Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 5 år siden hadde jeg noe "på gang" med en fyr i ca 1.5 år. Vi var ikke sammen,men hadde sex og gjorde andre ting ilag med felles venner. Han var klar på fra begynnelsen av, at dette bare var sex og ikke noe mer enn det. Og det var ok for meg, helt til jeg fikk følelser for han. Jeg var ærlig og fortalte om dette, og han sa han forsto at dette ble vanskelig for meg. Jeg visste at han styra med andre også, og det ble bare vanskeligere og vanskeligere for meg og fortsette. Men dum som jeg var, fortsatte jeg. Og for han var det jo greit,han fikk jo i både pose og sekk. Etter en stund tok dette slutt, og han gikk inn i et forhold. Jeg hadde kjærlighetssorg og følte meg både brukt og utnyttet. Det var vel en av mine store kjærligheter, og det tok lang tid før jeg klarte å gå videre.

I 2005 ble jeg sammen med verdens flotteste gutt, og vi flyttet sammen etter 8 måneder. Etter 2 år flyttet jeg ut, vi klarte ikke få forholdet til å fungere lenger. Det har vært en berg og dalbane for begge to og vi har virkelig kjempet for dette forholdet. Sommeren 2008, ble det for alvor slutt og det har det vært siden. Vi har ingenting usnakket, og vi er gode venner som fortsatt har kontakt. Det har vært vanskelig å gå over fra det å være kjærester, til å ikke være det. For vi har kunnet sett en film sammen eller laget god mat og trivdes i hverandres selskap. Overgangen har vært tøff..

For snart 4.5 måned siden tok min gamle flamme kontakt med meg igjen! På disse 5 årene har han fått barn og vært samboer med barnets mor. Dette tok slutt for ca 10 måneder siden. Det begynte med samtaler på byen, hvor han har beklaget seg for måten han behandlet meg på, at jeg ikke fortjente det og at han vil ha kontakt med meg igjen. Han fikk nr mitt og det begynte å tikke inn meldinger kort tid etterpå. I begynnelsen var jeg kjempe skeptisk og tenkte at han kan umulig ha forandret seg fra å være en player til å bli en seriøs fyr. men etter mange samtaler og meldinger, forandret jeg mening. Han virker faktisk forandret!! Samtidig som jeg er skeptisk, har følelsene tatt overhånd. Han kom til meg en natt etter byen for å prate. Vi pratet om løst og fast, om våre tidligere forhold og hvorfor disse tok slutt. Jeg åpnet meg for han og fortalte om hvor vanskelig det har vært for meg ang mitt forrige forhold, og at jeg ikke følte meg klar for noe nytt. Ivertfall ikke noe useriøst. Jeg er ikke villig til å risikere mitt vennskap med xn for å ha tilfeldig sex med han som knuste hjertet mitt for 5 år siden. Han sa han forstod meg, men at han faktisk var ute etter noe mer.. At han ikke hadde tatt kontakt med meg hvis det ikke lå noe mer bak. Han sa han savnet meg og mitt selskap og at han var villig til å vente til jeg evt var klar for å se hva dette kunne være. Dette er altså ca 4 måneder siden og i mellomtiden har jo jeg falt for hans sjarmerende vesen og vi har møttes hver uke hjemme hos meg. Problemet her er at han bor fortsatt sammen med xn og barnet dems. Huset er til salgs,men i disse tider er det ikke så lett å få solgt. Han sier at han ikke vil starte noe nytt før han har ordnet opp i alt det andre, med hus, flytting, samvær med datteren osv. Han er redd for at hvis xn får vite om oss, vil hu nlage et helvete. Så dette er med andre ord hemmelig, og vi treffes sjeldent offentlig. (bare hvis vi er ute på byn samtidig). Jeg vil gjerne kunne date han,gå på kino, ut å spise, gå turer og finne på ting uten å tenke på at dette må være hemmelig. Jeg har sagt at jeg kan vente på han, men da må jeg vite at det er noe å vente på. Han sier at han også vil date meg og at han har følelser for meg, men at ting er vanskelig nå. Han sier han vil det samme som meg, men at vi må vente. Han har for mye å tenke på akkurat nå. Hva vil han da?? Er jeg bare en han har på vent? Er jeg hyggelig å ha mens han venter på å flytte? Har jeg kastet bort tiden min nok en gang? Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner jo ikke han, men synes jeg kan uttale meg likevel...

For meg virker det som om han vil "ha noen" i en vanskelig periode. Det at dere ikke kan vise dere offentlig er bare svada, for elsker du noen så skjuler du dem ikke. Da vil du gjerne at hele verden skal se din lykke.

Om han ikke er mann ok til å innrømme ovenfor ex`en at han har funnet en ny, da er han i tillegg feig.

Magefølelsen min sier at han lyver og bruker deg...

Skrevet
Jeg kjenner jo ikke han, men synes jeg kan uttale meg likevel...

For meg virker det som om han vil "ha noen" i en vanskelig periode. Det at dere ikke kan vise dere offentlig er bare svada, for elsker du noen så skjuler du dem ikke. Da vil du gjerne at hele verden skal se din lykke.

Om han ikke er mann ok til å innrømme ovenfor ex`en at han har funnet en ny, da er han i tillegg feig.

Magefølelsen min sier at han lyver og bruker deg...

Tusen takk for svar.. Ja, jeg er helt enig i det du skriver. Han sier han vil vente til samvære med datteren er i orden (altså kontrakt), før han involverer seg på nytt fordi han er redd xn skal lage et helvete. Pluss at han vil beholde husfreden. Og ja, jeg mener at man må ofre noe og gi litt av seg selv om man virkelig vil noe.. Er bare så redd magefølelsen stemmer.

Skrevet

Jeg hadde aldri involvert meg følelsesmessig med en mann som fortsatt bodde med "kjæresten"... Sorry, men det virker "suspekt" og for usikkert å satse på. Si til han at han kan kontakte deg når han har flyttet ut. Hvis han virkelig vil ha deg vil han respektere det, og gjøre det han må for så å ta kontakt med deg...

Har hørt for mange historier som dette. Han bruker unnskyldninger (løgner) for at han fortsatt bor med X. F.eks.: Redd for at hun skal lage bråk, for å beskytte barna for de er så små, han vil ha alt "på plass" først.. Det er ikke ende på unnskyldningene.... Det ender stort sett opp med at mannen blir lei av elskerinna, finner en ny, blir redd for å bli oppdaga eller at sambo finner det ut. Han bruker da en unnskyldning om at han "funnet tilbake" til samboer eller noe annet vas, og elskerinna blir dumpa så det synger...

Mulig jeg er kynisk, men hr som sagt hørt for mange historer lik denne... Veldig, veldig få har happy ending...

Skrevet

Hmm er det virkelig vanlig å bo sammen med exen etter 10 mnd? huff da hadde jeg altså leid meg en hybel.

Vet ikke helt jeg da... høres ut som om han har litt for mange unnskyldninger for at han ikke kan treffe deg offentlig. Er det helt sikkert at det virkelig er slutt med exen?

Jeg synes desverre det er så mye som skurrer her. Om jeg var deg så tror jeg at jeg hadde gått videre - og ikke risikere å bli skuffet enda engang.

Du finner en som fortjener deg til slutt kjære deg *klem*

Skrevet
Jeg hadde aldri involvert meg følelsesmessig med en mann som fortsatt bodde med "kjæresten"... Sorry, men det virker "suspekt" og for usikkert å satse på. Si til han at han kan kontakte deg når han har flyttet ut. Hvis han virkelig vil ha deg vil han respektere det, og gjøre det han må for så å ta kontakt med deg...

Har hørt for mange historier som dette. Han bruker unnskyldninger (løgner) for at han fortsatt bor med X. F.eks.: Redd for at hun skal lage bråk, for å beskytte barna for de er så små, han vil ha alt "på plass" først.. Det er ikke ende på unnskyldningene.... Det ender stort sett opp med at mannen blir lei av elskerinna, finner en ny, blir redd for å bli oppdaga eller at sambo finner det ut. Han bruker da en unnskyldning om at han "funnet tilbake" til samboer eller noe annet vas, og elskerinna blir dumpa så det synger...

Mulig jeg er kynisk, men hr som sagt hørt for mange historer lik denne... Veldig, veldig få har happy ending...

Er kjempe glad for andres synspunkter, det hjelper selv om man på en måte vet det fra før.. Det er suspekt, uten tvil. Og det er så mange "hull" jeg ikke finner forklaringer på. Hva om xn får vite det? Hun har ingen makt til å nekte han samvær med datteren fordi han har funnet ei ny. Og når det gjelder husfreden, kan han vel bo hos en kompis eller ett familiemedlem til ting har roet seg eller huset blir solgt. Syntes han bruker for dårlige unnskyldninger. Men det er samtidig vanskelig å si at han juger. Jeg får meg ikke til å ta det ordentlig opp med han. Rart hvor langt over sine egne grenser man går, når det er følelser inne i bildet. Skremmende lite man respekterer seg selv faktisk, når jeg tenker over det.. :nei: Takk for ærlig svar!

Skrevet
Han sier at han også vil date meg og at han har følelser for meg, men at ting er vanskelig nå. Han sier han vil det samme som meg, men at vi må vente. Han har for mye å tenke på akkurat nå.

Au! Når de har det vanskelig og må tenke, så er det en god ide og sette seg på gjerdet og vente til de har tenkt ferdig. Særlig når de fremdeles bor sammen med såkalte ekser.

Vet det er lettere å si enn å gjøre, men steng døra for'n og gi beskjed om at han kan banke på igjen når han har tenkt ferdig OG flyttet fra eksen, så får dere se når den tid kommer.

Skrevet
Hmm er det virkelig vanlig å bo sammen med exen etter 10 mnd? huff da hadde jeg altså leid meg en hybel.

Vet ikke helt jeg da... høres ut som om han har litt for mange unnskyldninger for at han ikke kan treffe deg offentlig. Er det helt sikkert at det virkelig er slutt med exen?

Jeg synes desverre det er så mye som skurrer her. Om jeg var deg så tror jeg at jeg hadde gått videre - og ikke risikere å bli skuffet enda engang.

Du finner en som fortjener deg til slutt kjære deg *klem*

Ja, det er visst det.. Litt innviklet. Ja, det er slutt. Ingen tvil om det. Men lurer på om han bruker disse unnskyldningene fordi han faktisk ikke vil ha ett nytt forhold, at han rett og slett ikke er klar. Men at han gjerne vil ha meg der, for å ha noen der, men vil ikke si det til meg for da vet han at han ikke har meg der lenger.

Ja, det er mye som skurrer her.. Uff, at folk ikke bare kan være ærlig.

Tusen tusen takk :)

Skrevet

Yes! Hvordan skal andre respektere deg, om du ikke respekterer deg selv! :) Finn deg en singel mann du!

Skrevet
Au! Når de har det vanskelig og må tenke, så er det en god ide og sette seg på gjerdet og vente til de har tenkt ferdig. Særlig når de fremdeles bor sammen med såkalte ekser.

Vet det er lettere å si enn å gjøre, men steng døra for'n og gi beskjed om at han kan banke på igjen når han har tenkt ferdig OG flyttet fra eksen, så får dere se når den tid kommer.

Helt enig, og det høres kjempe fornuftig ut.. PHU, jeg må skjerpe meg. Burde finne ut ganske raskt hvor seriøs han er om jeg setter hardt mot hardt. Jeg må bare finne motet først........

Skrevet
Yes! Hvordan skal andre respektere deg, om du ikke respekterer deg selv! :) Finn deg en singel mann du!

Høres fornuftig ut he he :jepp:

Skrevet

Jeg har ikke noen god følelse for dette jeg heller dessverre.. Jeg er redd han bruker deg i en vanskelig periode i livet. Det er også noe svært suspekt over at han fremdeles bor hos sin eks 10 måneder etter at det ble slutt.. Det skulle ikke være så himla vanskelig å finne seg et krypinn, spesielt nå når han har møtt deg og sier han vil satse på dere. Jeg kan til en viss grad forstå tankene hans om at eksen kan prøve å sabotere samværet med barnet hvis det er så at hun er av den sjalu typen, men jeg klarer ikke helt å tro på at det er den eneste grunnen til at han velger å gjøre det på denne måten.. Beklager, men jeg er redd du kommer til å bli såret om du ikke setter hardt mot hardt her.

Skrevet
Jeg har ikke noen god følelse for dette jeg heller dessverre.. Jeg er redd han bruker deg i en vanskelig periode i livet. Det er også noe svært suspekt over at han fremdeles bor hos sin eks 10 måneder etter at det ble slutt.. Det skulle ikke være så himla vanskelig å finne seg et krypinn, spesielt nå når han har møtt deg og sier han vil satse på dere. Jeg kan til en viss grad forstå tankene hans om at eksen kan prøve å sabotere samværet med barnet hvis det er så at hun er av den sjalu typen, men jeg klarer ikke helt å tro på at det er den eneste grunnen til at han velger å gjøre det på denne måten.. Beklager, men jeg er redd du kommer til å bli såret om du ikke setter hardt mot hardt her.

Ja, det er det som er så vanskelig. Det siste jeg vil er jo å lage ting mer komplisert for han. Men som du sier, det er litt for tynt å skylde på xn så jeg syntes det skurrer litt. Han sier han har mye å tenke på for tiden, og det kan jeg jo forstå. Men til syvende og sist trenger jeg litt mer grunnlag og gå på om jeg skal vente.. Å vise litt interesse og faktisk være litt aktiv i å vise at han bryr seg, kan være nok. Men når han ikke engang gjør det, virker det hele veldig merkelig om han virkelig vil dette til slutt når ting har ordnet seg. Det er akkurat som om han holder meg akkurat nok "varm i trøya" til at jeg blir værende hos ham.. Selv om det LYSER lumske baktanker her, er det alikevel vanskelig å gi slipp.. Men hardt mot hardt er nok løsningen ja, uansett om det betyr slutten. Takk for meninger og tips :)

Skrevet

Denne type historie har jeg hørt så mange ganger før. Det er aldri noen som skiller seg ut, det ender på samme måte.

Men det er vanskelig å overtale jenter om at han virkelig ikke er seriøs, for de sier som regel "ja det var akkurat slik jeg tenkte også, men utfra samtalene og hvor mye han har åpnet seg, så føles det virkelig som om han er mer seriøs".

Jeg er enig med de andre her; han brukte deg da, og 5 år etterpå beklager han for at han behandlet deg dårlig. Han trengte deg ikke siden han dumpa deg, men nå trenger han noen der. Han tenker "ja hva med hun der? bare jeg knipser fingrene mine så kommer hun". Og det virker som om du gir han grunn til å tro at han kan bruke deg når han vil. Save yourself! Du virker som en ordentlig og seriøs jente, du kan få langt bedre.

Slutt for 10 måneder siden og bor med henne enda? Right.

Gjest Gjest_Luringen_*
Skrevet

Han lurer deg. En ex kan like forbanna lage problemer etter at avtalene er i boks. Så det der er bare piss. Bor de sammen enda etter 10 mnd så har de sex også.

Du blir L U R T.

Skrevet
Han lurer deg. En ex kan like forbanna lage problemer etter at avtalene er i boks. Så det der er bare piss. Bor de sammen enda etter 10 mnd så har de sex også.

Du blir L U R T.

*Bravo* Er helt med på denne her.

Det triste er, du kommer sikkert til å drite i alt vi sier fordi vi "ikke ser hvordan han er egentlig" eller noe. Så forelsker du deg igjen, blir brukt igjen, dumpa.

Skrevet
Denne type historie har jeg hørt så mange ganger før. Det er aldri noen som skiller seg ut, det ender på samme måte.

Men det er vanskelig å overtale jenter om at han virkelig ikke er seriøs, for de sier som regel "ja det var akkurat slik jeg tenkte også, men utfra samtalene og hvor mye han har åpnet seg, så føles det virkelig som om han er mer seriøs".

Jeg er enig med de andre her; han brukte deg da, og 5 år etterpå beklager han for at han behandlet deg dårlig. Han trengte deg ikke siden han dumpa deg, men nå trenger han noen der. Han tenker "ja hva med hun der? bare jeg knipser fingrene mine så kommer hun". Og det virker som om du gir han grunn til å tro at han kan bruke deg når han vil. Save yourself! Du virker som en ordentlig og seriøs jente, du kan få langt bedre.

Slutt for 10 måneder siden og bor med henne enda? Right.

He he, må trekke på smilebåndet for det er jo helt sykt hvor dum man blir når det er følelser inne i bilde. Det er jo akkurat som du sier.. Problemet ligger når man sitter der aleine en kveld og motet man hadde tidligere på dagen bare har forduftet.. -Det er da man sliter og plutselig ser man bare de gode sidene ved han man er så utrolig glad i. Merker at det virkelig hjelper med disse innleggene deres, man får en ekstra dytt i ryggen og en wakupcall. :)

Skrevet

Du blir L U R T.

Ja, det er vel bare en dårlig og feig unnskyldning er jeg redd.. Lurer på hvor de får samvittigheten fra jeg! Når jeg sitter og forteller noen om situasjonen, hører jeg jo hvor idiotisk jeg høres ut. Er redd du har rett..

Gjest Gjest_Luringen_*
Skrevet
Ja, det er vel bare en dårlig og feig unnskyldning er jeg redd.. Lurer på hvor de får samvittigheten fra jeg! Når jeg sitter og forteller noen om situasjonen, hører jeg jo hvor idiotisk jeg høres ut. Er redd du har rett..

Fordi i hodet hans så har han fullstendig 110% rett! HAN gjør aldri noe galt nemlig! Kjenner den typen der ja... Mulig han og kona har et eller annet problem, kona jobber med saken. Og han "hevner" seg på henne med å gå bak ryggen hennes. Både for å ydmyke henne og for å få et kick selv. (Han er fremdeles attraktiv, og kan bare gå rett videre om han vil) Og du bekrefter alt sammen for ham med å sitte som et nek og ti stille og vente...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...