Gjest TS-Utlogget Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Jeg har faktisk logget meg ut fordi jeg er litt flau over å spørre om dette, og jeg vet at jeg kommer til å bli bombandert av ateister og whatnot som ler og kaller bibelen eventyr osv osv... og da vil jeg faktisk være litt pysete nå og spørre om dette som anonym, så tar jeg ikke latterliggjøringen så veldig personlig, hehe I bibelen står det jo om endetiden, når verden skal være helt på styr og "antikrist" skal komme og fikse alt. Så kom Obama, som mange allerede kaller for Jesus 2, og både politikere og andre har et håp om at han skal fikse opp i de store krisene i verden. Jeg lo godt når enkelte av mine nærmeste antydet at han passet så godt "kriteriene" for å være antikrist. Så kom finanskrisa... og det står i bibelen at verden skal miste livsgrunnlaget sitt, det materialistiske, og innse at de står tomhendte igjen uten Gud. Men det står også at antikrist skal ordne opp i dette, noe mange tror og håper at Obama skal gjøre. Litt interessant, tenkte jeg da. Men likevel, drøyt å kalle ham antikrist av den grunn... og vi har jo tross alt hatt børskrakk før. Men så skjer dette nå i Gaza. Det står jo også konkret om midtøsten-konflikten, at antikrist skal komme når det står på som verst der nede. Så... tenker jeg... obama - finanskrise - gaza - hmm! Men det jeg da lurer på er om det faktisk er så ille og om det stemmer så godt som mange kristne vil ha det til. Jeg mener, jeg er i 20-årene... dette er den første krigen jeg har opplevd i min levetid at har tatt såpass av, i hvert fall i midtøsten, og det blåses jo bare opp i resten av verden også nå. Lever vi i historiske tider nå, eller er det bare jeg som ikke har vært gammel nok til å bry meg/få med meg andre like store herjinger i midtøsten tidligere? Har det blitt verre eller er det rett og slett bare like ille som før?
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 Presidenter og ledere er blitt hyllet som Messias før, det har vært (værre) finanskriser før, det har vært krig i midt-østen mange, mange, mange ganger før.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 Men det jeg da lurer på er om det faktisk er så ille og om det stemmer så godt som mange kristne vil ha det til. Jeg mener, jeg er i 20-årene... dette er den første krigen jeg har opplevd i min levetid at har tatt såpass av, i hvert fall i midtøsten, og det blåses jo bare opp i resten av verden også nå. Lever vi i historiske tider nå, eller er det bare jeg som ikke har vært gammel nok til å bry meg/få med meg andre like store herjinger i midtøsten tidligere? Har det blitt verre eller er det rett og slett bare like ille som før? Jeg er dobbelt så gammel som deg og tenker på samme måten som deg. Det har vært ille tidligere også, men jeg tror ikke det har ikke vært så mange tegn som det er nå.
Furstina Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 tråden er ryddet, se reglerne /Furstina (mod)
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #5 Skrevet 9. januar 2009 Jeg er dobbelt så gammel som deg og tenker på samme måten som deg. Det har vært ille tidligere også, men jeg tror ikke det har ikke vært så mange tegn som det er nå. Og media har aldri vært så flinke til å så angst, og promotere saker. Så slappav, Haris.
Gjest Ludovie Skrevet 9. januar 2009 #6 Skrevet 9. januar 2009 Jeg er dobbelt så gammel som deg og tenker på samme måten som deg. Det har vært ille tidligere også, men jeg tror ikke det har ikke vært så mange tegn som det er nå. Tegn??? Som en annen bruker skrev, har det vært mange kriger før, som har vært enda verre. Enda verre finanskriser har man også hatt. Og nei, Obama er ikke den første lederen i moderne tid som har blitt omtalt som Messias. For øvrig betyr det overhodet ingenting om han blir kalt Messias eller ei. Dette er jo bare noe journalister finner på for å lage interessante vinklinger på sakene sine.
Gjest TS Skrevet 9. januar 2009 #7 Skrevet 9. januar 2009 Men har det skjedd før at det er finanskrise OG ekstra ille i midtøsten OG kommet en leder med stor makt over verden som mange mener er et håp for både finanskrisen og midtøsten?
Noli Skrevet 9. januar 2009 #8 Skrevet 9. januar 2009 Antikrist og Messias er IKKE den samme da. Og hvem er løgneren, om ikke den som fornekter at Jesus er Kristus? Han er Antikrist, han som fornekter Far og Sønnen.
superlady Skrevet 10. januar 2009 #9 Skrevet 10. januar 2009 (endret) Det var dårlige økonomiske tider i 2003 - samme året som Bush startet krig i Irak (som er en del av Midtøsten). Endret 10. januar 2009 av superlady
KR-øst Skrevet 10. januar 2009 #10 Skrevet 10. januar 2009 Men har det skjedd før at det er finanskrise OG ekstra ille i midtøsten OG kommet en leder med stor makt over verden som mange mener er et håp for både finanskrisen og midtøsten? Jeg tror nok at vi lever nokså nær endetiden. Jødenes tilbakekomst fra alle verdenshjørner skjer nå. Det er i ferd med å bli som i Lots dager. Etniske folk skal reise seg mot etniske folk, rike mot rike, og det skal være jordskjelv mange steder. Jesaja 24,4: Jorden sørger og visner bort. Jorderike sykner og visner bort. Jesaja 24,18-19: For slusene i det høye er åpnet, og jordens grunnvoller skjelver. Jorden brister, ja den brister. Markus 13,6: Det skal være jordskjelv mange steder, og det skal være hungersnød og opprør. 2 Tim. 3,1-9: I de siste dager skal menneskene elske seg selv, penger, skryte, være stolte, spotte, ulydige mot foreldre, utakknemlige, vanhellige, uten naturlig kjærlighet, utilgivende, baktalere, uten selvtukt, brutale, uten kjærlighet til det gode, forrædere, framfusende, oppblåste, elske lysten høyere enn Gud, får makt over godtroende kvinner, de lærer bestandig, men kommer aldri til sannhetens erkjennelse. De er mennesker med fordervet sinn, og dårskapen deres skal bli åpenbart for alle. Virker ikke dette noe kjent, med det som skjer rundt oss i dag, og hvordan de fleste menneskene er blitt? Det er vel ingen av oss som kan si at vi går helt fri.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2009 #11 Skrevet 11. januar 2009 Virker ikke dette noe kjent, med det som skjer rundt oss i dag, og hvordan de fleste menneskene er blitt? Det er vel ingen av oss som kan si at vi går helt fri. Er blitt? "Vi" har alltid vært sånn, KR-øst! Ingenting har endret seg!
KR-øst Skrevet 11. januar 2009 #12 Skrevet 11. januar 2009 Er blitt? "Vi" har alltid vært sånn, KR-øst! Ingenting har endret seg! Hvis du spør eldre mennesker, vil du sikkert få høre at temmelig mye har forandret seg til det verre, bare siden 50-åra. Å bortforklare dette, hjelper ingenting.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2009 #13 Skrevet 11. januar 2009 Hvis du spør eldre mennesker, vil du sikkert få høre at temmelig mye har forandret seg til det verre, bare siden 50-åra. Å bortforklare dette, hjelper ingenting. "Barna nå for tiden er tyranner. De trosser sine foreldre, hiver maten i seg og tyranniserer sine lærere." - Sokrates, eldre mann.
Brunhilde Skrevet 11. januar 2009 #14 Skrevet 11. januar 2009 De fleste "eldre" jeg kjenner, og jeg kjenner en del, sier at mye har forandret seg til det bedre, men er man pinsevenn og dommedagsprofet, så kan man neppe innrømme akkurat det!
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 11. januar 2009 #15 Skrevet 11. januar 2009 Jeg tenker på en ting når det gjelder dette temaet, og det er at i Johannes' Åpenbaring er det nevnt 7(tror jeg) segl som skal brytes før dommedag kommer. Alle disse skal visstnok nå være brutt. Er det noen som vet noe om dette?
Skvaldersjura Skrevet 12. januar 2009 #16 Skrevet 12. januar 2009 Kjære deg. Du har nok helt rett. Vi følger spent med på det som skjer med Israel. Det er der det hele vil utspille seg i første omgang. For det er skrevet at når Jerusalem blir kringsatt av krigshærer, da skal dere vite at dets ødeleggelse er nær. Om du har en bibel, og ønsker og titte litt i den, kan du lese om dette i Matteus`evangelium kap. 24 og kap.22 vers 29, Markus` evangelium kap. 13, og i Lukas` evangelium kap. 21, Særlig i første korinterbrev kap. 15 vers 51 og 52, efeserne kap. 6 vers 12 og 13, samt i Johannes` Åpenbaring.
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 14. januar 2009 #17 Skrevet 14. januar 2009 En liten digresjon: Typisk at når Messias endelig skulle komme, måtte det vise seg å være en AMERIKANSK president.. Hehe It's always bigger and better,- over there..!
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #18 Skrevet 14. januar 2009 Bare i Texas det. In other news: kutt ut den religiøse idiotien deres.
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #19 Skrevet 14. januar 2009 Litt rart å leve i disse tider hvor vi diskuterer frem å tilbake til alle i hele verden gjennom et nettverk som har eksplodert de siste 10-15-årene, om enden på alt dette, vi blir jo fullspekket med kunnskap nå for tiden, men vet vi hva vi skal gjøre med den, er all kunnskap bra for oss. Vi blir vertfall mer bevisst på hvem vi er og hvilken kunnskap som bor i oss og former oss, så prøver vi å forme verden rundt oss, vi blir små guder, noen større enn andre i maktsammenheng, og noen vil ha undersåtter under seg. Der vil jeg at Gud skal være din overordnede, men en god Gud må Han være, sånn at du kan bli god. Og Han kan fortelle deg at det finnes et hjem du kan gå til som er uforgjengelig, ikke som denne himmelen og jorden som du ser, for den skal forgå sies det, da knytter du deg ikke så mye til det matrielle i denne verden som kan bli et problem til slutt. Matt 6,19-24 Dere skal ikke samle skatter på jorden, hvor møll og mark ødelegger, og hvor tyver bryter inn og stjeler. 20 Men dere skal samle skatter i himmelen, der verken møll eller mark ødelegger og tyver ikke bryter inn og stjeler. 21 For hvor din skatt er, der vil også ditt hjerte være. 22 Det er øyet som gir legemet lys. Er ditt øye friskt, blir hele ditt legeme lyst. 23 Men er ditt øye sykt, blir hele legemet mørkt. Om nå lyset i deg er mørke, hvor dypt blir da ikke mørket! 24 Ingen kan tjene to herrer. Han vil hate den ene og elske den andre, eller holde seg til den ene og forakte den andre. Dere kan ikke tjene både Gud og Mammon. Det kan bli sett på som fordømmende, men håper dere kan se på det som rettledning. Ingen dåre vil lese Salomos ordspråk, men det er visdom.
Gjest fre iz Skrevet 14. januar 2009 #20 Skrevet 14. januar 2009 Bibelen sier at det skal komme mange antikrist, som skal ha makt og kalle seg fredsfyrster og den største antikrist skal skape ro i midtøsten, og mange skal tro han er Messias og følge han. Men for kristne så skal han gjennonskues ved at han setter seg over Gud, og den virkelige Messias, som er Guds sønn skal komme å frelse de troende og dømme antikrist. Uansett kristen eller ikke, så er Bibelen en ekstremt vis bok. Den har blåst hue og hatten av meg ofte. Den er så full av sannhet at jeg ikke kan la vær å lure på om det hele er sant, selv om jeg synes det er vanskelig å tro på og. Og midtøsten har vært betent og sårt siden Jesus tid og det er ikke rart at vi kristne og andre med kjennskap til bibelen ser at mer og mer av hva som står i den boken samsvarer med det som skjer i verden. Både på personlig plan, politisk plan og naturkatastrofe-plan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå