Gå til innhold

Jeg er så tynn, og tynnere blir jeg

Gjest Mallory

Anbefalte innlegg

Gjest Mallory

Nå håper jeg virkelig ikke at jeg støter noen med mitt innlegg, eller fornærmer noen.. Jeg har kanskje ingenting å sutre for vil mange mene, at jeg skal være fornøyd med kroppen min, og jeg er jo det, til en viss grad.. Men hør på dette folkens, jeg er ei jente på 176 cm, jeg har bryster i C cup, altså helt greie, midjen min er svært smal, jeg har greie hofter, men hoftebena stikker ut, langt ut..! og tynne lår, med andre ord, hva skulle jeg ha å klage på? Vel, vekta. For inntil 6 mnd siden veide jeg 55 kg, jeg hadde lyst å gå opp i vekt, ikke muskler, men FETT, så det kan legge seg litt utover pga jeg følte meg som en anorektiker, men hva skjer? Jo, i dag stod jeg på badevekta, etter 6 mnd med oppfeting, jeg har gått NED jeg, ned til 51kg..!

Og det syns på kroppen, den allerede tynne kroppen min har blitt enda verre, hoftebena stikker så godt ut at jeg får vondt av å gå i bukser nesten, de aller fleste ribbe bena mine ligger ute til telling og lårene har blitt enda tynnere. Hva hemligheten er? Jo, sitte på rævva, gjøre ingenting og spise fet mat!!!! :( :( Føler meg som en skikkelig sutrepave her, med alle de som sliter med å gå ned i vekt, eller aldri klarer det, så sitter jeg her liksom... Jeg er foresten 23 år gammel, om det har noe og si, i tillegg har jeg slitt med stress, angst, uro og depresjoner de siste 7 mnd pga saker og ting innenfor familien som har gått svært hardt innpå meg.. Kan jeg ha forbrent fett bare ved å uroe meg? Har til tider blitt svært hardt... Håper noen har svar :(

Dette er virkelig ikke noe forumtroll, eller løgn, eller spinnerier fra noen som kjeder seg på en morgen, bare ett innlegg fra en fortvilt jente som ikke aner hva som skjer... Tusen takk for at du leste, om du enn ikke kunne gi meg svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som om du har mistet muskelmasse. Muskler veier mye, og binder en del vann. Hvis du begynner med styrketrening og fokuserer på å spise mye næringstett og sunn mat (avocado, nøtter, fet fisk etc) tror jeg du etterhvert vil gå opp i vekt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like stort problem å være for tynn som å være for tykk.

Du bør som mm over skriver begynne å trene samt spise sunn men også fet mat. Gjerne også proteinshaker sammen med trening for å bygge mer muskler. Sørg for å spise regelmessige måltider.

Du burde kanskje gjøre dette i samråd med en lege /ernæringsekspert / treningsveilder e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Først vil jeg anbefale deg å ta en tur til legen for å sjekke stoffskiftet ditt.

Du skriver at du har vært i en tøff periode med psykiske og familiære ting. Dette kan både bidra til at matlysten synker og at kroppen forbruker mye mer energi enn normalt.

Jeg støtter oppunder forslaget om styrketrening, og ikke minst; mer mat!

Da gjerne mat som innholder godt med sunt fett. Feks avocado, nøtter, bønner, olje i dressinger etc.

Spis gjerne 4 hovedmåltider med en god sammensetning av karbohydrater, proteiner og grønt. Tilfør gjerne noen mellommåltider óg..

Det er viktig at du får i deg mer energi, enn du forbruker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mea Culpa
Hoeyt stoffskifte vil ofte gi vekttap selv om man spiser mye saa kom deg til legen og finn ut om det er noe fysisk galt med deg foer du begynner med egenbehandling! Endret av Mea Culpa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mallory

Tusen takk for svar alle sammen, bestilte meg time hos lege i dag, jeg skal dit og ta prøver til uken. Skal også innom treningssenteret mandag morgen og høre litt med dem, litt styrketrening har jeg helt sikkert ikke vondt av, og de har trenere som har peiling på det meste, får jeg håpe. Igjen, tusen takk for alle svar og en god helg ønskes til dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Håper du finner ut av det!

jeg tenkte jeg skulle tipse om følgende:

det er viktig å få i seg alle typer mat som, proteiner og karbohydrater osv.

spiser man bare proteiner går men veldig lett og fort ned i vekt.

kanskje du visste dette også, og spiser alt men :)

håper uansett at du finner utav det, og kanskje en tur til lege kan være greit. kanskje h*n har noen gode tips til hvordan du kan legge på deg, eventuellt kanskje henvise til en ernæringslege eller noe sånn?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...