Gjest vladf Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 når vi kjøpte leiligheten fikk badet tilstandsgrad 2, men merknader at det var målt noe fukt i gulvet. ellers var kommentarene at badets siste oppussing var av ukjent alder, men at nåværende huseier hadde malt vegger og gulvbelegg. helt fra begynnelsen har gulvbelegget begynt å få tydelige sprekker, og rundt badekaret(som er inntil en vegg) så sprekker det maling langs hele badekarskanten. det ser ut som det er lagt en list rundt, og malt over. spørsmål 1: bør jeg forvente dette utfra de kommentarene i rapporten, og 2: om jeg skal leie ut/selge før jeg selv får pusset opp badet, hva kan jeg gjøre for å fikse litt kosmetisk på dette uten å pusse opp badet? gulvet kan jeg kanskje ikke gjøre så mye med, men jeg tenkte på å skrape av all malingen på listen og legge på fuge - og så male på nytt? trodde det kunne gå ca 2 år utfra det jeg oppfattet i rapporten før jeg trengte å begynne på badet - og da tenkte jo jeg på fukten og ikke at malingen skulle sprekke allerede:/ tror nok at eieren har hurtigmalt det meste i en fei rett før visning ja.....
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 Er veggene på badet av mur? 1. Jeg vil ikke tro at du kan klage på dette, badet er jo gammelt og det står spesifisert at alt selger har gjort er å male. Men jeg er overhodet ikke ekspert, så jeg skal ikke være for skråsikker. 2. Hvis du skal leie ut ville jeg kastet ut hele badekaret og latt badet stå og tørke litt. Pusset vekk løs maling på gulv og vegger og malt på nytt, og så satt inn dusjkabinett. Det blir både et penere og tryggere bad. Du kan ikke føle deg for sikker på at leieboerne sier i fra selv om badet omtrent er i ferd med å smuldre opp, derfor jeg ville tatt den jobben. Kan jo nevne at da leieboerne flyttet ut fra boligen min oppdaget jeg at det var vannlekasje fra et rør i kjelleren. Ca en bøtte vann hadde lekket ut pr uke gud-vet-hvor-lenge. Leieboerne hadde ikke sagt et ord...
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 desverre så må hele badekaret rives bort, så da kreves en full renovasjon av badet. noe jeg selvsagt skal gjøre når jeg pusser opp. er ganske sikker på at mye skjuler seg bak veggen som badekaret er bygd inn i ja...:/ det er tapet på veggene, og belegg uten membran på gulvet desverre...:/ tror bare jeg må satse på en full oppussing kanskje. banken neste.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå