Gå til innhold

Reisemål-hjelp

Anbefalte innlegg

Gjest lillagubban
Skrevet

Til jul i år av min kjæreste fikk jeg en ferietur med ham når han er hjemme på perm i mars. Vi tenkte først Island, men så kom han på at det kanskje blir veldig kaldt. Nå er han borte å har gitt meg i oppdrag hvor vi skal reise. Jeg er ganske blank egentlig og trenger hjelp!

-Vi reiser i mars

-Vi skal ikke være vekke så lenge, han har en kort perm og vi tenker å reise vekk en langhelg, ca 4 dager.

-En plass som er varm, men ikke FOR varmt. Å kunne gå rundt uten vinterjakker og vintersko er et minimun. Ikke surt og blåsete heller.

-Ikke ørken

-Ikke konfliktfylte/militære/krigshistoriske områder, midtøsten og arabiske eller muslimske land utelukket (ikke noe fordommer altså, men pga typens jobb som han vil komme unna ;))

-Ikke så langt unna siden vi bare skal være vekke en liten stund, lange flyreiser er dønn kjedelig.

-Avslappende og passende for kjærestepar tidlig i 20åra.

Noen anbefalinger? Hvordan er Spania/Hellas/Sør-Italia på den tiden av året f.eks?

Videoannonse
Annonse
Gjest lillagubban
Skrevet

Bumper denne litt :)

Ingen reisevanter jenter her inne som kan komme med noen tips? :)

Skrevet (endret)
Til jul i år av min kjæreste fikk jeg en ferietur med ham når han er hjemme på perm i mars. Vi tenkte først Island, men så kom han på at det kanskje blir veldig kaldt. Nå er han borte å har gitt meg i oppdrag hvor vi skal reise. Jeg er ganske blank egentlig og trenger hjelp!

-Vi reiser i mars

-Vi skal ikke være vekke så lenge, han har en kort perm og vi tenker å reise vekk en langhelg, ca 4 dager.

-En plass som er varm, men ikke FOR varmt. Å kunne gå rundt uten vinterjakker og vintersko er et minimun. Ikke surt og blåsete heller.

-Ikke ørken

-Ikke konfliktfylte/militære/krigshistoriske områder, midtøsten og arabiske eller muslimske land utelukket (ikke noe fordommer altså, men pga typens jobb som han vil komme unna ;))

-Ikke så langt unna siden vi bare skal være vekke en liten stund, lange flyreiser er dønn kjedelig.

-Avslappende og passende for kjærestepar tidlig i 20åra.

Noen anbefalinger? Hvordan er Spania/Hellas/Sør-Italia på den tiden av året f.eks?

Synes faktisk dere skal tenke en gang til på Island, for det er et kjempefint land å besøke uansett årstid. Der blir ingen høy sommervarme om sommeren, og der er milde vintre, så landet besøkes ikke pga været, men opplevelsene! :)

De fleste europeiske byene er kalde på denne tida med frost og kulde, var i Barcelona et år i november og der var det bare 3-4 grader og iskaldt. Og Island er vakkert og spennende!

Endret av reiseglad
Skrevet
Synes faktisk dere skal tenke en gang til på Island, for det er et kjempefint land å besøke uansett årstid. Der blir ingen høy sommervarme om sommeren, og der er milde vintre, så landet besøkes ikke pga været, men opplevelsene! :)

De fleste europeiske byene er kalde på denne tida med frost og kulde, var i Barcelona et år i november og der var det bare 3-4 grader og iskaldt. Og Island er vakkert og spennende!

Tusen takk for svar :)

Ja, jeg syntes også Island virker dødsspennende, så heller selv mot det! Jeg elsker islandshester og vestlandsvær, så det er mest for typens skyld jeg ser etter alternativer. Han er midt i en kald kald ørkenen og har det dritt og drømmer om varme.. :P

Akkurat kan jeg tenke meg det er ganske kaldt i hele Europa, men blir det ikke mildere i mars? Kom til å tenke på jeg var i Sevilla i Spania et par år siden og mener det var i mars/april skifte(var før påsken ihvertfal), da gikk vi rundt i sommerklær og holdt på å dø av varme noen dager! Var også i London i mars og da var det mye varmere enn i Norge, skikkelig behagelig temperatur, og det er jo temmelig langt nord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...