Gå til innhold

Hvor lang tid fra en konto til en annen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klokken åtte på morgen idag satte jeg over pengene mine fra en konto til en annen konto i en annen bank... Når kan jeg regne med å ha dem dem inne på "rett" konto*?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På mandag kanskje :)

1-2 virkedager. Lørdag og søndag er ikke noe virkedag. Dermed får du de ikke før mandag. Med mindre du er kjempeheldig og får de i ettermiddag da :)

Skrevet

Det kommer litt ann på når banken din har utkjøring. Hvis de hadde en utkjøring like etter at du la inn overføringen vil mottaker trolig ha pengene i ettermiddag. Hvis ikke så skal pengene være på plass må mandag.

Det skal ikke ta 2 virkdager. Normalt er pengene inne samme dag hvis pengene blir overført veldig tidlig om morgenen (muligens for sent i ditt tilfelle, tror nok muligens at overføringen burde vært registrert i går kveld isåfall), evt. neste virkedag.

Går det lengre tid enn dette har det skjedd en glipp (evt. det er brukt giro eller kontantinnskudd over skranke ol)

Skrevet

Takk for svar dere :) Pengene kom inn nå klokken tre :D

Skrevet (endret)

Overførsel mellom DNB Nord og Postbanken direkte via banken eller nettbanken går veldig raskt i alle fall!

Dersom du gjør det i selve banken (eller bank i butikk) skjer det straks.

Dersom du gjør det eks. før. kl. 12.00 på nettbanken kommer det inn etter ca. 1-3 timer etterpå. Postbanken/DNB Nord har oppdateringer kl.10.00, kl. 12.00 og 18.00 og 24.00 mener jeg å huske.

Altså: før kl. 10.00 på nettbanken kommer de inn garantert samme dagen, mellom disse bankene "vaffal"

Min erfaring :)

Endret av Silmarill
Skrevet
På mandag kanskje :)

1-2 virkedager. Lørdag og søndag er ikke noe virkedag. Dermed får du de ikke før mandag. Med mindre du er kjempeheldig og får de i ettermiddag da :)

1-2 virkedager? Hvor tar du det fra egentlig?

• Liker 1
Skrevet
1-2 virkedager? Hvor tar du det fra egentlig?

Det tar jeg fra dama i luka på sparebank 1 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...