Gjest Øyvind Gjervik. Skrevet 24. juni 2003 #1 Del Skrevet 24. juni 2003 Var på Tenerife, nærmere bestemt Puerto de Santiago / Los Gigantes i januar i fjor. Av de 5 Kanariøyene jeg har vært på(Gran Canaria, Tenerife, La Gomera, Lanzarote og Fuerteventura) så er dette etter min mening den desidert nydeligste øyen, bl.a. takket være Cañadas nasjonalpark med bl.a. fjellet Teide (3717,9 m.o.h.). Denne nasjonalparken er et must for alle naturelskere som tilfeldigvis befinner seg på øyen. Vanskelig å beskrive den med ord, må seés. Reisebyråer har utflukter til parken, men jeg reiste opp dit med slektninger der nede, slik at jeg fikk god tid til å se hva jeg ville, og hvor lenge det passet meg. Når man kjører nedover fjellsiden fra Cañadas mot Puerto de la Cruz på nordsiden, så passerer man i åssiden den spesielle, pene og sjarmerende byen La Orotava, som klynger seg nedover skråningene. Puerto de la Cruz kan også anbefales selv om dette ikke er min favoritt. OPS! På nordsiden av øyen må man ikke bade ute i vannet på grunn svært kraftige og farlige undervannsstrømmer. Los Gigantes er også pent. Områdene rundt Los Cristianos er også verdt et besøk, spesielt på fjelltoppene omkring, som f.eks. Conde. Skal man oppleve mye flora i nasjonalparken, så bør man reise sent i mars eller tidlig i april. Forøvrig var det usedvanlig mye vegetasjon på Tenerife, ikke bare på nordsiden, men også langt sydover langs vestkysten, men dette kan være unntaket, ettersom det var veldig mye nedbør på Tenerife før jeg ankom øyen. Forøvrig kan man kjøpe seg middag utenfor turiststedene som gjerne er 3 ganger så billig, men like god som den man får servert på turiststedene. i Hasta Luego ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@shygirl@ Skrevet 21. august 2003 #2 Del Skrevet 21. august 2003 Helt enig...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2003 #3 Del Skrevet 25. august 2003 JEg er desverre ganske så uenig. Tenerife var den største nedturen av en ferie jeg har vært på noensinne! Var der i oktober i fjor. Aldri mer dit! Rett og slett FOR mye turisthøl. Hotellet vi bodde på var helt pyton, beskrivelsen og bildene var riktig så lekre, men vi hadde følelsen av å være kommet et HELT ANNET sted enn det som var beskrevet..... Men hver sin smak- og lysst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 30. august 2003 #4 Del Skrevet 30. august 2003 Jeg synes Tenerife var nydelig!! Vi bodde i Playa las americas og det var helt skjønt... Og Teide var fantastisk, selvom det gynget bra i taubanen..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ø. G. Skrevet 11. september 2003 #5 Del Skrevet 11. september 2003 JEg er desverre ganske så uenig. Tenerife var den største nedturen av en ferie jeg har vært på noensinne! Var der i oktober i fjor. Aldri mer dit! Rett og slett FOR mye turisthøl. Hotellet vi bodde på var helt pyton, beskrivelsen og bildene var riktig så lekre, men vi hadde følelsen av å være kommet et HELT ANNET sted enn det som var beskrevet..... Men hver sin smak- og lysst! Om man liker et sted eller ei, er smak og behag. Personlig liker jeg ikke Playa de las Americas som jeg mener totalt mangler sjarm. En kunstg by, som blant annet er beregnet på fest og fyll. Mesteparten av tenerife er heldigvis ikke påvirket av turismen, eller i svært liten grad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå