Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fikk et akutt behov for klippe av flisete tupper, og da min faste frisør er sykmeldt ut mnd, ble det en annen frisør. men det skulle da vel ikke være noe problem, siden jeg bare skulle stusse litt og friske opp frisøyren min. Seansen begynner med at hun ser på håret mitt, og spør hvor mye jeg vil ta av. 3-4 cm sier jeg. På det punktet hadde jeg hår til midt mellom skulderbladene. OK, sier damen, noe annet du vil gjøre? Nei, sier jeg, bare stuss og følg frisyren. Under klippingen gikk alt veldig fort, alt var et virvar av hår, og jeg satt stort sett med hår i øyene. Føne-style og se litt i speilet, så jo at det var kortere, men så da greit ut. Betalte og gikk.

Jeg så jo fort at hun hadde tatt mer enn avtalt, men jeg er ikke så veldig flink til å si i fra - dvs at jeg sier aldri fra.. men tenkte for meg selv at håret hadde nok godt av det. Men når jeg er ute fra frisøren og kjenner i håret, så kjennes det fryktelig tynt ut! prøver å rufse det litt, men det kjennes bare merkelig... drar rett hjem, dusjer og prøver egenstyling, men det hjelper lite. Håret mitt har nå gått fra å være midt mellom skulderbladene til såvidt nedenfor skuldrene, det er VELDIG oppklipt sånn at mitt egentlige tykke hår virker pistrete og tynt. Det er umulig å få til en styling som jeg er fornøyd med, ingenting "henger" sammen sånn som frisyren min gjorde før.... Var så sur, sint og lei meg over det som føles som fjoner i går.... Stakkars kjæresten min i går! :sjenert:

Idag har det vært hestehale (forøvrig redusert med 50 % tykkelse..) og hårbånd. Er vel ikke så mye å gjøre med det, får bare ta tiden til hjelp. men Fy så kjipt sånne tin kan være :( ødelegger humøret massivt!

Søker vel ikke noen råd eller noe, bare en liten utblåsning...

Endret av Xtra_lilje
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fikk et akutt behov for klippe av flisete tupper, og da min faste frisør er sykmeldt ut mnd, ble det en annen frisør. men det skulle da vel ikke være noe problem, siden jeg bare skulle stusse litt og friske opp frisøyren min. Seansen begynner med at hun ser på håret mitt, og spør hvor mye jeg vil ta av. 3-4 cm sier jeg. På det punktet hadde jeg hår til midt mellom skulderbladene. OK, sier damen, noe annet du vil gjøre? Nei, sier jeg, bare stuss og følg frisyren. Under klippingen gikk alt veldig fort, alt var et virvar av hår, og jeg satt stort sett med hår i øyene. Føne-style og se litt i speilet, så jo at det var kortere, men så da greit ut. Betalte og gikk.

Jeg så jo fort at hun hadde tatt mer enn avtalt, men jeg er ikke så veldig flink til å si i fra - dvs at jeg sier aldri fra.. men tenkte for meg selv at håret hadde nok godt av det. Men når jeg er ute fra frisøren og kjenner i håret, så kjennes det fryktelig tynt ut! prøver å rufse det litt, men det kjennes bare merkelig... drar rett hjem, dusjer og prøver egenstyling, men det hjelper lite. Håret mitt har nå gått fra å være midt mellom skulderbladene til såvidt nedenfor skuldrene, det er VELDIG oppklipt sånn at mitt egentlige tykke hår virker pistrete og tynt. Det er umulig å få til en styling som jeg er fornøyd med, ingenting "henger" sammen sånn som frisyren min gjorde før.... Var så sur, sint og lei meg over det som føles som fjoner i går.... Stakkars kjæresten min i går! :sjenert:

Idag har det vært hestehale (forøvrig redusert med 50 % tykkelse..) og hårbånd. Er vel ikke så mye å gjøre med det, får bare ta tiden til hjelp. men Fy så kjipt sånne tin kan være :( ødelegger humøret massivt!

Søker vel ikke noen råd eller noe, bare en liten utblåsning...

Uff :(

Har vært med på det selv og vet hvor utrolig kjedelig det er...

En mager trøst er vel at det gror ut igjen..

:klem:

Skrevet (endret)

Uff, det der vet jeg alt om... Skulle også bare stusse tuppene mine en gang for noen år siden, og er heller ikke flink til å si fra ettersom jeg er ganske sjenert... Så bare at håret ble kortere og kortere og tenkte at hvis jeg ikke roper ut nå så blir jeg HELT kort! Frisøren sa da "jeg tror du ville kledd kort hår..."! :sjokkert: Det har da ikke han noe med?! Så jeg måtte jo bare redde det som var igjen av lengde da, og gikk ut med en grusom hockeysveis som ødela resten av uka/måneden. Stoler ikke helt på frisører etter den episoden...

Endret av Tillepike
Skrevet

Uff ja. Der har jeg også vært. Skikkelig kjipt :sjokkert:

Men hadde dette skjedd igjen med meg, ville jeg jaggu ha krevd pengene mine tilbake i det minste!! Eller helst ikke betalt i det hele tatt!!!!

Du har jo egentlig ikke fått det du har bestilt og betalt for. Og da skulle det jo bare mangle...

Liten trøst å få pengene tilbake, da det ikke gir håret tilbake. Men litt trøst er jo bedre enn ingenting eller...??

Kan jo være greit å klage til salongen, da dette kan gi en liten ripe i lakken hos den aktuelle frisøren.

Lykke til :smilyblomst:

Skrevet

Da hadde jeg gått tilbake og klagd!

Har hun klippet så mye uten at det var avtalt synes jeg rett og slett ikke at du skal betale full pris.

Skrevet

Tror vi alle kjenner oss igjen der ja! Uff, husker hvor mye jeg gråt selv, i flere dager, etter at jeg ble "skamklipt". Gikk fra å ha hår som gikk nedenfor puppene, til litt lenger enn skulderlangt hår. Skulle bare klippe fem cm, ble nærmere 20... Jeg stoler heller ikke på frisører etter det.

MEN, man må huske på at det "bare" er hår, det vokser alltid ut igjen. Og mest sannsynlig blir du vant til det etterhvert. Det er sikkert en fattig trøst, men. :) Du vil iallefall slutte å tenke så mye på det etter en stund. :)

:hug:

Skrevet

Enig med personen over, jeg ville gått tilbake og fått pengene tilbake. Gjort det selv før og det har gått fint :)

Skrevet
Enig med personen over, jeg ville gått tilbake og fått pengene tilbake. Gjort det selv før og det har gått fint :)

Ja, lurer på det, men jeg er så feig når det gjelder frisører.....må sies at jeg synes klippen er enda verre etter helgen. funnet flere sleivklipp, skiller flere cm på venstre og høyre side... men vil ikke klippe mer heller. var på fest på lørdagen, og etter et tonn med skum, dust it, spray og voks, så det sånn noenlunde ut.men det blir hestehale en god stund på meg ja! og det er kjedelig, var liksom ikke derfor jeg gikk til frisøren.. uff, lyst å få pengene tilbake, men trenger et spark i ræva.. kanskje ta med kjæresten

Skrevet

Åå, kjenner igjen den følelsen der :klem:

Har også grått etter frisørtimer.. sist gang hadde jeg til og med bilde, skulle ha lyst brunt hår med highlights, og hva fikk jeg? Nesten helt svart hår med en lilla undertone!! Og noen veldig tydelige striper som så litt gul ut. Gråt hjemme på badet, og gikk og kjøpte meg lue. Dro til en annen frisør et par dager etterpå, og hun synes håret var forferdelig klipt og farget. Hun klipte meg faktisk gratis, for hun synes ikke jeg burde gå rundt med klippen til den forrige frisøren. Grr, blir så sinna på frisører som gjør noe HELT annet enn man ber om.

Synes også du burde gå å klage. Det er jo kjipt, men enda kjipere å bruke masse penger på å gjøre håret styggere. Håper det vokser fort! :)

Skrevet

Uff stakkars deg! Som noen her oppe nevnte så tror jeg vi alle vet hvordan du har det, dessverre :(

Jeg sluttet å gå til frisør etter at jeg som 18 åring nesten fikk sammenbrudd etter det han gjorde mot meg, jeg er av den type jente som nesten må ha langt hår, ellers blir ansiktet uten ramme. Desto lenger hår, desto penere balansert ansikt. Jeg hadde langt nydelig hår ned til korsryggen og var sinnsykt stolt av det vakre håret mitt, jeg mente selv at skjønnheten min lå i håret. Så gikk jeg til frisør, og skulle stusse det.. Vi ble enige om ett par cm i stuss, pga noen småslitte tupper. Han stod og målte opp og ned håret mitt og plutselig tok han bare tak i håret mitt og klipte av nærmere 40 cm! Jeg for opp og skrek og spurte hva i all verden han gjorde for noe, han svarte at det var mengden som han mente var slitt. Jeg fikk helt anfall og begynte å gråte, sjefen hans kom løpende til og spurte hva som foregikk, jeg fikk forklart alt og det kom tydelig frem at jeg ikke var fornøyd og at frisøren hadde gjort en feil. Jeg slapp å betale noe, og fikk velge hårprodukter for 1000 kr fra salongen som plaster på såret, jeg raska med meg noe og løp gråtende hjem.. I dag, 4 år senere er jeg midt på ryggen i hår lengde, jeg skal ha like langt og nydelig som den gang, men aldri mer klipp hos frisør...!! Nå er det moren min som er ansvarlig for den jevnlige stussen!

Vet det er lite trøst i ordene, men hår vokser ut igjen, og det vil bli like pent som før! Dessverre er det ikke gjort på en dag..

:klem:

Skrevet
Ja, lurer på det, men jeg er så feig når det gjelder frisører.....må sies at jeg synes klippen er enda verre etter helgen. funnet flere sleivklipp, skiller flere cm på venstre og høyre side... men vil ikke klippe mer heller. var på fest på lørdagen, og etter et tonn med skum, dust it, spray og voks, så det sånn noenlunde ut.men det blir hestehale en god stund på meg ja! og det er kjedelig, var liksom ikke derfor jeg gikk til frisøren.. uff, lyst å få pengene tilbake, men trenger et spark i ræva.. kanskje ta med kjæresten

Om det er vanskelig å ta det direkte med henne, ta det med lederen for salongen per telefon. Litt enklere å være småsinne da :)

Skrevet

Jeg har vært der jeg også :dåne:

Men som frisør av yrke så må jeg bare spørre om dere er sikre på at disse dere var hos hadde fagbrev? :klø: De høres jo inkompitente ut...

Skrevet

Vet ikke om denne frisøren har fagbrev, men jeg gikk til en frisør tilhørende en anerkjent, troooor kanskje landsdekkende frisørkjede. Mange filialer hvertfall.

Skrevet

Mange ganger i slike kjeder når de får inn lærlinger, setter de dem i arbeid et par mnd som lærlinger bare også lar de dem ture på å ta fulle priser... Har snakket med flere lærlinger fra bla. nikita som prøvde å klage på mangelfull opplæring i bedriften for de følte at de bare ble kastet ut i jobb som om de skulle jobbet slik i flere år...

Skrevet

Hvis du skal dra tilbake for å klage, så må du iallfall gjøre det med en gang.

Gjest Gjest_Salamandra_*
Skrevet

Høres ut som om dere har vært skikkelig uheldige, folkens.. Jeg skjønner hvorfor det er vanskelig å klage til frisøren, men det burde faktisk være helt selvfølgelig. Som alle andre varer og tjenester..!

Jeg var forresten nettopp til frisøren og ble kjempefornøyd. Jeg var hos Toni & Guy på Grunerløkka, til en frisør som heter Mirsti som var kjempeflink. Hun hørte på hva jeg sa, og det ble akkurat sånn jeg hadde tenkt (og det er ikke ofte!!) Anbefaler henne om dere tør å dra til en frisør igjen noengang..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...