Gå til innhold

Flere som skal ha septemberbryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Er det flere her inne som skal gifte seg i september?

Jeg har tenkt at det er jo leeenge til - helt til jeg laget en bryllupsticker og så at det er jo bare 7 måneder og noen uker til :fnise:

Vi har på plass:

*forlovere

*lokale (sånn nesten - det står mellom 2 forskjellige)

*brudekjole (bestilt)

*fotograf

Jeg har begynt å se på brudebuketter, vet sånn ca farger og form, men ikke hva slags blomster ennå.

Innbydelser, bordkort etc er neste på lista mi. Skal lage selv, men det er så vanskelig å bestemme hva slags stil etc. Må få bestemt meg snart, så jeg kan få begynt å lage dem.

Når må egentlig innbydelser sendes ut?

Håper flere septemberbruder slenger seg med på denne tråden :skravle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JAAA! :strix:

Vi er også godt i gang med planleggingen! 2009 er vårt år, dere :) *glede seg*!

Så bra at du startet tråden, lirypa :)

Så langt har vi ordnet med:

-kirke

-lokale og mat/meny

-fotograf

-forlovere

-toastmaster

-solist i kirken

-salmer

-funnet kjole (ikke kjøpt ennå)

-bestemt brudgoms-antrekk

-nesten ferdig gjesteliste

-bestemt design på invitasjoner (lage selv)

-vet sånn ca. hvordan vi vil ha blomster og kake

+ mye andre småting (har en laaang liste)

Tenker at jeg handler inn alt til invitasjonene iløpet av januar/februar så har vi litt god tid til å lage alt (skal også lage meny, kirkeprogram og bordkort). Skal sende ut i april/mai.

Det vanlige er vel 3-4 mnd på forhånd? God tid er jo bedre enn dårlig tid, når man uansett har bestemt en dato.

Lykke til med planleggingen! :danser:

Skrevet (endret)

Hurra! Så flott med flere septemberbruder :klemmer:

Gratulerer med forestående bryllup!

Hvordan innbydelser, bordkort etc. skal dere ha? Utforming, farger og sånt?

Jeg tror vi kommer til å satse på høstfarger, med rødoransje, (rust)røde fargetoner ispedd noe brunt og kanksje med innslag av litt gull (selv om jeg ikke er veldig "gullete" av meg).

Jeg liker det enkelt - men flott, om dere skjønner :fnise:

Har tittet litt på dette, men jeg vet ikke helt...

post-14113-1231512431_thumb.jpgpost-14113-1231512442_thumb.jpgpost-14113-1231512450_thumb.jpg

Liker også noe liknende dette:

post-14113-1231512557_thumb.jpg

Endret av lirypa
Gjest madam_mim
Skrevet

Vi giftet oss 13.september i fjor og hadde verdens vakreste høstdag - 17 grader og strålende :sol:

Vi satset på gull, creme og brunt i forskjellige nyanser som farger og brakk av med å legge en ildrød bladranke (som vokser på storesøsters drivhustak) midt på bordet - det ble heeelt nydelig!!!

Gled dere - septemberbryllup er fantastisk :hjerte:

Skrevet

Gratulerer med bryllup til dere også!

Veldig fine bilder du har lagt ut, lekkert og stilrent. Vi har valgt grå, sølv, lyserosa og hvit. Var litt i tvil på om vi skulle bruke lilla i tillegg, men har noen rosa hjerter jeg skal bruke, og det er mulig det krasjer litt. Men det er kjapt gjort å bytte, så vi får se. Skal jo handle inn snart.

Har alltid drømt om et sommerbryllup, så når det (av ulike grunner) ble et septemberbryllup så prøver vi å holde på sommer-temaet likevel. Det er jo ikke sååå mye høst i september - bladene er fortsatt grønne, i alle fall her i sør.

Hvor har du funnet bildene? Kanskje jeg kan få andre tips der du fant dette :)

Skrevet
Vi giftet oss 13.september i fjor og hadde verdens vakreste høstdag - 17 grader og strålende :sol:

Vi satset på gull, creme og brunt i forskjellige nyanser som farger og brakk av med å legge en ildrød bladranke (som vokser på storesøsters drivhustak) midt på bordet - det ble heeelt nydelig!!!

Gled dere - septemberbryllup er fantastisk :hjerte:

Så flott at dere fikk en flott dag! Gratulerer så mye! Jeg gleder meg stort til mitt høstbryllup!

Hørtes flott ut med den borpynten! Har du noen bilder du kunne tenke deg å dele med oss?

Lilly-L: Jeg er sikker på at dere får et flott høstbryllup - selv om drømmen din har vært et sommerbryllup! Jeg husker ikke helt hvor jeg har funnet bildene (har lagret dem på PC'n min), men jeg skal forsøke å spore det opp. Men det blir ikke før litt senere, nå må jeg avgårde.

Så koselig å ha noen å "snakke" med som skal ha/har hatt bryllup på samme årstid!

Gjest madam_mim
Skrevet
Hørtes flott ut med den borpynten! Har du noen bilder du kunne tenke deg å dele med oss?

Jeg har ikke fått de beste bildene av bordpynten enda :overrasket: Men så fort jeg får de kan jeg legge ut noen :Nikke:

Skrevet

Takk for link lirypa :)

Håper det kommer enda flere septemberbruder hit! :goodbye:

Skrevet

Hei hei.

Jeg planlegger også å bli septemberbrud dette året. Men av økonomiske årsaker har vi ikke bestemt datoen enda. Må komme oss igjennom januar å få avklart noen små detaljer før vi tar den endelige avgjørelsen.

Heldigvis bor vi på en ganske liten plass så det er liten sjangs for at kirke og festlokale er opptatt på beg av september, og vi er fleksible med tanke på dato :fnise:

Men selv om datoen ikke er bestemt enda så har jeg kommet et stykke på vei med planleggingen.

-Jeg har avtalt time for å se på kjole, og jeg har en liten anelse om hvordan kjole jeg kan tenke meg.

-Jeg har skaffet forlover

-Menyen er klar

-Budsjettet er nesten klart

-jeg er nesten ferdig med å planlegge hvordan bordkort, invitasjoner, sanghefte ol skal være

-Har en grei ide om hvilke farger vi skal bruke, og hvordan bordpynt vi skal ha

-Gjesteliste er nesten ferdig

-Jeg har begynt å dikte sang som skal synges, istedet for tale til min kjære mann.

(føler meg litt teit siden jeg har begynt på sangen alerede da, hehe :sjenert: )

Håper virkelig at ting går i orden slik at det blir bryllup i år...tror virkelig ikke at jeg har tålmodighet til å vente til 2010! :gjeiper:

Skrevet

Vi skal gifte oss 12. september :) Artig med september-tråd :)

Det vi har klart er:

- kirke

- lokale

- gjesteliste

- forlover til meg

- dress til mannen

- tema og farger

Nesten klart:

- kjole til meg

- musikk

- kokker

- servitører

- meny

- budsjett

- fotograf

- vet hvordan trykksakene skal være, men har ikke laget de ennå

- skal starte innkjøp av alkohol snart (dette tar vi litt etterhvert)

Tja... Kommer ikke på mer nå. :) Skal bestille time hos frisør om ikke så lenge, greit å være tidlig ute. Skal også få bekreftelse fra fotograf snart i boks tenker jeg... Så må mannen få fingeren ut og bestemme seg for forlover ;) Føler vi har gooooood tid på oss, så stresser ikke. Men vi gleder oss...! :)

Skrevet

Åh, da gifter vi oss på samme dag, mamsemamma! Så gøy! :danse:

Ser ut som om vi har kommet ca. likt! Har forresten også:

-bestilt time og prøvetime til frisør/makeup

-startet på musikkliste (skal ha anlegg)

-begynt på ønskeliste

-valgt ut/inn-musikk til kirken

Vi har fortsatt god tid da. Men tiden går faktisk ganske fort...ser at tickeren min ticker avgårde :fnise: Til uken skal jeg høre med lokalet hvor vi skal ha middagen hva som inkluderes av dekketøy, duker, lysestaker osv.. tror faktisk det er inkludert, men greit å vite hva vi skal planlegge å kjøpe inn.

Tigermor: Synes ikke det er teit at du har startet å tenke på sangen din, jeg! Begynte også tidlig med å tenke på alt mulig ting og tang :fnise: Digger jo å planlegge jeg, da :duskedame:

Skrevet

Hehe, så bra at flere er som meg :ler:

Jeg elsker å planlegge ting, så om forloveden min hadde gitt meg frie tøyler så hadde hele bryllupet vært ferdigplanlagt og alt bestillt i løpet av bare noen dager tror jeg :fnise:

Men siden det ikke er heelt 100% sikkert at det blir bryllup dette året så vil samboeren min ta det litt rolig med forberedelsene. Hehe, jeg tror IKKE han skjønner hvor MYE jobb og planlegging som faktisk trengs for å gjennomføre et drømmebryllup :)

Jeg husker bare hvor mange timer jeg brukte på å planlegge dåpen til lillegutt, jeg tegnet kaker så jeg visste hvordan de skulle pyntes, redigerte bilder til innbydelsene, og bordkort og pynt ble planlagt i en evighet før jeg bestemte meg :rødme:

Og i dåpen var det "bare" 25gjester, i bryllupet blir det ca 120.... oh`shit, blir helt svett jeg :sjenert:

Men det er jo superartig å planlegge og drømme da!!

Skrevet
Åh, da gifter vi oss på samme dag, mamsemamma! Så gøy! :danse:

Det er jo gøy :)

Vel... Utenom "har gjort-lista"-mi har jeg jo en god del planer klare. Trenger bare å få satt dem ut i live :fnise: Har så god tid føler jeg.

Mange som mener jeg er fryktelig tidlig ute med ting. Moren min feks mente at det kunne da ikke ta mer enn et par-tre måneder å planlegge et bryllup :roll: hehe... Jaja. Godt å "treffe" likesinnede her da ;)

Skrevet

Heisann alle september bruder! :goodbye:

Så koselig med en tråd for oss :)

Bryllupet vårt er i slutten av september og det føles supergodt å kunne si at vi skal gifte oss i år' istedet for neste år... :bryllup:

Vi storkoser oss med planleggingen og kjæresten er veldig involvert.

Dette er klart:

Lokale

Prest

Catering firma, depositum betalt

Kjolen (dvs holder på å betale den)

Fargetema (mango, bringebærrød, fersken, oker, grønn)

Forlovere til meg (2 stk)

Forlover til han

DJ (kompis)

Filming (venninne som tilfeldigvis jobber som filmfotograf)

Kakebakere til kakebordet

Save-the-Date

Invitasjoner

Confetti (svigermor høster og tørker roseblader fra egen hage)

Pynting av lokale (venninne)

Bryllupskake (bakes av svigermors venninne)

Ting som ikke er klart:

Skriftlig tillatelse fra grunneier, skal vies ute (han har sagt ja muntlig)

Fotograf

Blomster

Frisør

Mannens antrekk

Sko og andre pyntesaker til meg

Løpere til bord

Pynt til lokale (lys, duker, fairlylights)

Leie av stoler

Pynt til vielsessted

Meny

Eventuelle musikalske innslag

Kjole til blomsterpike

Puuh, jeg blir litt svett av å tenke på alt som må gjøres og ordnes... :hakeslepp: Men det er fint å se at vi er noenlunde likt i løypa, det gjorde meg litt mindre stresset :fnise:

Ønsker dere alle lykke til med planleggingen!

Skrevet

Hei alle dere

Vi gifter oss 12.september og er godt igang med planleggingen og sparing..

Dette er i boks:

- kjolen

- fotograf

- frisør

- forlovere

- musikk

- lokalet

- tema for innbydelser, bordkort og trykksaker ( skal lege selv) har laget en prøve

og er veldig fornøyd

- gjesteliste

- kaker

- kirke/prest

- barnevakt til lillegullet, hele dagen

- barnevakt til barna på natta

- bukett

- toastmaster

- bil fra kirka til bryllupslokalet

Ikke i boks:

- meny

- brudgommens klær

- brudepike/brudesvenn klær

- sko/ pyntesaker til meg

Sikkert mye annet også... men du verden så moro med bryllupsforberedelser..

For tiden er det invitasjoner som er i fokus, regner med å sende de ut rundt påsketider..

Koselig med denne linken for oss septemberbruder

Lykke til alle!!

Skrevet

.. også

Lirypa...pynten med hjertene du har funnet likte jeg godt, skal ha hjerter som tema... hvor fant du det?

Skrevet (endret)
.. også

Lirypa...pynten med hjertene du har funnet likte jeg godt, skal ha hjerter som tema... hvor fant du det?

Idéen kommer herfra: http://web.scrapping.no/j/index.php?option...9&Itemid=15, men jeg har foreløpig ikke bgynt å lete etter det som trengs for å lage dette. Men antar at Panduro eller diverse scrappebutikker eller evt egne perlebutikker kan ha det stæsjet som trengs :jepp:

Gå inn på Bryllupsspesial i den oransje boksen oppe til venstre og scroll deg nedover.

Endret av lirypa
  • 2 uker senere...
Skrevet

Nå er florist bestilt og invitasjonene ble levert på døra i dag, de er kjempefine! Kremfargede med gullskrift og kobberfarget organza sløyfe med gullkonvolutter. Fikk også sånne bagasjelapper med, som vi skal bruke som bordkort, skal surre de rundt en pose med hjemmelagde bryllupscookies, tror det blir fint.

Må si at alt pluteslig føltes veldig reellt da jeg åpnet esken med invitasjonene og måtte gråte en liten skvett...(har litt vel slakke tårekanaler...)

Skal ringe kjolebutikken om en liten straks og betale litt mer på kjolen også, har en skikkelig bryllupsdag i dag :rødme: Og så er det fint å kunne stryke ut litt på den lange lista av de hundrevis av tingene som må gjøres.

Håper dere andre koser dere med planlegging :jepp:

• 3 uker senere...
Skrevet

I løpet av de siste dagene er både bryllupsreise og kjole bestilt! Jippi :strix:

Nå stresser jeg litt med invitasjoner vi skal lage selv.. må planlegge hvor mye jeg skal kjøpe inn av forskjellig papir osv.. og bestille stempel med monogram - må bare få gjort det snaaart :bond:

Ellers må jeg få kjøpt inn litt forskjellig vin så vi får smake litt, og bestemme oss for hvilke typer vi skal ha.

Skal forresten på arrangementsgjennomgåelse i lokalene neste tirsdag - det blir spennende! Må huske å notere meg det jeg lurer på :dry:

Hvordan går det med planleggingen hos dere? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...