Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Jeg ønsker meg en med timerfunkskjon som gjør at jeg kan stå opp til ferskt brød i helgen og komme hjem til hevet pizzadeig etter jobb. Ellers vil jeg gjerne ha mest mulig "avlag" fasong på brødet.
Gjest Grafica Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 Jeg har en fra OBH Nordica, den gir ikke så veldig stort brød, og jeg har ikke blitt helt kjent med den enda (fikk den til jul, men må ommøblere litt på kjøkkenet for å få ordentlig plass til den Ikke at maskinen er stor, bare jeg som har lite kjøkken). Uansett, jeg tror den kommer til å bli genial for oss som aldri finner brød vi liker i butikken. Det fulgte med flere oppskriftforslag, og den har 7 forskjellige program, bl.a. et som kun er elting og heving av deig, slik at du kan få pizzadeig klar til du kommer hjem fra jobb. Timer er det også. Den er veldig lett å bruke! Utfordringen for meg er å få brukt alle de andre brødoppskriftene jeg har liggende, siden jeg ikke har kjøkkenvekt
Tropehus Skrevet 11. januar 2009 #3 Skrevet 11. januar 2009 Kjøp en av de Kenwood har! Da får du mer "brød" fasong på brødet fordi det blir stekt på langsiden og ikke på kortsiden som det blir i mange brødbakemaskiner. Så får du også mer håndterlig størrelse på skivene dine. Wilfa har også en slik modell, de er bittelitt dyrere, men tror du vil finne ut at det er verdt det!
Synne-Marie Skrevet 11. januar 2009 #4 Skrevet 11. januar 2009 Jeg er også veldig fornøyd med Kenwood. Vi ha benyttet oss av denne i et års tid og den har virket upåklagelig + at det blir "brødfasong" på brødet.
Zzyzx Skrevet 11. januar 2009 #5 Skrevet 11. januar 2009 Jeg har en wilfa bma25 eller noe, og den fungerer greit. Den lager også delvis avlangt brød. Men den piper noe forjævlig, nok til at jeg skal lakte den og kutte en leding eller to.
Gjest Ulva35 Skrevet 11. januar 2009 #6 Skrevet 11. januar 2009 Jeg er også veldig fornøyd med Kenwood. Vi ha benyttet oss av denne i et års tid og den har virket upåklagelig + at det blir "brødfasong" på brødet. Denne kjøpte vi rett før jul. Kjempefornøyd.
Synne-Marie Skrevet 11. januar 2009 #7 Skrevet 11. januar 2009 Jeg har en wilfa bma25 eller noe, og den fungerer greit. Den lager også delvis avlangt brød. Men den piper noe forjævlig, nok til at jeg skal lakte den og kutte en leding eller to. Det gjør forsåvidt vår også, har vendt meg helt til det, så glemte å nevne det. Ellers må det nevnes at den har sånn timerfunksjon, slik at du får nybakt brød til frokost (Men det har vel kanskje alle modeller nå til dags ). Sist men ikke minst, vi har brukt vår MASSE, nesten hver dag, og det har som sagt aldri vært noen problemer med den
Sola^ Skrevet 11. januar 2009 #8 Skrevet 11. januar 2009 Eg veit ikkje kor reelt det er, men eg har alltid tenkt at slik timerfunksjon med baking på natta hadde eg ikkje turt med tanke på varmeutvikling og brann.
Zzyzx Skrevet 11. januar 2009 #9 Skrevet 11. januar 2009 Min maskin blir ikke varm på utsiden i det hele tatt.
Gjest Grafica Skrevet 11. januar 2009 #10 Skrevet 11. januar 2009 Sola, de er LAGET for å stå på over natta. De blir jo ikke det minste varme utvendig.
Sola^ Skrevet 11. januar 2009 #11 Skrevet 11. januar 2009 Tørketromler, TVer, og Vaskemaskiner er heller ikkje bekrekna på å ta fyr, likevel skjer det...
Tropehus Skrevet 11. januar 2009 #12 Skrevet 11. januar 2009 Hvis man har den instilligen så kan man jo igrunn kaste ut alt elektrisk å bruke stearinslys i steden. De er laget og CE godkjent og da må man stole på at det holder mål. Ja, det skjer ulykker med det gjør det med det meste her i verden.
Zzyzx Skrevet 11. januar 2009 #13 Skrevet 11. januar 2009 Næh, stearinlys forårsaker langt flere branner enn hvitevarer, det vet vi jo. Brødbakemaskinen står jo ikke akkurat på om natta, den står i en standby-modus og teller ned til den skal skru seg på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå