Gå til innhold

Er han for gammel for min venninne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min venninne har begynt å date en mann fra jobben som er skilt firebarnsfar. Han er ca 50 og har ikke hår på hodet! Tøff fyr, kjekk og, men...Hun er bare 34 og har ikke barn, men hun er veldig klar for det! Sist hadde hun forhold til en gift mann med tre barn...så hun er ikke så heldig.

En mann på snart 50 er vel for gammel for henne? Eller hva synes folk? Hun får jo ikke barn med ham, ingen på 50 med barn fra før vil ha igjen?!

Hvordan kan jeg snakke min venninne ut av det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første er det jo hennes sak hvem hun dater. Og nå gjør hun jo akkurat det, så hun har vel kanskje ikke planlagt noen framtid med han enda, tenker jeg.

Du sier hun ikke har vært så heldig når det gjelder menn, for sist var hun i et forhold med en som hadde tre barn, denne her har fire. Men det er ikke det å være heldig det dreier seg om, men å ta valg. Vil hun ha egne barn, bør hun nok være mer selektiv i forhold til menn, det er ikke så smart å velge en med mange barn fra før, sjansen er liten for at de vil ha flere.

Det er vel det du egentlig tenker på her? At han er skallet og 50 er vel ikke hovedsaken, men at han er et dårlig valg hvis hun vil ha barn selv.

Du kan jo påpeke dette med barn for henne, men det er jo til slutt hennes eget valg, så du bør respektere det.

Skrevet

Det er hennes valg. Skallet og 50? Hva så? Det finnes menn som blir fedre etter at de har fyllt 50, så det er i seg selv ikke noe problem. Problemet er vel eventuelt at han allerede har fire barn og kanskje føler seg ferdig med det. Da må hun vurdere om hun kan leve livet uten egne barn. Når begge er voksne er ikke 16 års aldersforskjell noe big deal, men utfra situasjonen må hun ta noen valg.

Skrevet
:fnise: "Skallet og 50", jeg måtte bare le litt. Det er jo mange som er "skallet og 34" også, så jeg ser ikke helt problemet der. Jeg tenker at når hun er 34 år så er hun i stand til å vurdere disse tingene selv, det er jo ikke sikkert hun ønsker seg barn selv? Og det er jo ikke umulig å bli far etter man er 50 heller :) Jeg ville ikke blandet meg opp i dette, med mindre hun kom og ba om råd.
Skrevet

Jeg reagerte ikke så mye på at han var 50. Men så så jeg at han var skallet - det bør du ikke finne seg i! Hun bør heretter spørre deg om tillatelse før hun dater noen som helst, så hun ikke risikerer å ødelegge livet ditt!

:ironi:

Skrevet

Har kjent "gutter" på såvidt passert 20 som har vært skallet..

Skrevet

Javisst er han for gammel for henne, meeeeeen.....det er din mening - og min. Det er tydeligvis ikke hennes. Og det er faktisk hun som dater ham. Derfor skal du ikke prøve å få henne fra det i det hele tatt, for en 34-åring er faktisk selv i stand til å bedømme hvem hun skal eller ikke skal date.

Det er rett og slett ikke din sak. (Hadde han vært voldelig eller kriminell så burde du kanskje ha sagt noe, men at han er 50 er ikke grunn til venninneinnblanding.)

Skrevet

Er enig med flere over her som minner om at alderen for håravfall neppe er et stort poeng og at aldersforskjellen heller ikke behøver å være det. Har selv vært i et forhold med en aldersforskjell på 14 år uten at jeg tenkte noe større på det. Hadde hun vært 15 og han 31 hadde det jo stilt seg litt annerledes.

Det med barn kan selvsaggt være et problem om hun veldig ønsker seg egne og han er mer enn fornøyd med sine 4. Men det må bli hennes og deres vurdering.

Skrevet

Jeg synes ikke du skal snakke henne ut av noe som helst, jeg.... :)

Hun er voksen og kan ta sine egne valg....

Selvsagt kan det bli et problem dersom hun vil ha barn og han ikke vil ha barn, men det er jo hennes sak, da - og det eneste jeg ville gjort i en sånn situasjon var å støtte henne og være en venninne for henne.

Mulig rådet henne til å snakke med denne mannen om dette med barn dersom det går videre fra dating og til noe mer...

Skrevet

Mange gutter på 20 og menn på 30+ er skallet. Dagens menn mister testosteron.

Skrevet

"Snakke henne ut av det"...?

Duverden for en respekterende of forståelsesfull venninne du må være!?!

Gjest virvelvind
Skrevet

De er da begge voksne mennesker og jeg vil tro at de da er istand til å ta det valget selv?

Skrevet
Mange gutter på 20 og menn på 30+ er skallet. Dagens menn mister testosteron.

Hva mener du?

Testosteron gir håravfall, tidligere hos enkelte som har hårrøtter som reagererer mer på testosteron.

Skrevet

Hun er da et godt voksent menneske! Dette bestemmer hun selv. Hadde forstått du vil være fristet til å kommentere noe om hun var 18 og han 34. Selv om man er myndig så er man ikke veldig moden og hjernen er heller ikke utviklet seg ferdig til tankeprosesser som konsekvenstenkning o.l. Men når yngste i forholdet er godt over 30 så bør de få styre seg selv.

Men å snakke noen ut fra ting? Hvorfor skal du overbevise andre mennesker å gjøre slik du vil gjøre? Mener du ikke mennesker bør bestemme ting selv? Men du har selvfølgelig all rett som venn/venninne å snakke med henne om ting. Spørre henne om hun har tenkt på ting som kan bli vanskelig i et slikt forhold f.eks. Og da mener jeg ting som at hun er 34, vil ha barn og går inn i et forhold med en som mest sannsynlig er helt ferdig med slikt.

Men hva i h****te har det med saken å gjøre at han er skalla?

Skrevet

En ting er sikkert... Hun trenger ikke fiender....

Skrevet (endret)

Er medlem i en datings side og jeg blir bare kvalm når 50 åringer "blunker" til meg! Er selv 26! Liker heller ikke menn over 34-35, men å chatte med 37 til 39 åringer er heller ikke akkurat krise. Poenget med dette er at jeg skjønner godt at du synes at han er for gammel og det med håret har jeg selv problemer med. For som mange nevner er det MANGE som såvidt fylte 30 som mister håret i dag!

Som andre sier, ta opp med henne! Men ikke prøv å snakke henne ut av noe. Hun er alt 34! Hvis hun ønsker egne barn er han kanskje ikke den rette?

Edit: skrivefeil

Endret av Jojo
Gjest Avskåret
Skrevet (endret)
Min venninne har begynt å date en mann fra jobben som er skilt firebarnsfar. Han er ca 50 og har ikke hår på hodet! Tøff fyr, kjekk og, men...Hun er bare 34 og har ikke barn, men hun er veldig klar for det! Sist hadde hun forhold til en gift mann med tre barn...så hun er ikke så heldig.

En mann på snart 50 er vel for gammel for henne? Eller hva synes folk? Hun får jo ikke barn med ham, ingen på 50 med barn fra før vil ha igjen?!

Hvordan kan jeg snakke min venninne ut av det?

Er det mulig?

Hvorfor i all verden skal du legge deg oppi dette, det virker ærlig talt helt idiotisk.

Finn deg noe bedre å gjøre på, er mitt råd. Legg deg ikke opp i det. Hvis de er lykkelige, så gled deg med dem. Den aldersforskjellen er ingenting å snakke om.

Endret av mrs_bond
Gjest Gjest_Vibeke_*
Skrevet (endret)

Kan vel hende noen og enhver av oss gjør seg våre tanker om hvor overfladisk denne eldre mannen må være som går etter kvinner som er såpass mye yngre enn ham selv. Mange menn setter jo ung alder som hovedkriterie på hvilke kvinner de går etter. Overfladisk? Definitivt.

Endret av mrs_bond
Skrevet

Gir du uttrykk for at du misliker den skalla 50 åringen, så risikerer du å miste en venninne.

Min eks-bestevenninne liker ikke mannen min. Og siden jeg valgte kjærligheten, så har jeg minimal kontakt med henne.

Gjest Avskåret
Skrevet
Gir du uttrykk for at du misliker den skalla 50 åringen, så risikerer du å miste en venninne.

Min eks-bestevenninne liker ikke mannen min. Og siden jeg valgte kjærligheten, så har jeg minimal kontakt med henne.

Jøss. Er sånne holdninger og tendenser virkelig utbredt blant damer, eller er det bare sjeldne enkelttilfeller vi hører om her?

Skulle absolutt tro det var en fordel om venninner ikke tente på ens mann, da ville en jo måtte passe seg for venninnene sine.

Men jeg kan forstå det om ei venninne virkelig finner mannen motbydelig, og personlig frastøtende. Da vil det jo kunne være ødeleggende for venneforholdet så lenge du er med ham, men jeg vil da tro at det går klart mest på hans væremåte/atferd, og ikke på hans alder og utseende. Eller hur?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...