Gå til innhold

GODIS for slankere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snack-a-jack er kjempegodt. En pose inneholder mellom 120 og 140 kalorier (varierer etter smak) og er et godt substitutt for potetgull.

Ellers er jeg veldig glad i confecta sine sjokoladedrikker med 39 kalorier pr kopp.

Dream is er bedre en fløteiskrem, og av mager kesam kan man lage mye gode desserter. Selv bruker jeg ofte kesam tilsatt flytende suketter som pålegg når søthungeren kommer. Smakker nesten som rømme :lol:

Lalique

Gjest Anonymous
Skrevet

Snack-a-jack anbefales ikke tross lavt kaloriinnhold. Den har veldig høy GI, dvs at blodsukkeret hopper himmelhøyt veldig raskt og synker fort, slik at en blir ekstremt sugen på noe etter kort tid etterpå. Det samme gjelder vanlige riskaker.

• 11 år senere...
Skrevet (endret)

Legger inn et par tips for å få opp tråden igjen. Håper flere også kan bidra :)

"Brownie"

Ta en Quest Bar "double chockolate chunck". legg i microen noen sekunder på full guffe, så har du deilig mørk seig "sjokoladekake". 160 kalorier.

"Eplekake":

• 3 stk Eple
  • 3 stk Egg
  • 100 gram Sukrin
  • 1 dl Kesam, mager
  • 0,5 dl Melk, skummet
  • 130 gram Hvetemel
  • 1 ss Vaniljesukker
  • 1 ts Bakepulver

Slik gjør du:

1) Visp sukrin og egg til eggedosis.

2) Vend de tørre ingrediensene inn med en slikkepott (forsiktig, for å beholde luften), og derretter melk og kesam.

3) Ha røren over i en liten langpanne med bakepapir i bunnen.

4) Skjær eplene i båter, og dytt de litt ned i røra. Dryss på kanel og sukrin på toppen. Stekes på 180 grader i 35-40 minutter.

Kan evt serveres med litt vaniljekesam

100g kake gir 108 kalorier.

Endret av Cevita
Gjest Whitestripes
Skrevet

Life-butikker fører nå Tortillachips som er "sunn", dvs det er lite karbohydrater, lite fett og lite kalorier. De finnes i ulike smaker, men jeg liker best den med chilli og den med black beans. De er gode!
Ellers kjøper jeg proteinbarer med sjokoladetrekk om søtsuget kommer. Fruktsalat med vaniljekesam er godt. Nå får en vaniljekesam med limesmak også. Cottage cheese rørt sammen med friske bringebær eller light saft er også godt. Blir nesten som riskrem :)

Nøtter kan man spise litt av, men begrens inntaket, da det er kaloririkt. Masse proteiner, da.

• Liker 1
Skrevet

Man kan vel bake hva som helst med Surkin istdenfor sukker http://www.funksjonellmat.no/sukrin/om/

Anonymous poster hash: 91808...e3f

Tjaaa.. Både hvetemel og smør/margarin/olje er jo skikkelige kaloribomber, så er ikke alltid det hjelper å bare bytte ut sukkeret.

Skrevet

Legger inn et par tips for å få opp tråden igjen. Håper flere også kan bidra :)

"Brownie"

Ta en Quest Bar "double chockolate chunck". legg i microen noen sekunder på full guffe, så har du deilig mørk seig "sjokoladekake". 160 kalorier. [/

"Eplekake":

• 3 stk Eple
  • 3 stk Egg
  • 100 gram Sukrin
  • 1 dl Kesam, mager
  • 0,5 dl Melk, skummet
  • 130 gram Hvetemel
  • 1 ss Vaniljesukker
  • 1 ts Bakepulver

Slik gjør du:

1) Visp sukrin og egg til eggedosis.

2) Vend de tørre ingrediensene inn med en slikkepott (forsiktig, for å beholde luften), og derretter melk og kesam.

3) Ha røren over i en liten langpanne med bakepapir i bunnen.

4) Skjær eplene i båter, og dytt de litt ned i røra. Dryss på kanel og sukrin på toppen. Stekes på 180 grader i 35-40 minutter.

Kan evt serveres med litt vaniljekesam

100g kake gir 108 kalorier.

Kokosboller innholder lite kalorier så det er mitt valg når jeg er fysen på no søtt :)

Anonymous poster hash: 737e9...638

Skrevet

Ovnsbakt sjarlottløk med salt og pepper er utrolig digg!! Eller dampet kål!

Skrevet

Noen tips fra meg:

-Skjær tortilla lefser (helst fullkorn) i små trekanter, stekes på bakepapir til de er sprø, kan evt. krydres litt. Godt til salsa-dip (helst hjemmelaget) og rømmedressing.

-Hiv alt du har av (hakkede)nøtter, havregryn rosiner, tørket aprikos, kokos, kellogs K osv. i en bolle, smelt 70% sjokolade, blandes med det tørre og ha det på et bakepapir og i kjøleskapet. Deles opp i biter når det stivnet.

-Smør peanøttsmør mellom bananskiver, fryses og spises frossent.

- Mos 2 egg og 2 bananer med stavmikser og stek små pannekaker, kan tilsette kanel.

Cottage cheese med litt Fun light i.

Skrevet

Min favoritt er bananis. Man deler opp bananer i små biter og putter de i fryseren. Når de er frosne puttes de i blender med melk og 2-3 SS med kakaopulver.

Når det blendes får det en isaktig konsistens og smaker kjempe god.

Gjest Badabing
Skrevet

Grønnkålchips:

Strør kålen utover et stekebrett og sprinkler over bittelitt olivenolje (putt det gjerne i en teskje så du har kontroll på hvor mye du har på), og deretter litt kvernet salt og pepper.

Bananis:

Denne kan varieres på mange måter. Kokos, bær, bittelitt mandelsmør, kakao etc.

Skrevet

Min favoritt er bananis. Man deler opp bananer i små biter og putter de i fryseren. Når de er frosne puttes de i blender med melk og 2-3 SS med kakaopulver.

Når det blendes får det en isaktig konsistens og smaker kjempe god.

Det er veldig godt, men anbefaler å prøve med kokosmelk (Rematypen til 10-11kr) i stedet for melk. Blir mer kremete med kokosmelk :D

Skrevet

Yoplait dobbel 0%

Mango

Jordbær, bringebær og blåbær

Popcorn

Skyr

Litt mørk sjokolade

Kokosbolle

Sukkerfri brus/saft

Sukkerfrie pastiller/tyggis

Saftis/sorbeis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...