Gjest Gjest_meg_* Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Noen som har noen gode tips til hvordan å bli kvitt hudormer? Har masser av disse sorte prikkene på nesa, og det kommer bare nye hele tiden! Har det problemet at nesen og pannen blir fort blanke, og har nok ganske fet hud. Allikevel har jeg områder der jeg er tørr, og flasser endel på nesen og haken. Fortvilende! Noen gode råd? Finnes det ansiktmasker som drar med seg disse sorte prikkene? Kjempefint om noen kan svare:)
laperla Skrevet 10. januar 2009 #2 Skrevet 10. januar 2009 Noen som har noen gode tips til hvordan å bli kvitt hudormer? Har masser av disse sorte prikkene på nesa, og det kommer bare nye hele tiden! Har det problemet at nesen og pannen blir fort blanke, og har nok ganske fet hud. Allikevel har jeg områder der jeg er tørr, og flasser endel på nesen og haken. Fortvilende! Noen gode råd? Finnes det ansiktmasker som drar med seg disse sorte prikkene? Kjempefint om noen kan svare:) Hei:) For litt siden spurte jeg om det samme her på forumet, og jeg ble anbefalt å kjøpe Deep pore cleansing fra Biore. Disse kjøpes på Ebay. Disse er kjempe bra! Brukt de 4 ganger, og nå har jeg ikke en eneste sort prikk igjen på nesa. Noen nevnte også en tilsvarende type fra Nivea, men at Biore var mer effektiv pluss av de er billigere. Håper det var til hjelp.
laperla Skrevet 10. januar 2009 #4 Skrevet 10. januar 2009 Tusen takk, skal prøve den! Bare hyggelig:)
Kamikatze Skrevet 10. januar 2009 #5 Skrevet 10. januar 2009 Et gammelt kjerringråd er å daglig (en-to ganger daglig) bruke en vaskeklut med så varmt vann som du takler i trynet. Vri den halvhjertet, og klask kluten på, slik at varmen får porene til å åpne seg. Gjerne flere klask, ja du skjønner. Deretter vasker du med ansiktsåpe og vann, clearasil eller annet, og avslutter med en klut dyppet i iskaldt vann. Hold også denne mot ansiktet en stund, for å lukke porene. Dropp gjerne såpe, hvis du har fet hud. Og så kommer standardrådene; Spis mer grønnsaker, mindre junkfood, mindre smør mer olje, ta vitamin E og viktigst: drikk nok vann. Nok vann, er litt mer enn hva du føler er nok.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #6 Skrevet 10. januar 2009 Og så kommer standardrådene; Spis mer grønnsaker, mindre junkfood, mindre smør mer olje, ta vitamin E og viktigst: drikk nok vann. Nok vann, er litt mer enn hva du føler er nok. De fleste av oss får i oss mer enn nok vann fra drikke og mat vi inntar hver dag.
Pingting Skrevet 10. januar 2009 #7 Skrevet 10. januar 2009 Er de sånne strips-dinges de fra Biore eller? Og kan de brukes i hele ansiktet, eller er det bare nesa? Ellers har jeg fått god effekt med Basiron Gel.
laperla Skrevet 10. januar 2009 #8 Skrevet 10. januar 2009 Er de sånne strips-dinges de fra Biore eller? Og kan de brukes i hele ansiktet, eller er det bare nesa? Ellers har jeg fått god effekt med Basiron Gel. Det er sånne strips ja, ca. 9 cm lange og 4 cm i bredden. Også er det par, tre hakk i stripsen, slik at den skal sitte skikkelig rundt nesa. Antar at det skulle gå an å bruke de ellers i ansiktet også? F.eks. i kinna?
Gjest Nivea Skrevet 20. januar 2009 #9 Skrevet 20. januar 2009 Det er sånne strips ja, ca. 9 cm lange og 4 cm i bredden. Også er det par, tre hakk i stripsen, slik at den skal sitte skikkelig rundt nesa. Antar at det skulle gå an å bruke de ellers i ansiktet også? F.eks. i kinna? Er disse bedre enn de stripsene fra Nivea som man får kjøpt på H&M? Jeg har prøvd dem, men de funket bare overflatisk. Hadde forsatt mange sorte prikker igjen..
mari4ever Skrevet 20. januar 2009 #10 Skrevet 20. januar 2009 Er disse bedre enn de stripsene fra Nivea som man får kjøpt på H&M? Jeg har prøvd dem, men de funket bare overflatisk. Hadde forsatt mange sorte prikker igjen.. jeg liker disse. men har ikke noe spesielt problemer med sorte prikker, men de forsvinner fort med disse stripsene.
mari4ever Skrevet 20. januar 2009 #11 Skrevet 20. januar 2009 Det er sånne strips ja, ca. 9 cm lange og 4 cm i bredden. Også er det par, tre hakk i stripsen, slik at den skal sitte skikkelig rundt nesa. Antar at det skulle gå an å bruke de ellers i ansiktet også? F.eks. i kinna? hei:) du kan bruke disse i kinnene også, hvis det er behov for å fjerne prikker der også så ja. Biore strips fårs bare kjøpt på ebay? jeg vil virkelig prøve disse men får ikke til ebay:/
desperate Skrevet 20. januar 2009 #12 Skrevet 20. januar 2009 Jeg vil også anbefale Biore-stripsene! Kjøpte de på eBay etter å ha lest om de her på KG, og er storfornøyd Bruker de på både nesa og haka, jeg, så det går nok greit med andre plasser også!
laperla Skrevet 20. januar 2009 #13 Skrevet 20. januar 2009 (endret) De Biore stripsene funker som bare det. Men de første gangene fikk jeg ikke dreisen på det. Huden må være dryppende våt for at stripsen skal feste seg skikkelig. Har funnet ut at stripsen rasker med seg mest mulig elendighet når har brukt dampbad eller dusja. Har prøvd å benytte stripsene både på nesa, kinn og haka. Endret 20. januar 2009 av laperla
is96 Skrevet 21. november 2011 #14 Skrevet 21. november 2011 Hvor mye betalte du for disse stripsene fra ebay med porto osv? :-)
AnonymBruker Skrevet 21. november 2011 #15 Skrevet 21. november 2011 Dere med svære, sorte hudormer. Dere er HELDIGE! Jeg har bare sånne kjipe små på nasen, som nesten ikke kan ses. Og er enda vanskeligere å få noe ut av dem, utenom sånne kjeedelige mikroskopiske greier. Vet dere hva?! Dere må jo nye de blackheadsene, og jeg troller faktisk ikke! Synd kjæresten min ikke har svære blackheads. Men han er søt selv om han har babyhud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå