Gjest Emera Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Vet der er flere tråder om temaet i dette forumet, men starter en ny likevel. Jeg har opprettet profil på et nettdatingsted. Meldingene står i kø (har oppfattet at det gjerne er sånn for kvinner), og jeg kan virkelig ikke svare på alle. Selv har jeg hørt til dem som mener at man skal svare av høflighet, men nå vet jeg sannelig ikke lenger. Når jeg må velge å ikke svare, får jeg dårlig samvittighet... Nå er det sånn at jeg ikke får til det der med "parallelldating," for å kalle det noe. Det holder med en av gangen, liksom. Selv om jeg skjønner at det er mer effektivt å date flere, ha kontakt med mange, treffes fort osv. Har kontakt med et par stykker nå, og synes i grunnen det holder. Huff, hva gjør man..?
Gjest Gjest_gutt_* Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 Vet der er flere tråder om temaet i dette forumet, men starter en ny likevel. Jeg har opprettet profil på et nettdatingsted. Meldingene står i kø (har oppfattet at det gjerne er sånn for kvinner), og jeg kan virkelig ikke svare på alle. Selv har jeg hørt til dem som mener at man skal svare av høflighet, men nå vet jeg sannelig ikke lenger. Når jeg må velge å ikke svare, får jeg dårlig samvittighet... Nå er det sånn at jeg ikke får til det der med "parallelldating," for å kalle det noe. Det holder med en av gangen, liksom. Selv om jeg skjønner at det er mer effektivt å date flere, ha kontakt med mange, treffes fort osv. Har kontakt med et par stykker nå, og synes i grunnen det holder. Huff, hva gjør man..? Du er nå heldig som får mange brev, jeg får ingen, og hvis jeg får brev så er det bare filipinske, russiske eller amerikanske som ber meg skrive til email adressen deres
Gjest Don Giovanni Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 Vet der er flere tråder om temaet i dette forumet, men starter en ny likevel. Jeg har opprettet profil på et nettdatingsted. Meldingene står i kø (har oppfattet at det gjerne er sånn for kvinner), og jeg kan virkelig ikke svare på alle. Selv har jeg hørt til dem som mener at man skal svare av høflighet, men nå vet jeg sannelig ikke lenger. Når jeg må velge å ikke svare, får jeg dårlig samvittighet... Nå er det sånn at jeg ikke får til det der med "parallelldating," for å kalle det noe. Det holder med en av gangen, liksom. Selv om jeg skjønner at det er mer effektivt å date flere, ha kontakt med mange, treffes fort osv. Har kontakt med et par stykker nå, og synes i grunnen det holder. Huff, hva gjør man..? Du driter i hva andre sier og mener og så svarer du akkurat de du vil selv. Jeg var også innom et nettsted for en tid siden og fikk visstnok endel mer meldinger enn gjennomsnittsmannen der inne (iallfall skal jeg tro all sytinga på fellesforumet). Jeg gadd ikke svare alle, men det var mer av latskap.. En kvinne jeg skrev endel med kunne fortelle at hun fikk over 500 i uka de første ukene. Hvem gidder vel å svare på slikt? Ikke tenk på høflighet. De som er på nettet bør være voksne nok og oppegående nok til å forstå at nettet er et spill som har andre regler og normer for høflighet enn det man har i en bar. Kos deg !
Gjest Stjernedryss Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 Jeg gidder ikke å lese alle brevene jeg får en gang jeg. Stort sett bare holder jeg pila over navnet slik at jeg ser bilde av vedkommende, men jeg åpner ikke brevet hvis vedkommende ikke ser interessant ut, og langt mindre svarer jeg. Svarer kun de interessante, for jeg gidder ikke å svare bare for å gi avslag.
Hoppetaujenta Skrevet 12. januar 2009 #5 Skrevet 12. januar 2009 Antallet svar du får; kan det ha noe med bildevalget i avataren din å gjøre? Ser du åpen, glad og inviterende ut? Har du mange bilder, opplysninger om deg selv i profilen? Slikt virker inn. Jeg har personlig ikke trengt å ha noe kølapp-system noensinne og jeg tror det kan ha noe med hva jeg velger å sende ut... --- Svar på det du vil og la resten være. Ingen grunn til å ha dårlig samvittighet. Nettverdenen er ofte ganske kynisk.
Gjest Emera Skrevet 12. januar 2009 #6 Skrevet 12. januar 2009 Hehe, jo, noen skriver rett ut at det var bildene som fikk dem til å gå inn i profilen og sende brev. Smigrende det, for så vidt. Men jeg tror egentlig ikke jeg er kynisk nok for nettverdenen, så jeg har nok en del å lære der.
Shaz Skrevet 16. januar 2009 #7 Skrevet 16. januar 2009 (endret) Noen mener det er uhøflig å ikke svare alle, men til lags åt alle kan ingen gjera, som det heter. Bruk tid på de du liker godt og har lyst til å bli bedre kjent med. Noen blir fornærmet om de får svar som i avslag til videre kontakt, og andre tror at så fort de får en tilbakemelding så er man interessert. Endret 16. januar 2009 av Shaz
Cognizance Skrevet 16. januar 2009 #8 Skrevet 16. januar 2009 (endret) Men jeg tror egentlig ikke jeg er kynisk nok for nettverdenen, så jeg har nok en del å lære der. Du velger jo selv hvor kynisk du vil være. Du kan jo skrive i profilen din at du dessverre ikke har tid til å svare alle du får meldinger fra og at du beklager dette. Ellers er min erfaring at det er lurt å treffes ganske tidlig, fordi elektronisk kommunikasjon er så intetsigende. Så blir det gjerne endel hyggelige kaféturer. Jeg gidder ikke å lese alle brevene jeg får en gang jeg. Stort sett bare holder jeg pila over navnet slik at jeg ser bilde av vedkommende, men jeg åpner ikke brevet hvis vedkommende ikke ser interessant ut, og langt mindre svarer jeg. Svarer kun de interessante, for jeg gidder ikke å svare bare for å gi avslag. Hei hvilket nettsted er det du er på stjernedryss så jeg vet hvilket jeg skal holde meg unna (hvis du ikke vil si det kan du kansje si om det er et av de store (match, sukker, q500) eller et annet). Endret 16. januar 2009 av Cognizance
Gjest Gjest_truls_* Skrevet 19. januar 2009 #9 Skrevet 19. januar 2009 Makan altså, det er jo flere tråden om akkurat samme emne fra før av!
Gjest Emera Skrevet 19. januar 2009 #10 Skrevet 19. januar 2009 Av og til søker jeg litt på andre datingsider enn den jeg er på selv. For moro skyld. Og overraskende mange menn (siden det er dem jeg søker etter) er registrert på omtrent alle nettstedene. Noen bruker nøyaktig samme fotografi på alle stedene. Er dette veldig vanlig, tro? Og kan disse mennene være seriøse, eller leker de bare? Ikke godt å si, men jeg lurer litt. Jeg blir litt skeptisk når jeg ser de samme fyrene overalt, må jeg innrømme.
Gjest Gjest_anne_* Skrevet 19. januar 2009 #11 Skrevet 19. januar 2009 Av og til søker jeg litt på andre datingsider enn den jeg er på selv. For moro skyld. Og overraskende mange menn (siden det er dem jeg søker etter) er registrert på omtrent alle nettstedene. Noen bruker nøyaktig samme fotografi på alle stedene. Er dette veldig vanlig, tro? Og kan disse mennene være seriøse, eller leker de bare? Ikke godt å si, men jeg lurer litt. Jeg blir litt skeptisk når jeg ser de samme fyrene overalt, må jeg innrømme. Det har jeg også lagt merke til, og jeg syns ikke det er noe særlig sjarmerende, tvertimot. Virker ganske desperat.
Apollon Skrevet 20. januar 2009 #12 Skrevet 20. januar 2009 Det har jeg også lagt merke til, og jeg syns ikke det er noe særlig sjarmerende, tvertimot. Virker ganske desperat. Hvorfor det? Dersom jeg skulle finne noen på nett ville jeg registrert meg på flere steder rett og slett for å ha større mulighet til å treffe den rette. Litt kjedelig hvis man bare er på match mens du aldri finner din soul-mate som er på møteplassen...
Hinata Skrevet 20. januar 2009 #13 Skrevet 20. januar 2009 Jeg er en av dem som er flere steder, betyr ikke at jeg er skikkelig desperat det, men vil bare øke sjansene mine til å finne "den rette".
Cognizance Skrevet 20. januar 2009 #14 Skrevet 20. januar 2009 Makan altså, det er jo flere tråden om akkurat samme emne fra før av! Velkommen til Kvinneguiden.
*gjest*truuls Skrevet 20. januar 2009 #15 Skrevet 20. januar 2009 Velkommen til Kvinneguiden. Tusen takk, Cognizance.
Gjest Emera Skrevet 20. januar 2009 #16 Skrevet 20. januar 2009 Jeg er en av dem som er flere steder, betyr ikke at jeg er skikkelig desperat det, men vil bare øke sjansene mine til å finne "den rette". Ja, hvis det er årsaken så er det jo helt greit. Jeg blir vel bare litt bekymret for at de ikke er helt seriøse i jakten. Hvordan klarer du å sjonglere mennene fra forskjellige steder? Det må jo bli ganske mange brev når du er registrert på flere nettdatingsider? Bare lurer, altså.
Gjest Stjernedryss Skrevet 20. januar 2009 #17 Skrevet 20. januar 2009 Jeg er registrert flere steder. Jeg skriver ikke med mange samtidig, men av og til dukker det opp noe jeg synes ser interessante ut. Folk siler seg ofte ut etter hvert, og jeg blir gjerne bare sittende igjen å skrive med et par stykker uansett.
Gjest Gjest_Cam_* Skrevet 20. januar 2009 #18 Skrevet 20. januar 2009 Har du virkelig et problem med for mange interessante menn? Da er du virkelig heldig. Jeg synes det er veldig få av de som skriver som er aktuell for meg. De fleste gidder jeg ikke å svare. Og jeg får virkelig ikke dårlig samvittighet for det. Skylder da ikke dem noe. Er du sånn hvis du står i en bar også - hvis det kommer en fyr og legger an på deg som du absolutt ikke er interessert i, så føler du at du er nødt til å føre en hyggelig samtale med han? Neppe. Vel, sånn er det heller ikke på nettet.
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2009 #19 Skrevet 20. januar 2009 Har du virkelig et problem med for mange interessante menn? Da er du virkelig heldig. Jeg synes det er veldig få av de som skriver som er aktuell for meg. De fleste gidder jeg ikke å svare. Og jeg får virkelig ikke dårlig samvittighet for det. Skylder da ikke dem noe. Er du sånn hvis du står i en bar også - hvis det kommer en fyr og legger an på deg som du absolutt ikke er interessert i, så føler du at du er nødt til å føre en hyggelig samtale med han? Neppe. Vel, sånn er det heller ikke på nettet. Samme her. Trodde virkelig at jeg kom til å få en masse brev. Men nei, er jeg heldig får jeg kanskje ett brev i uka, enda jeg har forsøkt å gjøre profilen så imøtekommende som mulig. Jeg har også bilde av meg selv som blid og smilende. Vil også si at jeg ser helt ok ut utseendemessig. Og det jeg har skrevet om meg selv, og hva jeg søker, er både seriøst og ærlig uten å være for privat. Er forklaringen kanskje det at jeg på ingen måte har fremhevet meg selv som sexy, sporty og velykket i profilen min? Jeg kan ikke med å lyve om slike ting, rett og slett. Regner med at det hadde veltet inn brev, om jeg hadde satt inn nakenbilde av meg selv, og skrevet at jeg ønsket meg en jeg kunne ha uforpliktende sex med.....
Hinata Skrevet 21. januar 2009 #20 Skrevet 21. januar 2009 Ja, hvis det er årsaken så er det jo helt greit. Jeg blir vel bare litt bekymret for at de ikke er helt seriøse i jakten. Hvordan klarer du å sjonglere mennene fra forskjellige steder? Det må jo bli ganske mange brev når du er registrert på flere nettdatingsider? Bare lurer, altså. Som andre har skrevet så er det ikke så veldig mange aktuelle menn man snakker med samtidig, og man har jo mulighet til å gå tilbake og se hva man har snakket om før, dersom man ikke husker det. Var før plaget med at mange menn på 50 (jeg er 21) kontaktet meg på det ene stedet jeg er på, selv om jeg hadde satt begrensning på 28. *grøss* Det ble det raskt slutt på da jeg nevnte i profilen at menn over 30 ikke kom til å få svar.. Har du virkelig et problem med for mange interessante menn? Da er du virkelig heldig. Jeg synes det er veldig få av de som skriver som er aktuell for meg. De fleste gidder jeg ikke å svare. Og jeg får virkelig ikke dårlig samvittighet for det. Skylder da ikke dem noe. Er du sånn hvis du står i en bar også - hvis det kommer en fyr og legger an på deg som du absolutt ikke er interessert i, så føler du at du er nødt til å føre en hyggelig samtale med han? Neppe. Vel, sånn er det heller ikke på nettet. Enig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå