Gå til innhold

Flere som skal ha septemberbryllup?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi tenkte å sende invitasjonene i mai/juni, men lurte også på om det ikke var litt tidlig. Men ser at det er flere som gjør det her inne.

Nå er fotograf og band i boks, skal til Ikea på lørdag og handle inn stoff til duker, lys og diverse og kjolen skal prøves igjen i dag :biggrin:

Tror de neste 6 månedene kommer til å gå veeeeldig fort!

• 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har kjolen min endelig kommet! :strix:

Fått på plass mer tilbehør til kjolen også. Dress til brudgom er også i boks. Tenkte å avtale prøvetime med frisør/sminkør snart også.

Og gleder meg til utdrikningslaget! :lur:

Spent på når det blir ;)

Ellers er vi veldig i rute faktisk! Er godt i gang med tale, men når jeg leser den høyt for meg selv så høres jeg liksom så rar ut - uff jeg kommer til å bli så nervøs!

Hvordan ligger dere andre an da?

Gjest Nanne70
Skrevet

Vi gifter oss 9. September i år, på en idyllisk liten øy i Hellas. Invitasjonene sendte vi ut allerede i september i fjor, i håp om at flest mulig av de inviterte gjestene hadde mulighet til å legge en ferieuke til september i år. Selvsagt var det ikke alle som kunne, men det blir likevel drøyt 30 stykker som kommer:)

Så langt er dette klart:

- Fått svar fra inviterte gjester og ordnet med innlosjering

- Sendt inn forlovererklæring, erklæring fra brudefolket og erklæring om skifte (min tilkommende har vært gift før) til folkeregisteret

- Bestilt kjole, sko etc.

- Bestilt ringer/gravering

- Tatt kontakt med statsautorisert oversetter for oversettelse av dokumenter

- Gjort avtale med borgermesterens kontor på øya der vi skal gifte oss

- Bestemt meny

- Satt opp omtrentlig budsjett

Dette gjenstår:

- Få priser på mat og drikke for de gjestene som kommer

- Bestille mat og drikke

- Bestille skyss (båter) fra stranda der vielsen er, til brygga ved hotellet der festen skal være

- Bestille underholdning (dansere)

- Bestille bryllupskake

- Bestille blomster

- Booke lokaler til etterpåfest (2 mulige)

- Utarbeide oversikt over bordplassering

- Sjekke mulighet for lån/leie av duker etc. og evt. pris

- Bestemme borddekorasjoner etc. – fargetema er klart.

Det er helt utrolig at det bare er 2 mnd igjen til bryllupet, jeg har også gått og følt at jeg hadde all verdens tid – helt til jeg ikke hadde det lenger! Men mye er i boks, og resten skal nok gå greit å ordne det også!

Skrevet

Ja, tenk nå er det bare ca 2 måneder igjen :)

Vi har fått masse på plass synes jeg selv. Det vi mangler er:

- bestilling av blomster

- siste prøvesmaking på bryllupskake + endelig bestilling

- undertøy og kjoletilpassing til meg

- en siste sjekk og avtale med fotograf, band, toastmaster osv

- handle inn (det tar vi jo til slutt da)

- lage programmer til kirken og til festen

Hmm... Tror det er det. Ser vi ligger godt an i løypa :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Hvordan ligger dere an? Jeg gifter meg 12.sept, og føler jeg ligger laaaangt etter dere! Kjolen er ikke helt i orden, jeg har ikke sko. Ikke sanger til kirka. Ikke fått prisen fra catering. Ikke fiksa bryllupsbil. Ikke fullført ønskelista.

Burde jeg stresse? Klarer det ikke helt, tenker at dagen blir jo bra uansett. Men jeg må jo strengt tatt ha sko. I god Liberta-stil så kjører jeg full lapping uka før:)

Skrevet
Hvordan ligger dere an? Jeg gifter meg 12.sept, og føler jeg ligger laaaangt etter dere! Kjolen er ikke helt i orden, jeg har ikke sko. Ikke sanger til kirka. Ikke fått prisen fra catering. Ikke fiksa bryllupsbil. Ikke fullført ønskelista.

Burde jeg stresse? Klarer det ikke helt, tenker at dagen blir jo bra uansett. Men jeg må jo strengt tatt ha sko. I god Liberta-stil så kjører jeg full lapping uka før:)

Du kommer nok i mål ;) Gift blir du uansett, og det er jo det som er det viktigste :)

Har god kontroll føler jeg, selv om det gjenstår litt. Kjolen er levert til sydame for tilpasning, og jeg skal fikse undertøy frem til neste prøving. Gleder meg til å se det ferdige resultatet! Har også å ordne klær til barna.

Ellers er ikke kakebestillingen klar, skal på ny prøvesmaking nå snart (har hatt en). Har egentlig bare fått gjort bestilling av blomster siden sist. Men nå begynner det å bli spennende gitt! :)

• 3 uker senere...
Skrevet

En måned igjen i går!! :hoppe:

Ferdig tilpasset dress til mannen hentes neste uke, da skal også jeg få tilpasset kjolen min. I morgen skal jeg ha manikyr for å se om det går greit (orker ikke falske negler..).

Jeg har blitt drukket ut, og mannen også :) Utrolig gøy!

Store ting som står igjen er (det jeg kommer på i farten):

- konsultasjonstime med fotograf

- siste møte med hovmester

- siste møte med florist

- samtale med presten

- brudepikekjoler!! (er bestilt, de skal være her om noen dager)

- bestille ringer!!! (enkle gullringer, så det skulle bare ta et par dager)

- få spikret musikkliste til festen

- en rekke skjønnhetspleie ting (frisørbesøk, voksing osv)

- printe festprogram og kirkeprogram

...

Ang. musikk.. er det andre her som skal spille på anlegg? Har dere tenkt å ha DJ, eller skal folk bare gå og velge/sette på musikk selv? Vi skal spille fra Spotify evt. bare som musikkfil (ikke CD). Ingen av gjestene gidder vel oppgaven med å passe musikken hele kvelden?

Ellers, hvordan går det med alle sammen?? Noen som har merket at stressnivået har økt et lite hakk? :goodbye:

Skrevet

Tja... Bittelitt stressa nå kanskje ;) Har egentlig vært ganske rolig hele tiden, men nå begynner det å bli ganske mange tråder å holde sammen... Det skal nok gå bra uansett :)

Ang. musikk.. Vi skal ha band som spiller for oss :) Om vi skulle hatt data-musikk ville jeg nok funnet en eller annen som kan ha hovedansvaret. Laget forskjellige spillelister, eks 80-tallsmusikk, swing-musikk, ballade-musikk, rock, nyere pop osv osv. Slik kunne den ansvarlige kun byttet spilleliste etter stemningen :) Starte med brudevals og annen grei dansemusikk, kjørt på med litt swing, hatt litt 80-talls-slagere utpå natta når folk vil synge med og mimre :)

Vi har en god del igjen å gjøre... Endelige avtaler og møter med prest, fotograf, kokk, toastmaster, bartendere, servitører, frisør, make up-artist osv. Har også å lage ferdig kirkeprogram, sanghefte og sette opp bordplasseringen. Klær til minsten må vi også finne... Handling og baking. Jeg skal være så lykkelig på lørdagsmorningen, da alt (forhåpentligvis) er klappet og klart, og vi bare kan nyte dagen. Men det skal vel være slik ;)

Skrevet

Vi skal også ha septemberbryllup! 5. september :-) Tror det meste er i boks. Har noen småting å fikse som sløyfebånd, klistrelapper, undertøy til natten, skomakerbesøk etc. samt at vi skal lage endel lister med oppgaver som noen utvalgte skal få gjøre og sjekke på selve dagen (sånn at vi ikke trenger å bekymre oss).

Har endel avtaler neste uke med frisør, sminkør og florist. Men jeg tror at ting begynner å falle på plass nå :-) Ganske mye sommerfugler i magen, kan man trygt si!

Skrevet

19. september her!

Først, ang. musikk fikk vi tips fra lokalet om å velge en gjest som har hovedansvar for musikken. Hun fortalte om så mange fester som kunne vært supre som ble ødelagt at folk etterhvert skulle høre "sin" sang, som resulterte i at ingen sanger ble spilt ferdig. Og det er jo ikkeno gøy. Vi lager et par spillelister på pcen, en som er noe for de på 60 (litt elvis, frank sinatra og annen sånn pardans-musikk), så har vi en litt rolig, og så en som kan spilles etter midnatt med masse musikk fra 90-tallet som folk kan danse og ha det gøy til.

Ting som gjenstår her i gården:

- tildele ansvar for gaveoppakking og kjøpe inn nummerlapper og sånn

-gjøre ferdig spillelista

-skrive tale!

-purre på de som skal synge under vielsen, høre hvordan de ligger an

-lage kjøreplan

-finne ut hvordan vi skal gjennomføre vielsen helt nøyaktig ( vi har sosialhumanistene)

- lage bordkort

-kjøpe dress og sko til brudgommen

-vente og vente på øredobbene som forhåpentligvis kommer i posten snart

- og prøveerklæring håper vi også at kommer snart, var litt treige med å sende den avgårde

- gi beskjed til lokalet om hvilke bord vi skal ha, og hvordan de skal dekkes

- siste samkjøring med cateringen

- litt snakkings med toastmasteren

- farge håret

og i tillegg kommer alt vi ikke har kommet på ennå...

Skrevet
19. september her!

Først, ang. musikk fikk vi tips fra lokalet om å velge en gjest som har hovedansvar for musikken. Hun fortalte om så mange fester som kunne vært supre som ble ødelagt at folk etterhvert skulle høre "sin" sang, som resulterte i at ingen sanger ble spilt ferdig. Og det er jo ikkeno gøy.

Helt enig! Sinnsykt annoying. Men tviler på at vi kommer til å gi en av gjestene denne oppgaven, vil helst ikke tynge noen med "arbeid" i stedet for å være med på festen.

Hvem vi kommer til å spørre vet jeg sannelig ikke...

Tatt manikyr i dag for å teste! Men vet ikke om det var verdt nesten 500 kr. akkurat..

Skrevet

Vi har en som jobber som DJ som er gjest som gjerne ville hjelpe oss, men vi har nok litt ulik musikksmak, og har valgt det sånn at vi lager mapper på pcen som vi tror passer til de ulike tidspunktene i løpet av festen, og skulle vi bomme er det bare å gi et lite vink så ordner han det. Tror ikke det blir så mye jobb hvis vi forbereder oss godt?

Skrevet

6 uker igjen og nå begynner nervene så smått å melde seg! Håper bare det gir seg utslag i redusert apetitt sånn at jeg krymper bittelitt før dagen :fnise:

Alle store ting er ordnet, men lista over alle småting som må gjøres, blir bare lengere og lengere...Vi skal ordne mye selv, så mye av dette kan ikke gjøres før de siste dagene før bryllupet. Nesten så jeg angrer litt på det nå, men litt sent å ombestemme seg. Får heldigvis masse hjelp fra familie og venner til kakebaking, pynting og diverse.

Skal ha prøvetime på håret i dag, gleder meg!

Gjest Trinemor83
Skrevet

Vi giftet oss 20. september i fjor og jeg syns helt klart september er beste måneden å gifte seg i. :rødme: Ikke for varmt men ikke kaldt heller. ;) Lykke til alle som gifter seg i september! Gleder meg til å feire 1. års bryllupsdag jeg nå. :fnise:

Skrevet
Vi giftet oss 20. september i fjor og jeg syns helt klart september er beste måneden å gifte seg i. :rødme: Ikke for varmt men ikke kaldt heller. ;) Lykke til alle som gifter seg i september! Gleder meg til å feire 1. års bryllupsdag jeg nå. :fnise:

Enig! Gratulerer med 1 års beyllups dag :-)

Listen over små ting som må gjøres blir sannelig bare lengre og lengre, ja. Og jeg som trodde vi hadde alt under kontroll. Men det virker som en "lov" at det alltid skal være litt stress med småting mot slutten. Gleder meg og gruer meg nå.. 2,5 uke igjen! I morgen skal jeg til frisør og sminkør for prøvetime, samt samtale om blomster.. Det blir koselig!

• 3 uker senere...
Skrevet

Da er det kun 6 dager igjen! Hvordan går det med innspurten til dere andre? Og gratulerer til de som hadde 5. september-bryllup!

En liten ikke så ubetydelig detalj ser ut til å ha meldt seg for vår del.. jeg har blitt gravid!! :gravid:

Vi tenkte å begynne med prøvingen nå ved forrige eggløsning, og jaggu satt den ikke på første forsøk :ler: Det blir litt knot med alkohol, men vi har en plan og tror det skal gå fint!

Oj oj oj... herregud, jeg skal bli mamma!! :kgbaby:

Gjest 12. september-brud
Skrevet

Er så lite stressa... Lurer på hva jeg har glemt. Hmm... Noe må det jo være?

Skrevet
Da er det kun 6 dager igjen! Hvordan går det med innspurten til dere andre? Og gratulerer til de som hadde 5. september-bryllup!

En liten ikke så ubetydelig detalj ser ut til å ha meldt seg for vår del.. jeg har blitt gravid!! :gravid:

Vi tenkte å begynne med prøvingen nå ved forrige eggløsning, og jaggu satt den ikke på første forsøk :ler: Det blir litt knot med alkohol, men vi har en plan og tror det skal gå fint!

Oj oj oj... herregud, jeg skal bli mamma!! :kgbaby:

Gratulerer med den store lille nyheten...! :strix:

Det går nå greit her. Det meste begynner vel å falle på plass, selv om det jo er mye som gjenstår. Gleder meg til lørdags morgen, spise en god frokost sammen med min kjære og barna, og vite det at når jeg drar avgårde på formiddagen kommer neste gang jeg ser mannen til å være i kirka... :) NÅ begynner det å krible i magen!!

Skrevet
Gratulerer med den store lille nyheten...! :strix:

Det går nå greit her. Det meste begynner vel å falle på plass, selv om det jo er mye som gjenstår. Gleder meg til lørdags morgen, spise en god frokost sammen med min kjære og barna, og vite det at når jeg drar avgårde på formiddagen kommer neste gang jeg ser mannen til å være i kirka... :) NÅ begynner det å krible i magen!!

Takk! :rødme:

Ja nå er det 1 dag igjen bare! Blir sene kvelder her hjemme, prøver å få minst mulig å gjøre i morgen. Så i kveld er det siste natt sammen før vi er gift! Sover borte fra hverandre i morgen med hver vår forolver.

I morgen skal jeg kun få fikset neglene mine og hjelpe til med å pynte litt i lokalet. Så deilig! Begynner å glede meg skikkelig jeg også! Bare gå smilende gjennom hele dagen, nyte hvert sekund skal jeg!

Lykke til med innspurten!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...