Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg fått mensen, første ordentlige mens etter at jeg sluttet på prevensjon. 26 dagers syklus. Tok ut p-ringen 12 desember, fikk mensen 15 desember, og nå igjen 9 januar

Når man bruker p-ring så er det vel sånn at man har "falsk mensen", eller? Men kan jeg ha "falsk mensen" fortsatt?

Jeg tror jeg hadde eggløsning, men det var litt vanskelig å tyde strekene.

Det jeg egentlig lurer på:

Hvis man har fått igjen mensen etter prevensjonsbruk, betyr det da at man kan bli gravid igjen? Hører jo om så mange som ikke kan bli gravide på mange måneder etter bruk av hormonell-prevensjon.

Rotete innlegg, men jeg håper jeg kan få noen svar :nigo:

Syntes det er vanskelig å forstå alt dette jeg...

Jeg prøver ikke å bli gravid riktig enda, men vil gjerne vite om jeg er kvitt alle hormonene, og er istand til å bli gravid nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du KAN ha falsk mensen, det kan også hende du har helt vanlig mensen og helt skikkelige eggløsninger. Det kan hende du har helt vanlig mensen, men dårlige/ingen eggløsninger(egg som ikke lar seg befrukte).

Så det er mange "valg"-mulgiheter å plukke mellom. Jeg fikk igjen mensen med en gang som vanlig og nå, 2 år etterpå er vi fortsatt like barnløse. Fordi jeg har dårlige eggløsninger/svak pco..

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg blør nå mer enn jeg pleier. Ble nødt til å ta smertestillende i stad på jobb, fordi jeg hadde så vondt. Og nå husker jeg hvordan mensen var før prevensjon. :frustrert:

Har bare blødd i 2, MAX 3 dager hver mens, de siste årene. Men nå blir det nok 6-7 dager, og mer vondt. :dåne:

Ettersom mensen er så annerledes nå, tror jeg at jeg har fått tilbake vanlig mensen. Men skal ta el tester denne syklusen også.

Kan man få falsk mensen etter at man har sluttet på prevensjon, eller er det da ingen mensen? (de som ikke får den vanlige tilbake med det samme)

Skrevet

Man kan få mensen uten å ha hatt eggeløsning først selv om man ikke bruker prevensjon. De fleste har en syklus eller to i året uten eggeløsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...