Gå til innhold

hvordan slette alt på pc? den er nå treg og veldig overfylt.

Gjest Gjest_Ina_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ina_*

har en bærbar pc som er blitt veldig treg og sikkert overfylt med filer. tenkte jeg kanskje skulle gjøre noe med det. Fant en cd hvor det står Fujitsu siemens product recovery , dette er en cd slik at jeg på en måte tilbakestiller pc'en slik den var når jeg kjøpte den(sletter alle filer)? Kan så lite om sånne ting. Har også en hvor det står drivers and utilities og den må da også brukes? Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjør disc clean og defragmenterer (åpne startmenyen og skriv inn om du har vista - ellers ligger det under programmer > tilbehør > systemverktøy

Så kan du jo avinstallere programmer du ikke bruker. Start > kontroll panel > legg til/fjern programmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du planlegger å bruke cden er det bare å plugg it in. Da kommer den til å spørre om du vil formatere/slette alt. Jeg har en asus pc som jeg kjører denne cdn på to ganger i året. lurt med en backup dvd/cd med programmer og filer som du vil ta vare på.

Som regel er disse cdene veldig enkle det er bare å følge instruksjonene så skal det gå bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver cden brukes til å finn drivere som ikke er med i cden som heter recovery. Jeg måtte finne trådløsdrivere og driverne for høytalerne men det er ganske enkelt forklart. og om du innstalerer feil kan du ikke gjøre store skader. I verste fall kan du jo kjøre recoverydisken en gang til (om man orker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pastablasta

Tips til programmer som holder pcen i trim, når du har reinstallert på ny: CCleaner - tømmer temp mapper/søppelbøtta/internett cache, rensker registeret - alt i ett lite, hendig program.

Duplicate Cleaner, ett program som rydder opp i filer som ligger dobbelt/trippelt/mm på disken din. Det er egentlig utrolig hvor mange som har klart å lagre samme filene mange ganger. Dette SPISER harddiskplass! Det finner like filer uansett om filene heter forskjellig ting.

Du trenger ikke betale for noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...