Haris Pilton Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Jeg vet at man skal vaske BHer for hånd. Jeg har en haug med dyre BHer fra Victorias Secret, Agent Provocateur, La Senza osv og er livredd for å vaske dem feil. Vasket dem en gang for hånd men syntes de luktet like vond som før. Nå har jeg fått meg en ny vaskemaskin hvor "håndvask" er et alternativ, og jeg kan velge kaldt vann. Er det risky å teste BH-vask på det vaskeprogrammet? (Klarte ikke bestemme meg for om dette passet best på Hus og hjem eller Velvære, klær og kosmetikk eller noe annet så jeg endte med å legge det på Generell debatt, beklager hvis det ble helt feil )
Haris Pilton Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #2 Skrevet 9. januar 2009 ugh.. når jeg tenker meg om hadde vel det mest logiske vært velvære, klær og kosmetikk.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 Det burde gå¨bra, men stapp inn den minst pene/gode bh'en en runde først og se hva som skjer. Slik blir jeg beroliget til å vaske alt som jeg er livredd for..
Pingting Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 Jeg tror nok ikke en vask kan ha så mye å si om du velger riktig program. Jeg har selv vasket flere av BH'ene mine på 40 grader når jeg synes de har trengt det. Ulike stoffer tåler vel ulik vask, men siden dette er kvalitetsBH'er burde det gå bra. De rekker heller ikke miste elastisiteten i løpet av en kald vask.
Haris Pilton Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. januar 2009 Det burde gå¨bra, men stapp inn den minst pene/gode bh'en en runde først og se hva som skjer. Slik blir jeg beroliget til å vaske alt som jeg er livredd for.. Men jeg har ingen minst pene BHer, hehe.. Har kastet alle de gamle BHene mine som var i feil størrelse og investert i masse nye kvalitetsgreier. Jeg tror nok ikke en vask kan ha så mye å si om du velger riktig program. Jeg har selv vasket flere av BH'ene mine på 40 grader når jeg synes de har trengt det. Ulike stoffer tåler vel ulik vask, men siden dette er kvalitetsBH'er burde det gå bra. De rekker heller ikke miste elastisiteten i løpet av en kald vask. Har du noen gang opplevd at spilene har blitt ødelagte? Har hørt at det er det vanligste problemet med å vaske BHer i vaskemaskin...
Bomull Skrevet 9. januar 2009 #6 Skrevet 9. januar 2009 Jeg vasker alle mine BH'er i vaskemaskinen, men bruker pose. Min hvite Freya-BH ble grå med tiden, men den ble brukt hver eneste dag iden ikke var til vask, og også under sort tøy. Jeg har ikke vært nøye med lave temperaturer og lignende, men om du vasker på sensitivt program blir det omtrent som om du vasker den for hånd.
Pingting Skrevet 9. januar 2009 #7 Skrevet 9. januar 2009 Har du noen gang opplevd at spilene har blitt ødelagte? Har hørt at det er det vanligste problemet med å vaske BHer i vaskemaskin... Jeg har ikke opplevd at de blir ødelagt, men jeg har opplevd at de har kommet ut av BH'en!!! Men: det var en 70-kroners sak fra Lindex, og har ikke opplevd det senere (hverken med billige eller dyre BH'er). Men bruk vaskepose! Det beskytter stoffet litt også.
Cata Skrevet 9. januar 2009 #8 Skrevet 9. januar 2009 Vasker også alle BH'ene i vaskemaskin - oftest på 40 grader, men bruker pose. Dvs. jeg samler opp litt så derfor bruker jeg to poser. Har en gang opplevd at en spile har blitt knekt, men det var på en utgammel BH. Men pass på å ikke bruk skyllemiddel. Det tar knekken på elastikken.
susanne_89 Skrevet 9. januar 2009 #9 Skrevet 9. januar 2009 Eg har ikkje vaska noken BH-ar for hand, men alle i maskin på 40 i vaskepose. Har eit par billige bh-ar men dei har tålt maskin også.... Kanskje dumt spm, men korleis vaskar ein bhar i maskina uten skyllemiddel??
Gjest antigartner Skrevet 9. januar 2009 #10 Skrevet 9. januar 2009 Kanskje dumt spm, men korleis vaskar ein bhar i maskina uten skyllemiddel?? Man unnlater bare å helle skyllemiddel i "kammeret" for skyllemiddel når man vasker BH-er. M.a.o: en bruker kun vaskemiddel.
LukaFrost Skrevet 9. januar 2009 #12 Skrevet 9. januar 2009 Men jeg har ingen minst pene BHer, hehe.. Har kastet alle de gamle BHene mine som var i feil størrelse og investert i masse nye kvalitetsgreier. Fornuftig pike! Varmt vann og skyllemiddel er drepen for elastikk.
Haris Pilton Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #13 Skrevet 9. januar 2009 Hvor får man kjøpt vaskeposer?
Cata Skrevet 9. januar 2009 #14 Skrevet 9. januar 2009 Hvor får man kjøpt vaskeposer? Sjekk i dagligvareforretning (ved vaskemiddelhylla). Her jeg bor har i allfall coop det, og jeg tror jeg har sett det hos Kiwi også.
Bomull Skrevet 10. januar 2009 #16 Skrevet 10. januar 2009 Og HM har. Jeg tror alle butikker som selger undertøy har vaskeposer. Jeg har sett det på Lindex og Kappahl også.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2009 #17 Skrevet 10. januar 2009 En annen viktig grunn til å bruke vaskepose er for å beskytte vaskemaskinen. Hvis en spile går ut kan den feste seg i trommelen og skade den. Derfor hjelper det hvertfall om man har vaskepose rundt BHen.
Gjest lille_mei Skrevet 11. januar 2009 #18 Skrevet 11. januar 2009 Som andre over har sagt. Jeg vasker alle bh-ene mine i maskinen på håndvask programmet. Går helt fint. Jeg har også pose på bh-ene Vasker alt tøyet som skal håndvaskes på det programmet. har ikke erfart noe negativt med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå