Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det bare meg som synes dette juleforumet grenser til komedie? Av innlegg som er skrevet før jul, så er de preget av glede og forventninger...gavelaging, og gaveinnkjøp. Ønskelister og supre forslag.. vasking og baking etc. Altså en sann optimisme! Så kommer innleggene etter jul. De er preget av skuffelser og melankoli. Ikke fikk man det man ønsket seg..gaver som ikke hadde omtanke. Mat som ikke ble som forventet, og familie som ikke stilte opp. I år igjen.. :-)

Vel, bare sånn jeg akkurat så det nå. Men stå på folkens! Ser at det heldigvis er startet en fin tråd for hvordan neste jul kan bli bedre! I mellomtiden: god sommer! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jula er ofte sånn: Masse forventninger (gjerne basert på rosenrøde minner om barndommens idealjul) som ikke blir oppfylt fordi ingenting blir det samme igjen. Og så har vi vel en selektiv hukommelse, sånn at våre juleminner ofte er gode. Jula er jo forbundet med glede, god mat, fine gaver osv. Ergo velger vi å glemme juleminnene som innebar dårlig mat, skuffende gaver og krangel med familien. Ganske naturlig egentlig.

Akkurat som at jeg husker at da jeg var liten så var det alltid sol og varmt hele sommeren. Mest sannsynlig var det regn og kaldt store deler av somrene da også (jeg vokste opp på finnmarkskysten...), men sånne dager husker jeg ikke som sommer.

Sommer = varmt og sol.

Jul = glede og varme hjerter.

Gjest Gjest Lise
Skrevet

At et juleforum har vidt forskjellige innlegg er vel mer naturlig enn komisk! Vi mennesker er heldigvis ikke like, noen elsker jula og kanskje tida før jul like mye som selve jula - mens andre hater den. Det er jo en mulighet for at det ikke er de samme som skriver i forumet FØR jul som etter jul....

Skrevet

Enig med siste taler.

Jeg har skrevet et par innlegg etter jul, men ikke et eneste før.

Jeg syntes julen er grei nok, men ikke noe jeg gleder meg til. I julen får jeg ofte en nedstemthet over meg.. det skyldes ikke utakknemlighet, men noe som er litt vanskelig å beskrive, i hvertfall uten å bruke veldig mange ord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...