Gjest Gjest_Tilli.._* Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Hei ! Jeg har en problem jg er 20 år og blitt ferdig meg vgs. Jg hadde tenkt å bli politi her i norge, men kjæresten min som jeg traff for 1 år siden vil at jg skal flytte sammen med han til England og studere der. men saken er at jeg har såå lyst til å bli purken men jeg elsker han kjempe høyt. Jeg føler at jeg kanikke leve uten han. Hva skal jeg gjøre =\ Hva hadde dere gjort?
Gjest Gjest_onkel_* Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 Tror ikke du kan få et godt svar her. Det er noe du og kjæresten din må finne ut av.
gullet76 Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 Ikke gi opp drømmen din pga noe han vil, det vil du angre på. Selvsagt klarer du å leve uten han, men det blir selvsagt uvant å ikke ha han i nærheten hele tiden. Mange par som har overlevd avstandsforhold og i dag er gift. Det blir som man selv vil at det skal være.
Gjest Gjest_mona_* Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 Du kommer ikke inn på politihøgskolen før du har fylt 21 eller noe...sjekk det opp:) Så jeg veit om mange som har brukt både et og to år på å trene seg opp til å komme inn...hva med å gjøre det, og å jobbe ved siden av i England? Jeg kan for lite om kriteriene, men les det på nettet et sted Lykke til!
Gjest StockDama Skrevet 9. januar 2009 #5 Skrevet 9. januar 2009 Som nevnt over, så er ikke avstandsforhold = døden. Dere kan fortsatt besøke hverandre, du kan få drømmen din. Så ser dere hvordan det går?
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #6 Skrevet 9. januar 2009 Jeg personlig ville absolutt tatt et år eller to i England, rett og slett for å oppleve en litt annen hverdag enn vgs i Norge og for å få noen nye erfaringer - noe som helt klart ikke vil svekke søknaden til politihøgskolen. Men dersom du reiser dit bør det være fordi du vil ha en utfordring selv, og ikke bare fordi han vil at du skal følge etter ham
Bekkis Skrevet 9. januar 2009 #7 Skrevet 9. januar 2009 Som en over her skriver, ett par år i utlandet, er bare noe som vil telle positivt på en søknad til politihøgskolen.. Jeg er i dag 30 år, har hatt noen år i utlandet, og har ikke angret ett sekund.. Hadde jeg vært deg hadde jeg utsatt studiene i Norge noen år til, du er jo så ung, og har godt av litt mer livserfaring før du skal inn i ett så tøft yrke som politiet..
Illalla Skrevet 9. januar 2009 #8 Skrevet 9. januar 2009 Det er en fin opplevelse og erfaring å ha bodd i utlandet. Særlig hvis man deler det med noen man er glad i(som man kan snakke morsmålet med?). Så jeg henger meg på de som sier du burde prøve et år eller så i england. Det er et veldig fint land, bade på landet og i byene. Men du burde absolutt dra dit fordi du ønsker selv, som så mange andre har sagt allerede. Jeg for min del har fått god "CV-pynt" av å jobbe/bo i andre land, og på enkelte jobbintervjuer har faktisk den som intervjuer meg pratet nesten mest om ting som angikk utenlands-oppholdet. Og det om saker som ikke hadde med noe viktig å gjøre, bare småprat, som feks "hvordan trivdes du der" og likte du maten osv. (må nevne at jeg fikk jobben etterpå også, da=))
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #9 Skrevet 10. januar 2009 Skulle det da bli slutt mellom deg og kjæresten skulle du jo kanskje komme til å angre litt i etterkant. Men dette er vel heller ikkje så sansynlig? Hadde det vært en skole jeg hadde hatt veldig lyst til å gå på i norge, og kjæresten hadde "stått i veien" for mine drømmer, hadde jeg nok vurdert å være litt egoistisk å tenke på det jeg ville. (hadde ikkje nødvendigvis betydd slutten for forholdet) Men det høres jo også ganske gøy ut å reise til utlande for å studere. Men siden du spør om råd, så høres det jo ut som for meg at du helst vil være her for å nå målet ditt. Gå for det du har mest lyst til! Lykke til!
Gjest Gjest_Tilli.._* Skrevet 10. januar 2009 #10 Skrevet 10. januar 2009 Tusen takk for alle svar. Synes det med England er spennende selv, kanskje jg skal ta 1 eller 2 år fri og reise der. skal snakke med han. Tusen takk igjen :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå