Gjest lillagubban Skrevet 10. januar 2009 #1 Skrevet 10. januar 2009 Til jul i år av min kjæreste fikk jeg en ferietur med ham når han er hjemme på perm i mars. Vi tenkte først Island, men så kom han på at det kanskje blir veldig kaldt. Nå er han borte å har gitt meg i oppdrag hvor vi skal reise. Jeg er ganske blank egentlig og trenger hjelp! -Vi reiser i mars -Vi skal ikke være vekke så lenge, han har en kort perm og vi tenker å reise vekk en langhelg, ca 4 dager. -En plass som er varm, men ikke FOR varmt. Å kunne gå rundt uten vinterjakker og vintersko er et minimun. Ikke surt og blåsete heller. -Ikke ørken -Ikke konfliktfylte/militære/krigshistoriske områder, midtøsten og arabiske eller muslimske land utelukket (ikke noe fordommer altså, men pga typens jobb som han vil komme unna ) -Ikke så langt unna siden vi bare skal være vekke en liten stund, lange flyreiser er dønn kjedelig. -Avslappende og passende for kjærestepar tidlig i 20åra. Noen anbefalinger? Hvordan er Spania/Hellas/Sør-Italia på den tiden av året f.eks?
Gjest lillagubban Skrevet 11. januar 2009 #2 Skrevet 11. januar 2009 Bumper denne litt Ingen reisevanter jenter her inne som kan komme med noen tips?
reiseglad Skrevet 11. januar 2009 #3 Skrevet 11. januar 2009 (endret) Til jul i år av min kjæreste fikk jeg en ferietur med ham når han er hjemme på perm i mars. Vi tenkte først Island, men så kom han på at det kanskje blir veldig kaldt. Nå er han borte å har gitt meg i oppdrag hvor vi skal reise. Jeg er ganske blank egentlig og trenger hjelp! -Vi reiser i mars -Vi skal ikke være vekke så lenge, han har en kort perm og vi tenker å reise vekk en langhelg, ca 4 dager. -En plass som er varm, men ikke FOR varmt. Å kunne gå rundt uten vinterjakker og vintersko er et minimun. Ikke surt og blåsete heller. -Ikke ørken -Ikke konfliktfylte/militære/krigshistoriske områder, midtøsten og arabiske eller muslimske land utelukket (ikke noe fordommer altså, men pga typens jobb som han vil komme unna ) -Ikke så langt unna siden vi bare skal være vekke en liten stund, lange flyreiser er dønn kjedelig. -Avslappende og passende for kjærestepar tidlig i 20åra. Noen anbefalinger? Hvordan er Spania/Hellas/Sør-Italia på den tiden av året f.eks? Synes faktisk dere skal tenke en gang til på Island, for det er et kjempefint land å besøke uansett årstid. Der blir ingen høy sommervarme om sommeren, og der er milde vintre, så landet besøkes ikke pga været, men opplevelsene! De fleste europeiske byene er kalde på denne tida med frost og kulde, var i Barcelona et år i november og der var det bare 3-4 grader og iskaldt. Og Island er vakkert og spennende! Endret 11. januar 2009 av reiseglad
Gjest TS Skrevet 11. januar 2009 #4 Skrevet 11. januar 2009 Synes faktisk dere skal tenke en gang til på Island, for det er et kjempefint land å besøke uansett årstid. Der blir ingen høy sommervarme om sommeren, og der er milde vintre, så landet besøkes ikke pga været, men opplevelsene! De fleste europeiske byene er kalde på denne tida med frost og kulde, var i Barcelona et år i november og der var det bare 3-4 grader og iskaldt. Og Island er vakkert og spennende! Tusen takk for svar Ja, jeg syntes også Island virker dødsspennende, så heller selv mot det! Jeg elsker islandshester og vestlandsvær, så det er mest for typens skyld jeg ser etter alternativer. Han er midt i en kald kald ørkenen og har det dritt og drømmer om varme.. Akkurat kan jeg tenke meg det er ganske kaldt i hele Europa, men blir det ikke mildere i mars? Kom til å tenke på jeg var i Sevilla i Spania et par år siden og mener det var i mars/april skifte(var før påsken ihvertfal), da gikk vi rundt i sommerklær og holdt på å dø av varme noen dager! Var også i London i mars og da var det mye varmere enn i Norge, skikkelig behagelig temperatur, og det er jo temmelig langt nord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå