januar-jenta Skrevet 24. juni 2003 #1 Skrevet 24. juni 2003 lurer nå på en ting jeg da... jeg har spurt under her men nå bli spørsmålet litt annerledes... jeg hadde ubeskyttet sex 2 uker før mens, den helga glemte jeg 2 p-piller. på lørdag midnatt fikk jeg mensen. og nå har jeg nesten ikke mensen lenger, bare blør såvidt... (og jeg har ALLTID mensen 6 dager og rester den 7 dagen) pluss at puppene mine er ømme. en ting til som har streifet meg er at jeg har hodepine støtt og stadig nå, men vanligvis har jeg det aldri!?!?!? på lørdag rundt 14 tiden tok jeg en rsfu test, som var negativ(vet ikke helt hvor mye jeg stoler på den siden jeg har hørt så mye rart om den her inne på kg) kan jeg være gravid? jeg vet jeg burde vente og ta en test senere, men er det nødvendig?
Silfen Skrevet 24. juni 2003 #2 Skrevet 24. juni 2003 Går du fortsatt på pillene? Ja, du kan være gravid og ha mens. Ta deg en tur til legen og ta en hcgprøve om du er veldig usikker, så slipper du å tenke på dette lenger.
januar-jenta Skrevet 24. juni 2003 Forfatter #3 Skrevet 24. juni 2003 ja, jeg går fortsatt på pillene!!! det er nok ikke bare bare å gå til legen... jeg bor på et ganske lite sted hvor alle kjenner alle. pluss at jeg har sukkersyke så kjenner de meg veldig godt på lege-kontoret og mamma kjenner dem... jeg kjørte ltil byen litt unna hvor ingen kjenner meg for å kjøpe den herskens testen..hehe!! jeg skal flytte til august og begynne på høyskole... så HVIS jeg skulle være gravid vil jeg velge å ha barnet!! men har ikke så lyst til å gå til legen gitt... men det som er er at hvis jeg skulle være gravid så må jeg ha mye mer oppfølging på sykehus osv pga sukkersyken! noe som gjør det vanskelig for meg å skjule det en stund fremover... sitter litt i saksa jeg nå :-?
Silfen Skrevet 24. juni 2003 #4 Skrevet 24. juni 2003 Jeg tror det er slik at p-pillebruk vil gjøre at du fortsetter å ha mens selv om du skulle være gravid. Ikke 100% sikker altså. Har du ikke mulighet for å dra til lege annet sted? Legen har taushetsplikt, så du kan forsåvidt dra dit.
Nanella Skrevet 24. juni 2003 #5 Skrevet 24. juni 2003 Du kan vel komme deg på et apotek litt unna og kjøpe den testen.. Eller bestille den på nettet? Om det er fastlegen din din mor kjenner og du ikke vil gå til kan du jo bare bestille time hos en annen?? Du er ikke tvunget til å gå til fastlegen.. Dessuten så tror jeg at hvis du har mistanke om at du er gravid bør du ikke fortsette å ta p-piller. Bruk annen prevansjon til du har fått bekreftet/avbekreftet om du er gravid. Syns hvertfall at du skal gjøre noe. Som du selv sier trenger du mer oppfølging fra lege siden du har sukkersyke og da er det vel greit og ikke gå rundt å lure. Lykke til hvertfall!! XSiljeX
Jinx Skrevet 24. juni 2003 #6 Skrevet 24. juni 2003 Hvis du tror at du er gravid, må du ihvertfall slutte med pillen, om du vil beholde barnet !!
januar-jenta Skrevet 24. juni 2003 Forfatter #7 Skrevet 24. juni 2003 er det farlig å fortsette med pillen da?? tror jeg har lest et sted at det ikke skader barnet... eller tar jeg grundig feil?? men hvor lang tid skal jeg evt. vente til jeg tar en graviditets-test igjen?? tok jo en på lørdag da...vente til neste mens??
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 24. juni 2003 #8 Skrevet 24. juni 2003 Kan du ikke bare slutte med dette uendelige hvis/hva vaset og bestille time hos lege. Si hva det gjelder så får du time veldig raskt. Ingen her inne kan si sikkert om du er gravid eller ikke. Minnie
Jinx Skrevet 24. juni 2003 #9 Skrevet 24. juni 2003 Vente til neste mens ??? Eh..... Jeg gjentar : Kast pillene idag, om du tror du er gravid, og vil beholde barnet. Klart barnet tar skade av p-pillene !!! Det står det skrevet i pakkningsvedlegget også..
Gjest Zalomine Skrevet 24. juni 2003 #10 Skrevet 24. juni 2003 Nja, det står IKKE i mitt pakningsvedlegg at de skader barnet, men klart, er man gravid er det ingen grunn til å bruke dem. Leger har sagt (ok, skrevet da) at det ikke er farlig om man spiser piller før man har oppdaget at man var blitt gravid. Du KAN være gravid. Du sier du vil beholde det dersom du er det. Så hvorfor ikke gå til legen? Om du ikke er gravid, så er du ikke gravid, om du er det, og skal beholde ungen, så må du jo fortelle det til din mor likevel.... Uansett, legen har taushetsplikt, om du går og tar en test hos legen, så har legen IKKE LOV til å fortelle om dette til din mor uansett, så hva er problemet? (med mindre du er under 16, og legen synes det er svært gode grunner for at din mor må vite det) Og, om du nå av en eller annen grunn ikk tør gå til legen, få i det minste tatt en test. Det kan ha vært for tidelgi å teste sist gang, og det har vi fortalt deg flere ganger. Ta en ny test. Bruk morgenurin. Eller, gå til legen. Om du er gravid må du jo før eller siden til legen, og din mor får vite om det fordi magen vokser etterhvert. Om du ikke er gravid, så holder legen tett om det, selv om du bor på et lite sted, det er han nemlig pålagt etter loven! Du kan selvsagt gå til en annen lege, og tester selger de på alle apotek, nært eller fjernt. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå