Gjest virvelvind Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Jeg er helt fra meg, skulle åpne stekeovnen for å ta ut en plate og da jeg lukket den kom tuppen av poten mellom, sånn en tre tær eller noe, hun remjet skikkelig og jeg fikk henne jo løs, men uff. Hun ser ikke ut til å halte, og selv om hun løp fra meg de første sekundene når jeg prøvde å ta henne opp oppfører hun seg normalt nå. Mulig jeg overreagerer når jeg blir så på tuppa, men tåler kattepoter det? Hun halter som sagt ikke og nå maler hun når jeg klapper henne selv omhun fortsatt er litt sjelven Stakkars lille vennen jeg har så dårlig samvittighet
Aurora M. Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Huff ja, slike uhell skjer dessverre innimellom. Jeg har tråkket på mang en kattehale og pote gjennom årene selv skal jeg si deg. Spesielt nå som jeg har en frøken som fotfølger meg hvor jeg enn er, og skal oppå, under og inni alt mulig enda hun begynner å bli "voksen". Heldigvis har hun sluppet fra alt uten men, og det har nok din også gjort. Så lenge pus har det trygt og godt ellers, så tåler de en del tross alt, og har en evne til å glemme slike uhell ganske fort. Så det vil nok også din gjøre. Hvis hun ikke halter eller tråkker forsiktigere på poten sin, så gikk det helt sikkert bra. Du virker til å være en god pusemor.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #3 Skrevet 10. januar 2009 Du kan jo klemme litt på poten og se om hun reagerer annerledes enn når du klemmer på de andre potene. Hvis alt virker greit er det nok sannsynlig at alt er i orden også. Men se det an, og selvfølgelig dra til dyrlege om du er usikker Katter tåler en del (og glemmer fort sånne ting, virker det som), men de er også flinke til å skjule at de har det vondt.
Gjest virvelvind Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Hun ser ut til å ha det helt bra nå, jeg klemte forsiktig på potene og hun trakk dem bare tilbake begge på samme måte, så jeg tror det gikk helt fint. Er vel bare jeg som er en smule overbeskyttende når det kommer til kattenen mine
Ciara Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 De tåler en del, heldigvis. Jeg har til og med sparket den ene katten min ganske hardt. Jeg gikk fort gjennom leiligheten, og katten kom svinsende akkurat i det jeg langet ut foten. Det gikk helt fint, men jeg fikk jo veldig dårlig samvittighet.
Gjest Skrevet 10. januar 2009 #6 Skrevet 10. januar 2009 Det er nok ikke verre enn om du hadde klemt fingere din, det gjør vondt å bli klemt der og det gjør vondt en liten stund, men det går jo som oftest fort over.
Gjest Miley Skrevet 10. januar 2009 #7 Skrevet 10. januar 2009 De tåler en del, heldigvis. Jeg har til og med sparket den ene katten min ganske hardt. Jeg gikk fort gjennom leiligheten, og katten kom svinsende akkurat i det jeg langet ut foten. Det gikk helt fint, men jeg fikk jo veldig dårlig samvittighet. Uff ja, jeg og. Jeg kom omtrent løpende og sparket katten så den fløy. Var grusomt, men den tilga meg fort. Fortere enn jeg tilga meg selv.
Gjest Gjest_S_* Skrevet 10. januar 2009 #8 Skrevet 10. januar 2009 Du kan jo klemme litt på poten og se om hun reagerer annerledes enn når du klemmer på de andre potene. Hvis alt virker greit er det nok sannsynlig at alt er i orden også. Men se det an, og selvfølgelig dra til dyrlege om du er usikker Katter tåler en del (og glemmer fort sånne ting, virker det som), men de er også flinke til å skjule at de har det vondt. Enig .Katter er veldig flinke til å skjule smerte ja.Det er en overlevelsesmekanikk som er nødvendig å ha ute i naturen hvor man ikke kan vise seg svekket. Det har vel helst gått bra i tilfellet som ts beskriver, dersom katten ikke reagerer når du trykker direkte på poten. Men husk at maling ikke nødvendigvis trenger å være et tegn på at katten koser seg. Mange katter maler når de har det vondt, sa en veterinær til meg. På dyreklinikken hadde de sett dette mange ganger, f.eks.hos katter som var blitt påkjørt eller hadde betente sår etter slåsskamper.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #9 Skrevet 10. januar 2009 Hei!! Jeg har også hatt noen slike episoder med min pus... Han elsker å sove sammen med meg på natta, men kommer gjerne etter at jeg har sovnet, så med andre ord er det ikke alltid jeg får med meg at han er der! Jeg liker å sove med føttene utenfor dyna, og derom pus er i riktig humør elsker han å leke med alt som beveger på seg, inkludert mine føtter... Dette har ført til at han har flydd ut av senga flere ganger.... Kommer alltid rett tilbake i senga igjen så regner med at han ikke bryr seg så mye med det!! De tåler heldigvis mye disse søte små!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå