Gjest eks dama Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Jeg og sambo gikk fra hverandre for 2 måneder siden. Nå har jeg akkurat fått vite at han har tatt kontakt med en kollega av meg og skal på date med henne. Jeg jobber i et lite firma med bare 11 ansatte. Eks-sambo har truffet henne ved flere anledninger når vi har vært på julebord og sommerfest og sånn. Jeg synes det er litt ekkelt. Eks-sambo er 41 år (jeg er 38) og hun kollegaen min er 24 år. Jeg tenker litt på at han kanskje har hatt et godt øye til henne lenge og at de kanskje har gjort ting bak min rygg. Ikke lett å være på jobb nei....
Gjest Flode Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 Oi da, denne var lei... Åssen var bruddet deres da? Kan du prate med han om at du syns det er sårende? Vil han forstå det? Og ikke minst, vil ha respektere det?
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #3 Skrevet 9. januar 2009 Kan du prate med han om at du syns det er sårende? Vil han forstå det? Og ikke minst, vil ha respektere det? Han er 41, hun han skal på date med er 24, så jeg tipper svaret på disse spm er ett klart, rungende NEI!
guttemann Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 Han er 41, hun han skal på date med er 24, så jeg tipper svaret på disse spm er ett klart, rungende NEI!Ja fysj, for aldersforskjell er ekkelt og en stor uting. Sånn for sikkerhets skyld:
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #5 Skrevet 9. januar 2009 Ja fysj, for aldersforskjell er ekkelt og en stor uting. Sånn for sikkerhets skyld: Regner bare med at pikken hans får seg ett kraftig løft ved å ha seg med ei på 24, spesielt ettersom han er vant med ei på 38.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #6 Skrevet 9. januar 2009 Regner bare med at pikken hans får seg ett kraftig løft ved å ha seg med ei på 24, spesielt ettersom han er vant med ei på 38. Noen aksepterer at de blir eldre og at det samme gjelder for partneren. Så har vi de som aksepterer at de selv blir eldre,men ikke partneren. Du er blandt dem. I tillegg så føler du for å påpeke at en bestemt alder så er en kvinne utgått på dato. Rene gladgutten du
Gjest dumt men Skrevet 9. januar 2009 #7 Skrevet 9. januar 2009 Prøv å ikke legge så mye energi i det... lett sagt men. Det er slutt, gå videre. Finn deg en flørt selv!
Gjest Miley Skrevet 9. januar 2009 #8 Skrevet 9. januar 2009 Jeg ville rett og slett ikke latt meg hefte med det. Irriter deg i det stille, offentlig så hever du haka et ekstra hakk og se henne i øynene som det skulle være det minste problem.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #9 Skrevet 9. januar 2009 Regner bare med at pikken hans får seg ett kraftig løft ved å ha seg med ei på 24, spesielt ettersom han er vant med ei på 38. Er det ikke omvendt kanskje???
Gjest TS - eksdama Skrevet 10. januar 2009 #10 Skrevet 10. januar 2009 Oi da, denne var lei... Åssen var bruddet deres da? Kan du prate med han om at du syns det er sårende? Vil han forstå det? Og ikke minst, vil ha respektere det? Bruddet vårt var greit nok. Men samlivet vårt hadde hanglet en lang tid. Stort sett fordi at jeg ikke hadde lyst på sex med ham.... Sårt tema. Jeg vet ikke helt om det er sårende jeg finner det at han skal date en ung kollega av meg. De har egentlig ingenting med alderen hennes og gjøre, bare at jeg jobber med henne og jeg vet at de har truffet hverandre via arrangement på min jobb. Blir det noe mer så blir det litt merkelig ved lunchbordet på jobben. Typisk kvinnearbeidsplass med mye sladder og kakling.... Grunnen til at min eks har falt for denne dame er nok ikke fordi at hun er ung og sprek slik noen av dere (som bare tenker koffert) tror. Hun er kjempeintellingent og veldig reflektert. Det er noe min eks har påpekt flere ganger. Han har vært imponert over hennes utdannelse og væremåte. Den gang da (mens vi fortsatt var sammen) så la ikke jeg noe i det. Jeg har syntes det samme om henne og hun er en flott jente. Når det gjelder det at hun er 14 år yngre enn meg så tar jeg egentlig ikke det så tungt. Jeg er forresten en mye mer veltrenet og flott figur enn henne. Hun er ganske brei over baken og selv om hun er søt og pen så har hun ikke en flott kropp. Men så er heller ikke det viktig for alle menn! Hun er pen, sympatisk og intelligent. Det er turn-on nok for mange menn det! Prøv å ikke legge så mye energi i det... lett sagt men. Det er slutt, gå videre. Finn deg en flørt selv! Selvfølgelig skal jeg finne meg en flørt selv. Kanskje fra arbeidsplassen til min eks? Nei det var tull.
Rosalie Skrevet 10. januar 2009 #11 Skrevet 10. januar 2009 Hev deg over det, og dersom det faller kommentarer om det på arbeidsplassen, så kom med kommentar a la "Ja, hun må gjerne ta det hun finner i søppelkassen min, som f.eks. eksen."
EmmaW Skrevet 10. januar 2009 #12 Skrevet 10. januar 2009 Som Wadjet sier; Hev deg over det. Det er mye sunnere å se fremover, engasjer deg på andre områder, unngå å sitte og gruble. Hvis du går foran med et godt eksempel og ikke blir frustrert/irritert/såret over at de to dater, blir situasjonen atskillig lettere å leve med for både deg og dem. Enten blir de sammen, og da kan du ikke gå rundt og gremmes over det - det stjeler altfor mye energi. Kanskje blir det derimot med bare et par dater, og da er det vel ikke noe problem? (Mulig hun vil henge seg opp i de samme tingene som gjorde at du ikke ville ha sex med ham, vet du... )
Lizzee Skrevet 10. januar 2009 #13 Skrevet 10. januar 2009 Du nevner at du jobber på en kvinne-dominert arbeidsplass med mye "sladder og kakling". Hivs denne kollegaen din er så smart og reflektert som du sier så vil hun vel neppe sitte i lunchen på jobben og legge ut om detaljer fra daten(e) hun har hatt med din eks. Hvis hun er diskret så får du være det også. Hev deg over det og konsentrer deg om å ha det fint i ditt liv.
CeeCee Skrevet 10. januar 2009 #14 Skrevet 10. januar 2009 Kjenner ei som jobber i samme firma som sin nye mann og sin eksmann... (Er også et lite foretak) Mennene har ingen problemer med dette. Du må huske at det er en grunn for at det ble slutt. Det er over og han må få lov å ha et liv. Du må gå videre.
Gjest Dianah Skrevet 10. januar 2009 #15 Skrevet 10. januar 2009 Jeg og sambo gikk fra hverandre for 2 måneder siden. Nå har jeg akkurat fått vite at han har tatt kontakt med en kollega av meg og skal på date med henne. Jeg jobber i et lite firma med bare 11 ansatte. Eks-sambo har truffet henne ved flere anledninger når vi har vært på julebord og sommerfest og sånn. Jeg synes det er litt ekkelt. Eks-sambo er 41 år (jeg er 38) og hun kollegaen min er 24 år. Jeg tenker litt på at han kanskje har hatt et godt øye til henne lenge og at de kanskje har gjort ting bak min rygg. Ikke lett å være på jobb nei.... Kjipe greier, helt klart, men at du synes forholdet deres er vanskelig får være ditt problem. I mine øyne blir det helt feil at du skal be ham avslutte forholdet til henne fordi du har problemer med det. Dere to er ikke sammen lenger, han går videre i livet, det bør du også gjøre. Hvis kollegaen skulle lage en stor sak ut av det, hadde jeg rett og slett gitt uttrykk for at det ikke plaget meg i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå