Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2009 #1 Skrevet 9. januar 2009 Jeg har tittet litt på en leilighet i Oslo som tydeligvis er del av et sameie. Er det mulig å si noe generelt om hva det vil innebære? Vil man på visning få utdelt evt. vedtekter og liknende? Lurer for eksempel på hva som skjer hvis noen ikke betaler for seg, enten egen leilighet eller noe på fellesområder. Vil vi andre være solidarisk ansvarlige på noen som helst måte?
Gjest L_C Skrevet 9. januar 2009 #2 Skrevet 9. januar 2009 Jeg bor i ett hus med sameie. Det er 3 etasjer, og det er en eier per etasje. For oss betyr det at vi ikke er alene om å ha ansvar for utbedring av tak, maling av hus osv.osv. Vi har ikke felleskostnader. Om sameiet du skal på visning på har felleskostnader, så er det fordi de har bestemt det selv. En av de andre i vårt sameie ønsket å sette opp en konto med felleskostnader hvor man hadde penger til utbedringer og vedlikehold, men ble nedstemt, da felleskostnader vil gjøre det vanskeligere å få solgt. Sameie suger litt for min del, for jeg er eneste dame i gården, og er den eneste som synes det er ekkelt når trappa ikke blir vasket - dermed er jeg den eneste som vasker trappa. Vi er også de eneste som gidder å rake ugress, lage til blomsterbed, og klippe plen - slik irriterer i lengden Gleder meg til jeg skal kjøpe enebolig Forøvrig har vi ingen husregler heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå