latte Skrevet 11. februar 2009 #21 Skrevet 11. februar 2009 Ikke kommet noe lengre her enn sist.. Skal handle inn til invitasjoner iløpet av uka..
Gjest Gjest_Brownie_* Skrevet 11. februar 2009 #22 Skrevet 11. februar 2009 Vi gifter oss også i september - den 9. for å være helt eksakt. Siden vi skal gifte oss i Hellas, sendte vi ut invitasjonene i september i fjor! Det meste er faktisk på plass allerede, det som gjenstår er papirarbeidet, innkjøp av ringer, kjole/dress og så selvsagt blomster (vi har funnet, men ikke kjøpt) og "finsliping" av budsjettet. Det er jo også avhengig av hvor mange som kommer, vi har satt S.U. til 15. mai 2009. Bryllupet skal foregå utendørs, og middagen blir ved langbord langs bassenget på hotellet der vi bor, så evt. nødvendige innkjøp til bordpynt gjøres der nede. Siden vi har Calaliljer som "tema" for bryllupet, skal fargene gå i hvitt, creme og dusgrønt med litt gull.
flysnuse Skrevet 11. februar 2009 #23 Skrevet 11. februar 2009 ja september her å har ornet lokale ,maten skal vi bare orne en meny kirke' fotograf' sett på blomster å sakt i fra til den dagen. bestilt budekjole får ei til å orne med musikken til festen jeg har 2 forlovere,han har ikke spurt noen enda. fargetema(rød,svart å hvit) sjåfør er spurt ,han skulle tenke på det ! hvet hva slags dress mannen å guttungen skal ha,leiter etter kjole til jenta vår. fikk sko fra ebay,kjempefine,men litt små... samme med dress til guttungen,den var litt liten
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #25 Skrevet 16. februar 2009 Hi hi, du er en -zilla. ;-) Bridezilla, dåpzilla, osv. Jeg har en venninne som er sånn, jeg tenker bare at hun bruker ufattelig mye energi på uviktige ting. Hehe, så bra at flere er som meg Jeg elsker å planlegge ting, så om forloveden min hadde gitt meg frie tøyler så hadde hele bryllupet vært ferdigplanlagt og alt bestillt i løpet av bare noen dager tror jeg Men siden det ikke er heelt 100% sikkert at det blir bryllup dette året så vil samboeren min ta det litt rolig med forberedelsene. Hehe, jeg tror IKKE han skjønner hvor MYE jobb og planlegging som faktisk trengs for å gjennomføre et drømmebryllup Jeg husker bare hvor mange timer jeg brukte på å planlegge dåpen til lillegutt, jeg tegnet kaker så jeg visste hvordan de skulle pyntes, redigerte bilder til innbydelsene, og bordkort og pynt ble planlagt i en evighet før jeg bestemte meg :rødme: Og i dåpen var det "bare" 25gjester, i bryllupet blir det ca 120.... oh`shit, blir helt svett jeg Men det er jo superartig å planlegge og drømme da!!
Lilly-L Skrevet 16. februar 2009 #26 Skrevet 16. februar 2009 Juhuu, i helgen fikk jeg startet på invitasjoner og meny! Kjøpte en papirkutter som fungerte bra, så jeg kunne tilpasse alle formater selv. Kommer vel til å bruke noen helger til for å bli ferdig tenker jeg. Skal jo lage bordkort også. Har også hørt med foldal.no ang. monogramstempel, og det kostet kun 298,- for et stempel på 4x4 cm. Det kan da brukes til embossing som jeg har tenkt til å ha utenpå konvoluttene til invitasjonene. Noen som skal bruke embossing som har tips til spennende måter å bruke det på? Ellers er jeg på leting etter sko - vanskelig å finne synes jeg! Vil ha maks 5 cm., og helst lukket sko ettersom det kan bli usikkert med vær/temperatur. Vil ikke fryse på tærne Veldig usikker på det å bestille sko på nettet, liker å prøve først egentlig men... Og så hadde vi vinsmaking i går! Lagde den menyen vi skal ha (sånn ca.) og kjøpte inn litt forskjellige viner. Så da fikk vi endelig valgt vin til forrett, hovedrett og dessert! Manger bare til velkomstdrikk, noen som har tips? I morgen kveld bærer det avgårde til lokalet hvor vi skal møte restauranten som skal stå for maten/serveringen. Blir spennende! Håper det går bra med planleggingen for dere også
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2009 #27 Skrevet 19. februar 2009 Jeg har ikke tenkt å gifte meg i september, for jeg har bursdag i begynnelsen av måneden og vet etter x antall bursdagsfeiringer at det da er slutt på sommervarmen og den litt skarpe høstlufta har kommet. Så til alle bruder: Husk paraply og et sjal eller lignende utenpå kjolen!
Lilly-L Skrevet 19. februar 2009 #28 Skrevet 19. februar 2009 Jeg har ikke tenkt å gifte meg i september, for jeg har bursdag i begynnelsen av måneden og vet etter x antall bursdagsfeiringer at det da er slutt på sommervarmen og den litt skarpe høstlufta har kommet. Så til alle bruder: Husk paraply og et sjal eller lignende utenpå kjolen! Hvis du ikke skal gifte deg i september, hva gjør du her da? Jeg har bursdag senere i september og har hatt mange flotte bursdager i fantastisk vær og sommervarme. I fjor var heller intet unntak med strålende sol og ca. 15 gr. Perfekt bryllupsvær vil jeg si! Orker ikke svette meg gjennom en juli-dag i alle fall.. Kommer jo litt an på hvor i landet man bor også. Synes måneden er perfekt jeg! Selvsagt må vi huske paraply og kanskje noe over skuldrene, men det kan faktisk regne og være litt kjølig midt på sommeren også
Gjest madam_mim Skrevet 19. februar 2009 #29 Skrevet 19. februar 2009 Jeg har ikke tenkt å gifte meg i september, for jeg har bursdag i begynnelsen av måneden og vet etter x antall bursdagsfeiringer at det da er slutt på sommervarmen og den litt skarpe høstlufta har kommet. Så til alle bruder: Husk paraply og et sjal eller lignende utenpå kjolen! Vi hadde 17 grader, strålende sol og knallblå himmel 13.september i fjor Så september kan virkelig slå til - og da er det vakkert :dåne:
mamsemamma Skrevet 24. februar 2009 #30 Skrevet 24. februar 2009 Juhuu, i helgen fikk jeg startet på invitasjoner og meny! Kjøpte en papirkutter som fungerte bra, så jeg kunne tilpasse alle formater selv. Kommer vel til å bruke noen helger til for å bli ferdig tenker jeg. Skal jo lage bordkort også. Har også hørt med foldal.no ang. monogramstempel, og det kostet kun 298,- for et stempel på 4x4 cm. Det kan da brukes til embossing som jeg har tenkt til å ha utenpå konvoluttene til invitasjonene. Noen som skal bruke embossing som har tips til spennende måter å bruke det på? Ellers er jeg på leting etter sko - vanskelig å finne synes jeg! Vil ha maks 5 cm., og helst lukket sko ettersom det kan bli usikkert med vær/temperatur. Vil ikke fryse på tærne Veldig usikker på det å bestille sko på nettet, liker å prøve først egentlig men... Og så hadde vi vinsmaking i går! Lagde den menyen vi skal ha (sånn ca.) og kjøpte inn litt forskjellige viner. Så da fikk vi endelig valgt vin til forrett, hovedrett og dessert! Manger bare til velkomstdrikk, noen som har tips? I morgen kveld bærer det avgårde til lokalet hvor vi skal møte restauranten som skal stå for maten/serveringen. Blir spennende! Håper det går bra med planleggingen for dere også Går nå fremover, sakte men sikkert Har ordnet med fotograf, sminkør og frisør. Og jeg har funnet meg brudesko Nå skal jeg starte på trykksakene.. Skal lage alle invitasjoner selv, og gleder meg tiul det! Scrapping er gøy!
mamsemamma Skrevet 24. februar 2009 #31 Skrevet 24. februar 2009 Jeg har ikke tenkt å gifte meg i september, for jeg har bursdag i begynnelsen av måneden og vet etter x antall bursdagsfeiringer at det da er slutt på sommervarmen og den litt skarpe høstlufta har kommet. Så til alle bruder: Husk paraply og et sjal eller lignende utenpå kjolen! Jeg elsker den skarpe høstlufta jeg...! En av grunnene til at vi valgte høstbryllup..
Musihus Skrevet 25. februar 2009 #32 Skrevet 25. februar 2009 Jeg har ikke tenkt å gifte meg i september, for jeg har bursdag i begynnelsen av måneden og vet etter x antall bursdagsfeiringer at det da er slutt på sommervarmen og den litt skarpe høstlufta har kommet. Så til alle bruder: Husk paraply og et sjal eller lignende utenpå kjolen! Neihei - spesiell kommentar i en tråd for septemberbruder. Jeg skal også gifte meg i september, 5 september. Det gjør jeg nettopp fordi jeg elsker den klare høstluften som såvidt har begynt å komme. Er jeg riktig heldig så har det begynt å komme farger på trær og busker! Det kan jo være vi er uheldig og får øspøs regnvær - men det kunne jeg ha fått i august også.. :-) Det vakreste bryllupet jeg har vært i i forhold til vær har forresten vært septemberbryllup :-)
Møffi Skrevet 25. februar 2009 #33 Skrevet 25. februar 2009 Jeg har ikke tenkt å gifte meg i september, for jeg har bursdag i begynnelsen av måneden og vet etter x antall bursdagsfeiringer at det da er slutt på sommervarmen og den litt skarpe høstlufta har kommet. Så til alle bruder: Husk paraply og et sjal eller lignende utenpå kjolen! Nå er det ikke alle som ønsker seg 30 grader og sol i bryllupet heller da... Syns september er en flott måned og skal selv gifte meg da neste år Lykke til alle bruder!
Coriander Skrevet 25. februar 2009 #34 Skrevet 25. februar 2009 Jeg har alltid likt tanken på et høstbryllup, elsker fargene og klarheten i luften samt at man kan lett gjøre det koselig inne. I sommerbryllup stikker jo folk ofte ut på kvelden, står ute og røyker i eveigheter f.eks. Det beste bryllupet jeg har vært i, var i et hvor det blåste full storm ute, så alle måtte være inne og det ble så utrolig bra stemning ut av det Når det gjelder planlegging, så har vi snakket med presten, hun var en utrolig hyggelig og imøtekommende dame. Vi ble enige om rammene rundt vielsen og at den skal foregå ute. Har snakket om meny med cateringfirmaet og holder på å lete meg i hjel etter en fotograf som ikke koster over 20 000. Tror jeg har funnet en som er 'bare' 12 000 Kan liksom ikke skjønne at det skal koste såååå mye...??? Har også funnet en nydelig liten brudesuite på et lite hotell midt inne i en skog, ser ut som et lite slott, superromantisk :rødme:
Gjest Snart klar Skrevet 25. februar 2009 #35 Skrevet 25. februar 2009 Huff håper ikke jeg blir bitt hode av nå.. vi har ikke satt noen dato ennå, men etter å ha lest denne tråden fikk jeg så lyst å gifte meg i september. Det er i grunn en symbolsk måned for meg og min kjære, - dessuten elsker jeg overgangen mellom sommer og høst. Når sommeren liksom ikke helt klarer slippe taket og kommer med de siste overbevisende vakre dagene *sukk* det er jo ti ganger mer romantisk det enn sommerbryllup slik jeg ser det.
Coriander Skrevet 25. februar 2009 #36 Skrevet 25. februar 2009 Huff håper ikke jeg blir bitt hode av nå.. vi har ikke satt noen dato ennå, men etter å ha lest denne tråden fikk jeg så lyst å gifte meg i september. Det er i grunn en symbolsk måned for meg og min kjære, - dessuten elsker jeg overgangen mellom sommer og høst. Når sommeren liksom ikke helt klarer slippe taket og kommer med de siste overbevisende vakre dagene *sukk* det er jo ti ganger mer romantisk det enn sommerbryllup slik jeg ser det. Jeg må jo bare si meg helt enig i dette
mamsemamma Skrevet 31. mars 2009 #37 Skrevet 31. mars 2009 Vel, hvordan går det? Her skjer ting sakte men sikkert. Jeg føler selv at ganske mye har falt på plass nå Venter på kjolen min, og er veeeeldig spent Når sender dere ut invitasjoner? Tenker at jeg snart skal begynne på dem... Sende dem i juni/juli..?
Karbis Skrevet 31. mars 2009 #38 Skrevet 31. mars 2009 Hei! Vi gifter oss 12 september:) Har bestilt og fått invitasjonene og skal sende de ut snart. Har s.u. 1 juli vi. Dette fordi vi bor i utlandet frem til sommeren, så vi må få orget ting når vi først er hjemme i Norge. Har også en del venner som kommer langveisfra, så da er det greit for de å få litt tid på seg i forhold til reise.
Lilly-L Skrevet 31. mars 2009 #39 Skrevet 31. mars 2009 Vi sender nok ut iløpet av april, og setter nok svarfrist 15. juni. De fleste av familie og venner vet datoen uansett, så trenger ikke så lang svarfrist. De får jo da uansett nesten to måneder på å svare. I tillegg vil vi gjerne ha svar før skoleferien starter da mange kanskje reiser på ferie og kan glemme å gi beskjed slik at vi ikke får svar før etter sommerferien.. og det blir nok litt tett opptil synes vi (litt kronglete svar, det her? :klø
Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 31. mars 2009 #40 Skrevet 31. mars 2009 (endret) Innlegget redigert. Reglene. Arwen (mod) Endret 31. mars 2009 av Arwen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå