Gå til innhold

kostholdendring

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Heisann!

Jeg er 100% innstilt på å endelig få gjort noe med kroppen...

Er litt mer motivert til å bruke tiden mer ute til trening o.l. nå som det er sommer.

Hovudproblemet mitt er at jeg er så fryktelig glad i mat og blir deppa av tanken på at jeg må legge om kostholdet...men også dette er noe jeg bare må hoppe i...lurer derfor på om noen av dere vet om bra nettsteder o.l der det fins diverse oppskrifter og oppsett på hvilken mat som er bra å spise...? Er kjempetakknemlig for alle råd!

Hilsen meg! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Om du spiser normal mat, men kutter ut sukker,meieriprodukter, hvitt mel og stivelse så går det meste av seg selv.

Husk ha 5 måltiderom dagen.

Min erfaring er om jeg skal tenke på menyer og den slags, så mister jeg motivasjonen etter en uke.

Slik har jeg gått ned 15 kilo.

Skrevet

På www.dinkost.no finner du masse info om kosthold.

Skrevet

Vil bare ønske deg lykke til på veien mot et sunnere liv!

Treningen kommer til å gi deg bedre humør og masse overskudd, du vil ikke angre! MEN - ikke overdriv i starten! Det er en vanlig "feil" og gjør at man gir opp. Det samme gjelder å sette seg for høye mål - delmål som du klarer å nå på 3-4 uker og så legge lista litt høyere for hver gang er heller å anbefale!

Husk at det som en generell regel er lurt å bytte ut raske karbohydrater med proteinrik mat. Det metter bedre og stimulerer musklefibrene til å utvikle seg noe som igjen gir deg høyere forbrenning!

Lykke til!

Skrevet

Hvis du greier å kutte ut meieriprodukter, animalsk fett og sukker så er du langt på vei. Spis masse grønnsaker og frukt, det har mye smak og tilfredsstiller søtsug.

Anbefaler kokebøkene til Jamie Oliver - masse lekker, fresh mat som er meget grei å lage for vanlige dødlige mennesker, og som gjennomgående er sunn og mager. Uten at den er konstruert som slankemat. Genialt!

Og såklart - drikke masse vann og urtete!!

Nå som det er varmt er det mye lettere å la det fete og søte ligfge, så sørg for å ha vent deg til ny og bedre kost i løpet av sommeren!

Skrevet

Hmmm....Synes det er skummelt med de som sier "kutt ut ditt og datt.."

Greit å kutte NED på fett og sukker-inntak, og ikke spise ensidig... Men kutte ut meieriprodukter?? Hva med å BYTTE ut fete meieriprodukter med magre?? :wink:

Ta en tur på Grete Roedes hjemmeside...der kan du plukke opp masse tips, og abonnere på gratis middagsoppskrifter over e-mail...:)

Men det er jo ikke sikkert alle kurer passer for alle.... Roede er i allefall en diett jeg kan leve med hele livet, jeg kan spise litt av alt jeg har lyst på innimellom... Tenk å måtte kutte ut brød eller pasta!!! Hadde blitt gal jeg da.... :o

Klem og lykke til fra slankere og lykkeligere....

Gjest Coolaid
Skrevet

Sjekk ut sidene til Grete Roede, på www.greteroede.no Les der. Er du overvektig ta et kurs, har gjort det selv og garanterer gode resultater dersom du følger opplegget. Du er aldri sulten men spiser mye. Ellers kan du spise hver tredje time for å skape en god forbrenning. Lykke til.

Skrevet

Hei igjen!

Vil bare komme med en kommentar til Glacieras sikkert velmente råd, å gjøre slike drastiske endringer kan være nok til at man gir opp etter kort tid. Dessuten inneholder hennes forslag for lite proteiner og sunne fettsyrer. Å kutte ut animalsk fett er ikke noe godt råd da fiskefett er noe av det sunneste fettet vi har. Dessuten inneholder fisken også masse proteiner - to fluer i en smekk altså! Men fett fra kjøtt og melkeprodukter kan vi fint klare oss med kun en liten mengde av, så se opp for den typen fett! Det finnes heldigvis masse magre melkeprodukter i handelen som er bra alternativer til de fetere typene. Magre melkeprodukter er også gode proteinkilder. For å få dekket behovet for nødvendige fettsyrer går det jo an å ta tilskudd - spesielt viktig om du ikke er så glad i fet fisk og heller ikke bruker så mye vegetabilsk olje i matlagingen (noe som forresten er en utmerket måte å få iseg sunt fett på).

Anbefaler deg å skaffe deg litt kunnskaper om kosthold og ikke følge noe slavisk opplegg.

Lykke til igjen!

Skrevet
Men fett fra kjøtt og melkeprodukter kan vi fint klare oss med kun en liten mengde av, så se opp for den typen fett!

Der er vi inne på et problem for oss vanlige dødelige... Det er så mange eksperter som har så motstridende teorier at det er helt håpløst å velge nesten... Flere sier jo nå at mange har en kjemi som gjør at de og kroppen trives best på mye animalsk fett!....

Det man burde gjøre er å prøve ut små forandriger, for å finne ut hva en trives med... Det viser seg jo at vi er født med forskjellig kroppskjemi og da forskjellig behov for forskjellig mat...

Spis mindre, og spis det du har lyst på... dvs lite sukker og raske karbohydrater da... Men ellers er kroppen gjerne slik at den har lyst på det du trenger....

Skrevet

Har lært ganske mye om kosthold Lasse og har aldri sett/hørt noen som har anbefalt mye mettet fett i kosten! Er du sikker på at du ikke blander litt nå? :wink:

Det er det flerumettede og enumettede fettet vi trenger mest av - har da ladri sett noen diskusjon om det blant kostholdseksperter! :D

Skrevet

Jepp, han vi har en i Norge også vi! Teoriene kommer av at vi var jegere med stort sett animalske produkter!... Hva heter han igjen.. polsk navn.. begynner på K.... Han er redaktør for et blad også... skriver om synes sitt der også...

Så jeg er på nett der serru... :wink:

Skrevet

Mulig du er på nett Lasse men hvis du klarer å finne noe stoff om det i seriøs forskning blir jeg svært overrasket. Vil presisere at det er det METTEDE fettet jeg nå snakker om. Jeg kommenterte jo faktisk et annet innlegg her som anbefalte å kutte ut animalsk fett fordi det jo utelukker fiskefettet som er viktig for oss. Så egentlig er det ikke sikkert vi snakker om HELT forskjellige ting da.

Men jeg mener fortsatt at mettet fett trenger vi absolutt minst av!

Det kan være farlig å trekke ut enkelte ting man hører uten å komme med hele sammenhengen (han har sikkert en teori med sammenheng i han du sikter til..) :wink:

Skrevet

HERBALIFE!!

Herbalife har masse produkter som kan hjelpe deg til en vektreduksjon. De har en meget nærende proteindrikk som, om den anvendes riktig, både kan hjelpe folk opp i vekt eller ned i vekt.

Det som er fint med disse produktene (proteinpulver og vitaminer/mineraler, urter og fiber) er også at man får mye energi, og ikke føler seg slapp fordi om man slanker seg, og dermed får lyst opg overskudd til å trene.

Vekten kontrolleres veldig bra med produktene i ettertid også.

Skrevet

Finnes masse stoff der ute om det ja Petruska. Så du på Holmgang da de hadde inne alle ekspertene? der var han jeg tenker på, og han støtter seg på mange utenlandske rapporter...

Skrevet
Finnes masse stoff der ute om det ja Petruska. Så du på Holmgang da de hadde inne alle ekspertene? der var han jeg tenker på, og han støtter seg på mange utenlandske rapporter...

Jeg husker han.... En stoooor prosent av kosten hans bestod faktisk av fett - METTET FETT!! Men han styrte unna brød etc.....

Vet ikke helt om dette hadde vært en diett etter min smak, men.... 8)

Gjest Embla s
Skrevet

Hvis du klarer å være mye i bevegelse samtidig som du tenker på hva, og ikke minst, hvor mye du spiser, tror jeg du er på rett veg!

Har ikke noe tro på dietter og fy-mat. Men jeg har tro på å spise mindre (drikk et glass vann før måltidene, spis s a k t e r e , ta mindre på tallerkenen, etc) også har jeg tro på å kutte ne dpå sukkermengden. Både med tanke på vekt, tenner, og helse. Ville også kuttet ned på animalsk fett, men ellers spise normal kost.

Syns det er viktig å tenke litt på hjerte/kar/blodårer/tenner/helse etc, ikke bare på hvordan man tar seg ut i bikini :wink:

Skrevet

Greit å kutte ut ditt og datt, sukker er jo lett (ikke drikke brus/saft, spise godteri o.l.), men hva skal jeg spise når jeg ikke skal spise brød, pasta o.l. Hva erstatter jeg det med?? Blir gal hvis jeg ikke får spise knekkebrød.... :roll:

Gjest Embla s
Skrevet

jammen kan du ikke spise brød, pasta og knekkebrød da!! Du behøver jo ikke spise uhorvelige mengder av det!

Gjest Starya
Skrevet

Lasse, du tenker på Dag Viljen Poleszynski .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...