre mer utenom skoletiden.

Skal prøve å henge opp lapper ved høgskolene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...