Gå til innhold

Glemt p-pille uke 3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Glemte en p-pille i uke 3, og gjorde da som det står i pakningsvedlegget og fortsatte rett på neste brett når jeg var ferdig med det jeg var på. Er nå ferdig me første uken på det nye brettet. Det jeg lurer på er om jeg da må ta pillene ut alle tre ukene for å være sikker, eller kan jeg ta en pillefri uke nå? Kroppen min er ikke så glad i dette å utsette mensen, og jeg begynte å blø i dag. Bruker forresten yasminelle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå er jeg ikke sikker, men jeg har forstått det slik at du må fullføre syklusen. Er du usikker og ikke finner svar noen plass ville jeg nok fullført brettet før neste pillefrie uke.

Yasminelle er vel samme dose i alle pillene så jeg skjønner spørsmålet sånn sett. Dersom dosene varierte i pillene måtte du nok hoppet over mensen til neste gang.

Skrevet

Ja, finner ingen ting om det, så det tryggeste er vel bare å fortsett og håpe det går bra. Ser ut som blødningen har gitt seg nå, så kanskje bare en skikkelig kraftig gjennombruddsbødning.. Snodig.

Skrevet

Man sier jo vanligvis at etter syv dager så er man sikker og kan kutte ut tilleggsprevensjon. Men skulle da kanskje tro at når man hadde gått en uke på piller etter man har glemte en så er man sikker, og at det derfor går an å ta en pause da. Er jo ikke videre gøy å være plaget av mellomblødninger i ukesvis.

Som gjest sier over her så er jo alle pillenen like hos yasminelle, så er jo liksom ikke noen syklus å fullfør heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...